Nieuwe hospitality-oplossing van Infor helpt hoteliers de winst te verhogen

Barneveld, 18 juni 2019Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, annonceert een nieuw product, Infor Hospitality Price Optimizer (HPO). Deze uitgebreide, voor de cloud gebouwde oplossing, die vanaf de zomer algemeen beschikbaar is, helpt hoteliers bij het bepalen van de kamerprijs. De applicatie houdt rekening met het prijsstellingsproces vanuit het oogpunt van de gast, waaronder de bronnen die een gast gebruikt om prijzen te vergelijken alvorens hij een boeking doet. Infor HPO helpt hoteliers sneller betere beslissingen te nemen, prijzen van overgebleven kamers vast te stellen en de winstgevendheid te verhogen.

“Het Infor-team zag een kans in de markt voor een datagedreven prijsbepalingstool van dit kaliber. We hebben onze uitgebreide kennis op het gebied van inkomstenbeheer en hospitality gebruikt om Infor HPO te ontwikkelen,” aldus Jason Floyd, general manager Infor Hospitality. “We wilden de prijsoptimalisatietool intuïtief en toegankelijk maken voor hotels van alle groottes, om hen te helpen de winst te vergroten in een markt waar sterk met prijzen wordt geconcurreerd.”

Hoteliers hebben te maken met talrijke uitdagingen in hun dagelijkse werk. Fluctuerende variabelen creëren vaak onzekerheid bij het nemen van prijsbeslissingen. Infor HPO vermindert die onzekerheid en biedt datagedreven antwoorden op belangrijke vragen als: Tegen welke prijs zal ik mijn hotelkamers vandaag aanbieden? Moet ik de prijsstelling van mijn concurrenten volgen? Is er een prijzenoorlog gaande? Hoe verplaats ik boekingen van online reisbureaus naar intern? Wat is de correlatie tussen de veranderingen in mijn boekingen en de prijzen van concurrenten?

Infor HPO biedt een strategisch prijs- en distributiekanaal waar de prijs wordt gepubliceerd en waarbij rekening wordt gehouden met de distributiekosten voor de kanalen, om zo de omzet en winst te helpen verhogen. De prijsoptimalisatietool biedt ook simulatoren om de impact te voorspellen die een prijsverandering op een bepaalde dag zal hebben op de vraag en de verwachte inkomsten. De oplossing maakt op een slimme manier gebruik van concurrentietarieven om te bepalen of een hotel een volger of een leider in de markt is en gebruikt op basis van die beoordeling de prijzen van de concurrentie in de definitieve prijsaanbeveling. Infor HPO bepaalt daarnaast welke hotels vanuit het perspectief van de consument als concurrent gezien moeten worden. Ten slotte helpt de oplossing hoteliers flexibeler te zijn via realtime updates die bewegingen in de markt tonen en vervolgens externe systemen updaten met de aangepaste strategische prijs.

Hook & Loop, het eigen, in-house ontwerpbureau van Infor, deed uitgebreid onderzoek naar de wensen van gebruikers om zo de best mogelijke gebruikerservaring te garanderen. Het mobile-first design past zich aan de huidige manier van werken aan, en aan de noodzaak om altijd en overal toegang tot informatie te hebben. Door gebruik te maken van het artificial intelligence platform Infor Coleman voor tekst- en spraakinteractie, en de sociale interactiemogelijkheden van Infor Ming.le wordt een extra laag gebruiksgemak toegevoegd. Dankzij de dynamische desktopgebruikerservaring kunnen gebruikers zelf bepalen welke informatie ze willen zien, en wanneer ze het willen zien.

Dit nieuwe product is gebouwd op de ruggengraat van Infor OS en de versterkt Infor’s wereldwijde platform van cloudoplossingen voor de horecabranche. De integratie met Infor HMS hospitality property-beheersysteem vergroot de waarde van de huidige technologie-investeringen van Infor-klanten.

Voor meer informatie, zie:  https://www.infor.com/blog/hotel-pricing-solutions-how-infor-hpo-makes-a-positive-difference-to-the-bottom-line

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 17.300 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.
  • 19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 9 van de top 10 hightechbedrijven
  • 18 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
  • 18 van de 20 grootste Amerikaanse steden
  • 19 van de top 20 toeleveranciers van de automobielindustrie
  • 17 van de top 20 industriële distributeurs
  • 15 van de top 20 wereldwijde retailers
  • 4 van de top 5 brouwerijen
  • 17 van de top 20 wereldwijde banken
  • 9 van de 10 grootste hotelmerken
  • 8 van de top 10 wereldwijde luxe merken
# # #

Voor meer informatie:
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
Tel.: +31 (0) 20 2050 428
anke@lubbersdejong.nl

# # #

This announcement reflects the direction Infor may take with regard to the specific product(s) described herein, all of which is subject to change by Infor in its sole discretion, with or without notice to you.  This announcement is not a commitment to you in any way and you should not rely on this document or any of its content in making any decision.  Infor is not committing to develop or deliver any specified enhancement, upgrade, product or functionality, even if such is described in this announcement and even if such description is accompanied by words such as “anticipate,” “believe,” “expect,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should,” “will,” and/or similar expressions.  Many factors can affect Infor’s product development plans and the nature, content and timing of future product releases, all of which remain in the sole discretion of Infor.  This announcement, in whole or in part, may not be incorporated into any contractual agreement with Infor or its subsidiaries or affiliates.  Infor expressly disclaims any liability with respect to this announcement.