Nieuwe Veeam Availability Orchestrator v2 voorziet organisaties van enterprise-grade disaster recovery-mogelijkheden

Nieuwe release tackelt downtime dankzij uitbreiding van betrouwbare, schaalbare en gebruiksvriendelijke orchestration, geautomatiseerde testing en gegarandeerde compliance via een bredere reeks recovery-mogelijkheden

Utrecht, 24 mei 2019 – Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen die Intelligent Data Management™ mogelijk maken, introduceert de nieuwe Veeam Availability Orchestrator v2. De meest recente versie breidt de krachtige orchestration- en automation-mogelijkheden uit voor een bredere set applicaties en virtual machines (VM’s). Hiermee spelen organisaties in op verschillende operationele en disaster recovery- en datamigratiescenario’s. Niet eerder waren organisaties zo afhankelijk van hun data. Toch was disaster recovery (DR) alleen haalbaar voor de grootste bedrijven of de meest kritische applicaties. Dankzij de unieke en uitgebreide mogelijkheden binnen Veeam Availability Orchestrator v2 maakt het Veeam Availability Platform™ brede DR, operationele recovery en platformmigraties nu beschikbaar voor elke organisatie die gebruikmaakt van Veeams bewezen back-up- en replicatiemogelijkheden. Het nieuwe product werd aangekondigd tijdens VeeamON 2019, ’s werelds belangrijkste conferentie voor clouddatamanagement, die op dit moment plaatsvindt in Miami, Florida (VS).

“Onze nieuwe versie van Veeam Availability Orchestrator maakt een eind aan moeizame handmatige processen door te voorzien in betrouwbare, georkestreerde recovery van productie-VM’s. Daarbij maakt het niet uit of ze worden beschermd door back-ups of replica’s”, aldus Danny Allan, Vice-President of Product Strategy van Veeam. “Hieronder valt ook de mogelijkheid om snel en efficiënt gebruik te maken van beschermingsdata om zo recoverability en compliance te bewijzen, ongeacht of de standaarden waaraan moet worden voldaan, intern of door regelgevingen als HIPAA, SOX, GDPR en andere worden opgelegd.”

Circa tachtig procent van de bedrijven kreeg de afgelopen twee jaar met een incident te maken, waarvoor een IT-DR-plan1 nodig was. Het is van groot belang dat bedrijven zichzelf beschermen en zich goed voorbereiden om elke soort downtime aan te kunnen. Klantonderzoek van Veeam laat namelijk zien dat downtime van slechts één bedrijfskritische applicatie een organisatie gemiddeld meer dan 102.000 dollar per uur kost. De mogelijkheid om nu complete omgevingen – en ook individuele workloads van back-ups – automatisch op compleet georkestreerde wijze te testen, te documenteren en te herstellen, zorgt voor een flinke verlaging van de total cost of ownerschip (TCO) van DR. Met deze nieuwe versie van Veeam Availability Orchestrator heeft Veeam DR gedemocratiseerd door organisaties van elke omvang de mogelijkheid te geven uitgebreide en compliant DR te realiseren voor al hun applicaties en data – ongeacht hoe ze beschermd zijn.

Overige features van Veeam Availability Orchestrator v2
  • Eenvoudiger bewijzen – en waar nodig proactief oplossen – van het voldoen aan service level agreements (SLA’s) voor interne en externe compliance-regelgeving en -audits met verbeterde rapportage- en compliance-mogelijkheden.
  • Automatisch gebruikmaken van zowel back-up- als replicabeschermingsdata voor usercases naast recovery-verificatie, zoals DevOps, patch- en upgradetesting, analytics etc.
  • Verschillende bedrijfsafdelingen, applicatie-eigenaren en operationsteams voorzien van hun eigen, beveiligde toegang tot orkestratieplanning en testing-resources via geavanceerde delegering en role-based access control (RBAC).
Veeam Availability Orchestration v2 is nu beschikbaar. Meer weten? Ga naar https://www.veeam.com/availability-orchestrator.html.

Supporting quotes
“Ons onderzoek laat zien dat SLA’s voor applicatie- en datarecovery voor bedrijven top of mind zijn, of het nu gaat om on-premises of in de cloud. Het is nodig om complexe recovery orchestration-uitdagingen te tackelen om recovery-processen en hun effectiviteit te testen, te voldoen aan bedrijfskritische recovery’s en bedrijfsrisico’s te verlagen. Deze nieuwe versie van Veeam Availability Orchestrator legt de lat hoger voor meerdere dimensies, zoals automation-, reporting- en migratiemogelijkheden, en biedt de mogelijkheid om SLA-gedreven, gelaagde recovery-workflows te realiseren. Recoverability is key en Veeam boekt grote vooruitgang in het vereenvoudigen van dit proces.” - Christophe Bertrand, Senior Analyst, ESG.

“We hebben Veeam Availability Orchestrator aangeschaft voor zijn geautomatiseerde testing- en reporting-mogelijkheden. Met slechts een paar klikken kunnen we veilig ons volledige DR-plan testen en automatisch een gedetailleerd rapport genereren, dat aantoont hoe goed we zijn voorbereid.” - David Drake, IT Manager bij Central States Industries.

“Doordat Veeam Availability Orchestrator nu beschikbaar is voor Veeam Cloud & Services Provider-partners, kunnen we onze klanten voorzien van een volledig georkestreerde, automatisch geteste en gedocumenteerde DR-strategie. De unieke optie om DR-mogelijkheden te bieden voor niet alleen replica’s, maar ook voor back-ups, is een bijzondere ontwikkeling voor ons.” - Matt Chesterton, CEO van OffSiteDataSync, een Platinum Veeam Cloud & Service Provider-partner (VCSP).

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in Intelligent Data Management. Het Veeam Availability Platform is de meest complete oplossing die klanten helpt bij het realiseren van de vijf fasen van clouddatamanagement. Veeam heeft wereldwijd meer dan 350.000 klanten, inclusief 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties. Ook scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 64.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 22.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.