Eerste lichting door YoungCapital NEXT opgeleide junior consultants van start bij CoolProfs

Zes trainees in korte tijd omgeschoold tot OutSystems-developer

Oude Wetering, 19 juni 2019 – CoolProfs heeft zes nieuwe junior OutSystems-consultants in dienst genomen. Jasper Blikman (26), Marjolein Scheers (25), Matthew de Jong (23), Robert Koetsier (25) en Rosalie Schipper (26) volgden via YoungCapital NEXT een OutSystems traineeship en zijn inmiddels aan het werk bij de IT-dienstverlener.

Tom Jaspers (30) is ook in korte tijd opgeleid tot junior OutSystems-consultant. Hij is via softwareleverancier en IT-opleider Sogyo met CoolProfs in contact gekomen.

Supermarktfiliaalmanager wordt IT’er
Begin dit jaar startten CoolProfs en YoungCapital NEXT een samenwerking waarbij een speciaal aangesteld recruitmentteam van YoungCapital NEXT nieuwe kandidaat-consultants werft en in contact brengt met CoolProfs. Na een uitgebreide sollicitatieprocedure was er een match tussen het bedrijf en deze eerste groep kandidaten die vervolgens het acht weken durende OutSystems traineeship volgden.

In de zoektocht naar geschikte kandidaten is bewust niet gezocht naar opgeleide IT’ers, maar naar andere hoogopgeleiden met een affiniteit voor IT, en bovenal een hoog analytisch vermogen en goede communicatievaardigheden. CoolProfs ontwikkelt software met het OutSystems low-code development-platform, wat minder kennis vereist van coderen met traditionele programmeertalen zoals Java, C++ of C#. De nieuw aangenomen consultants hebben uiteenlopende HBO- en WO-opleidingen afgerond en werkervaring opgedaan in eveneens uiteenlopende functies, zoals vertaler, communicatie-expert, ijzerwarenverkoper, beauty-adviseur, helpdeskcoördinator en supermarktfiliaalmanager.

Algemeen directeur en medeoprichter van CoolProfs, Eric ten Harkel: “Stuk voor stuk hebben onze nieuwe collega’s imposante opleidingen afgerond en in een aantal gevallen ook ambitieuze eerste carrièrestappen gezet, uiteenlopend van een studie Human Technology tot een internationale functie bij de Europese Centrale Bank. Wat deze jonge mensen met elkaar gemeen hebben, is dat ze een bovengemiddelde interesse hebben in IT, maar niet de mogelijkheid hadden die toe te passen in hun beroepskeuze. Ik ben blij dat YoungCapital NEXT deze knappe koppen met ons in contact heeft gebracht. De diversiteit aan expertise en persoonlijkheidskenmerken van deze groep sluit mooi aan bij onze ambitie om als strategisch partner bij onze klanten aan tafel te komen. Deze zes junior consultants hebben het in hun mars ons daarbij verder te helpen.”

Vervolg
YoungCapital NEXT is ook zeer te spreken over het verloop van het eerste OutSystems traineeship, vertelt Maurice Peeters, Director YoungCapital NEXT. “We zien dat de markt steeds meer behoefte heeft aan goed getraind jong talent met de juiste soft skills. De OutSystems trainees hebben precies de vaardigheden geleerd die ze nodig hebben als softwareontwikkelaar en passen die nu al direct toe in de praktijk als volwaardige CoolProfs-medewerkers. Dat is geweldig om te zien.”

Na een evaluatie zal er later dit jaar opnieuw een OutSystems traineeship volgen voor CoolProfs.

Op de foto vlnr: Rosalie Schipper, Robert Koetsier, Marjolein Scheers, Matthew de Jong, Tom Jaspers, Jasper Blikman.

Over CoolProfs
Sinds de oprichting in 2000 bouwt CoolProfs snel en innovatief maatwerk samen met zijn klanten. Al jarenlang adviseert het bedrijf organisaties over creatieve IT-oplossingen, en denkt mee over hoe bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild kunnen worden. CoolProfs werkt volgens Agile en scrum methoden en gebruikt daarbij het low-code platform, OutSystems. Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor innovatieve en gerenommeerde organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN AMRO, GVB, RET, Quantore, Samskip en WoningNet. En doet dat met heel veel plezier. Voor meer informatie, zie www.coolprofs.nl.

Over YoungCapital NEXT
YoungCapital NEXT dicht het gat tussen onderwijs en het bedrijfsleven, door opleidingen en traineeships aan te bieden die aansluiten op de wensen van de arbeidsmarkt. Bij YoungCapital NEXT combineren jongeren leren met werken. Ze worden opgeleid in een vak waar veel vraag naar is, en passen hun kennis direct toe in de praktijk. Daarnaast werken ze met een coach aan hun soft skills, zodat ze met hun persoonlijkheid het verschil kunnen maken. YoungCapital NEXT heeft tot nu toe zo’n 1.400 trainees en studenten opgeleid en geholpen aan een baan.

Contactgegevens voor de pers:
Lubbers De Jong
Marieke Oosterom
T: 06 20231266
E: Marieke@lubbersdejong.nl

De foto is op hoge resolutie bijgevoegd en op aanvraag beschikbaar.

Persbericht - Eerste lichting YoungCapital-opgeleide OutSystems consultants van start bij CoolProfs.docx
428.22 KB

Junior OutSystems consultants 06-2019.jpg