Bill Liu genomineerd voor FORTUNE's 40 Under 40-lijst van 2019

's Werelds meest invloedrijke zakenblad FORTUNE presenteert de 40 onder de 40 lijst van 2019 en Bill Liu, oprichter en CEO van Royole Corporation, is genomineerd! Liu schaart zich daarmee onder een imposante groep getalenteerde mensen van onder meer Google, Amazon en Intel.

De 40 Under 40-lijst is een jaarlijkse selectie van de meest invloedrijke jonge mensen in het bedrijfsleven. Fortune over Liu: "Je hebt misschien nog nooit gehoord van Liu’s bedrijf Royole, maar de $5 miljard-onderneming van deze 36-jarige is de fabrikant van 's werelds eerste opvouwbare telefoonscherm, dat het licht zag in 2018. De FlexPai was eigenlijk gewoon een manier om de flexibele technologie van Royole te demonstreren. Het in Shenzhen gevestigde bedrijf verkoopt flexibele schermen en sensoren aan fabrikanten en produceert enkele producten (de eerdergenoemde flexibele telefoon en zelfs kleding met ingebouwde technologie) om zijn toepassingen te demonstreren. Liu, een Tsinghua University postdoctoraal met een Ph.D. van Stanford, richtte Royole in 2012 op nadat hij als onderzoeker in het wereldwijde R&D-centrum van IBM werkte. In 2014 produceerde Royole het dunste flexibele scherm ter wereld van slechts 0,01 millimeter dikte. Hiermee verwezenlijkte Liu zijn droom: een scherm dat hij kon oprollen en in zijn broekzak kon dragen."

Officiële website:

704 KB jpg  Bill Liu | Royole | Fortune
829 KB jpg  FORTUNE's 40 Under 40-lijst van 2019 | Bill Liu | Royole

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Laura Minderop
T +31 (0)6 457 773 54
laura@pridepr.nl

Over Royole Corporation
Royole, dat werd opgericht door aan Stanford afgestudeerde engineers, wil de manier waarop mensen hun wereld zien en ermee omgaan veranderen. Het bedrijf creëert en produceert de volgende generatie interfacetechnologie en producten als flexibele displays, flexibele sensoren en slimme devices. Mijlpalen zijn ’s werelds dunste full-color AMOLED flexibele display met flexibele sensoren (2014), ’s werelds eerste vouwbare virtuele en mobiele 3D-theater (2015) en ’s werelds eerste gebogen autodashboard op basis van flexibele elektronica (2016).

Royole beschikt over meer dan 1800 patenten en biedt licenties en diensten op het gebied van intellectueel eigendom, massaproductie en oplossingen voor toepassingen van flexibele elektronica via het nieuwe Flexible+-platform. Royole, dat gesteund wordt door wereldwijde financiële leiders, is begonnen met de productie van volledig flexibele displays op grote schaal op zijn ruim 100.000 vierkante meter grote quasi-G6 massaproductiecampus in Shenzhen in China, na een totale investering van bijna 1,5 miljard euro. Royole heeft kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Fremont (Californië), Hong Kong en het Chinese Shenzhen. Voor meer informatie, zie www.royole.com.