Fluisterstille warmtepomp niet persé duurder

Solar Nederland exclusief distribiteur van geavanceerde Viessmann Vitocal warmtepomp.

Alkmaar, juli 2019 – ”Een goede warmtepomp behoeft niet duurder te zijn om toch te voldoen aan de nieuwe geluidsnormen van de Nederlandse overheid”, zegt Walter van Leeuwen Vice President Sales van Solar Nederland naar aanleiding van de noodkreet van de brancheverenigingen over de nieuwe geluidsnorm van 40 decibel op de erfgrens voor warmtepompinstallaties buiten de woning. Die norm zou de prijs opdrijven naar een te hoog niveau. Daardoor dreigen beduidend minder huishoudens hun bestaande CV-installaties te gaan vervangen. “We hebben zelfs voor de nieuwe geluidsnorm de pompen al op voorraad”.

Door een exclusieve distributieovereenkomst tussen de technische groothandelsonderneming Solar Nederland en de Duitse Viessmann Group komt de Viessmann Vitocal warmtepomp als meest geluidsarme installatie beschikbaar op de Nederlandse markt.

Viessmann is internationaal marktleider in warmtepompen. Deze onderscheiden zich door de degelijke kwaliteit en de marktconforme prijs. De Viessmann Vitocal heeft de kwalificatie ’fluisterstil’ gekregen na een test, uitgevoerd door Wärmepumpe DE, een onafhankelijke Duits laboratorium dat het concept van ’Viessmann Advanced Accoustic Design’ aan de tand voelde. Andere interessante specificaties zijn:
  • Voor Mono geen F-certificaat nodig, dus eenvoudig te plaatsen;
  • Voldoet nu al aan de voorgestelde eis van 35 db bij perceelgrens in nieuwe bouwbesluit 2020;
  • Energie en efficiëntie klasse A++.
Waar de buitenunit van de meeste fabrikanten de kritische 35 dB(A) grens op ca. 12 meter behaalt, haalt de nieuwe buitenunit van Viessmann deze waarde al op een afstand van 3 meter.

De Viessmann ondernemingsgroep is een internationaal toonaangevende fabrikant van verwarmings-, koel- en klimaatregelsystemen. Het bedrijf produceert alle producten zelf. De productreeks omvat systemen van 1,7 tot 2.000 kW voor het op een kosteneffectieve manier halen van hernieuwbare energie uit de aarde, de zon, het grondwater of de lucht.

“Wij zijn erg blij met deze samenwerking. Dankzij het Viessmann assortiment bieden wij een compleet pakket warmtepompen van Duitse makelij die als enige voldoen aan alle geluidsnormen. Dit in combinatie met onze technische ondersteuning en logistieke services, bieden we onze installateurs een totaalpakket dat hen helpt te voorzien in alle behoeften van hun klanten”, aldus Walter van Leeuwen.

”Viessmann heeft al 40 jaar ervaring in het produceren van warmtepompen”, zegt Boudewijn van de Graaf, Managing Director Viessmann Nederland en vervolgt: “omgevingsgeluid is voor ons al veel langer een thema. Wij zijn dan ook een stap verder dan vele collega's. Wij hebben in eigen huis een ontwerp- en productiefaciliteit waardoor we zelf de optimale geluidsarme omkasting hebben kunnen realiseren. Future proof - ook voor Nederland! De geluidsnorm van morgen is ons warmtepomp model van vandaag”.

Solar richt zich met de Viessmann Vitocal warmtepomp op kleine tot middelgrote installateurs in Nederland, die het product willen inzetten bij rennovatie- en nieuwbouwprojecten. Zij weten zich verzekerd van een kwaliteitsproduct dat altijd op voorraad is.

Over Viessmann
De Viessmann Group is een internationaal toonaangevende fabrikant van verwarmingssystemen. Het in 1917 opgerichte familiebedrijf heeft ca. 12.000 medewerkers in dienst. De omzet van de Group bedraagt 2, 25 miljard Euro, met een exportaandeel van 54%. Met 23 productiebedrijven in 12 landen, distributie en vertegenwoordiging in 74 landen en wereldwijd 120 verkoopkantoren, is Viessmann internationaal georiënteerd.

Over Solar Nederland
Solar Nederland is onderdeel van Solar Group, een toonaangevende Europese technische groothandel, voornamelijk actief op het gebied van elektrotechniek, verwarming en sanitair en ventilatietechniek. De kernactiviteit richt zich op product- sourcing, waarde toevoegende services en optimalisatie bij de klanten.

In 2018 bedroegen de inkomsten van de Solar Group in totaal ongeveer 11 miljard DKK, gerealiseerd door momenteel ongeveer 3000 werknemers. Solar A/S is sinds 1953 genoteerd aan de Nasdaq Kopenhagen met de verkorte naam SOLAR B. De voorraad is opgenomen in de MidCap+ index.

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht kan contact worden opgenomen met Thea Dullemans, tel.nr 0615447117, e-mail t.dullemans@solarnederland.nl

Voor meer informatie: https://www.solarnederland.nl of https://www.viessmann.nl