iMediate integreert platforms en content marketing in business unit

Naast retail nu ook B2B-focus

Hilversum, 4 juli. Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuwe businessunit opgericht voor B2B content marketing, waarin onder meer de eigen platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

De nieuwe businessunit ontstaat vanuit de visie dat zakelijke communicatie een steeds ‘persoonlijker’ karakter krijgt. Daarmee is de uitgebreide ervaring van iMediate in retail klantcommunicatie een waardevolle basis. iMediate directeur Joost Driessen: “De generatie zakelijke kopers die het nu voor het zeggen heeft denkt en beslist als een consument. De traditionele salesbenadering van veel zakelijke aanbieders verliest snel aan effectiviteit. Met name B2B-bedrijven die zich richten op mkb en groot zakelijk hebben daarmee een probleem. Wij helpen bedrijven dat effectiever en efficiënter te doen.”

Mels Dees, die zijn sporen verdiende als uitgever en hoofdredacteur van zakelijke platforms als CRN, Computable, Vastgoedmarkt en Automatisering Gids, is aangetrokken als content director van de nieuwe businessunit. Hij zal niet alleen zorgdragen voor de dagelijkse nieuwsvoorziening van de B2B-uitgaven, maar ook voor content marketing die partners van iMediate maximale conversie levert.

Afscheid Luteijn
Met het in de markt zetten van de nieuwe businessunit neemt iMediate afscheid van Eric Luteijn. Het laatste jaar was Luteijn vanuit zijn eigen bedrijf commercieel en redactioneel eindverantwoordelijk voor ChannelConnect en alle aanverwante titels en activiteiten, zoals het succesvolle event This is IT. Eerder legde hij vanuit Sellair, waarvan Driessen medeeigenaar was, de basis voor de stevige positie die ChannelConnect in het ICT-kanaal wist te veroveren. Sinds eind 2018 zijn alle ICT-activiteiten van Sellair overgenomen door, en geïntegreerd in iMediate.

[Niet ter publicatie] Contactinformatie
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met
Joost Driessen, Algemeen Directeur iMediate, joost.driessen@imediate.nl
Mels Dees, Contentdirector iMediate B2B, 06 81461802, mels.dees@imediate.nl