Konica Minolta presenteert nieuwste bizhub i-Series

Amsterdam, 20 juni 2019 – Konica Minolta introduceert de nieuwe bizhub i-Series. Als onderdeel van het bekroonde bizhub-portfolio worden de functies van de bestaande printsystemen uitgebreid tot een multifunctioneel informatieplatform dat geschikt is voor IoT. De bizhub i-Series is een slimme technologie-oplossing die toegang tot gedrukte informatie snel en eenvoudig mogelijk maakt en digitale informatie kan vastleggen en doorsturen. Complexe informatieprocessen worden vereenvoudigd, de productiviteit wordt verhoogd en transactionele bedrijfsprocessen kunnen worden geoptimaliseerd.

bizhub C250i

"De introductie van onze nieuwe multifunctionele technologie is een mijlpaal in onze langetermijnstrategie om moderne werkomgevingen te ontwerpen en ondersteunt in onze IT-diensten. Voortbouwend op het aanhoudende succes van ons productassortiment, combineren we nu onze nieuwste technologie met innovaties die de informatie-intensieve processen en workflows in zowel drukwerk als digitalisering versnellen", aldus Robin Schieveen, Product Manager Office & IT Solutions bij Konica Minolta Nederland. "Uit de eerste feedback van klanten en analyses van analisten over het succes van Konica Minolta in multifunctionele systemen blijkt dat deze oplossing innovatief is en voldoet aan de belangrijkste eisen van de klant."

bizhub i-Series beheerst echte uitdagingen
De nieuw ontwikkelde technologie van de bizhub i-Series creëert een centraal toegangspunt tot informatie in elk bedrijf. Elke geautoriseerde gebruiker kan deze centrale hubs gebruiken als een informatiecentrum om outputinformatie op te halen en - wat steeds belangrijker wordt - om informatie te verzamelen en door te sturen naar een specifieke workflow of naar centrale opslagsystemen. De verschillende modellen van de bizhub i-Series maken het mogelijk om te schalen volgens de actuele en steeds ontwikkelende eisen. Bij gebruik van meerdere toegangspunten op verschillende locaties kan de gebruiker zijn favoriete manier van interactie voor routinetaken behouden.

Eenvoudig ontwerp en gebruiksgemak
De nieuwe bizhub i-Series bestaat uit een reeks multifunctionele A3- en A4-systemen met een intuïtieve Smart Pad-gebruikersinterface met een zwevend touchscreen-bedieningspaneel en een flexibel instelbare kanteling. De systemen hebben een modern design met afgeronde hoeken en LED-statusindicatoren. De interactieve gebruikerservaring kenmerkt zich door gebruiksgemak, vrijwel onmiddellijke beschikbaarheid, vibratie-effecten en talrijke aanpassingsmogelijkheden. De gebruiker weet altijd hoe hij toegang heeft tot de benodigde informatie en hoe deze vast te leggen, zelfs op verschillende systemen. Hierdoor hebben bedrijven altijd planbare workflows en een hoge proceskwaliteit.

Hoge prestaties voor meer efficiëntie
De bizhub i-Series wordt gekenmerkt door een krachtige systeemarchitectuur, een quad-core processor met een standaard geheugen van 8 GB en een 256 GB SSD. De extra combinatie van snelle afdrukeenheden en grote papiermagazijnen aan de ene kant en de dual-scan unit met ultrasone sensoren en digitale scheefstandcorrectie aan de andere kant, breidt de veelzijdige toepassingsmogelijkheden voor revisiebestendig documentbeheer uit.

Duurzaamheid
Konica Minolta zet zich niet alleen in voor innovatie, maar ook voor duurzaamheid. De implementatie van de nieuwe bizhub i-Series weerspiegelt deze sterke betrokkenheid bij het milieu. Als onderdeel van de uiterst energie-efficiënte bizhub productlijn zijn alle modellen EPEAT Gold gecertificeerd en voldoen ze aan de strenge Blue Angel criteria. De nieuwe versmeltingseenheid en de tonerversmelting bij lage temperatuur helpen het energieverbruik te verminderen wanneer de eenheid wordt ingeschakeld en in de slaapstand staat. De impact op het milieu wordt verder beperkt door het nieuwe verpakkingsontwerp, aangezien het traditionele dempingsmateriaal is vervangen door lichtere luchtkussens die de veiligheid tijdens het transport garanderen. Opmerkelijk is de vermindering van geluidshinder door verbeteringen in de koelventilator en het ADF-mechanisme, waardoor een geluidsarme werkomgeving wordt gecreëerd.

437 KB jpg  bizhub C250i location.jpg
705 KB jpg  bizhub C250i.jpg
129 KB jpg  bizhub C360i.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd ongeveer 43.000 werknemers (stand april 2018) realiseerde Konica Minolta, Inc. een netto-omzet van circa 8,0 miljard euro in het boekjaar 2017-2018.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com