Onderzoek toont aan dat Motiv’s Security Operations Center tot de wereldtop behoort

IJsselstein 23 mei 2019 – Het Security Operations Center (SOC) van Motiv ICT Security behoort tot de wereldtop. Dit blijkt uit recent onafhankelijk onderzoek van Micro Focus onder 210 SOC’s wereldwijd. In het assessment meet Micro Focus de mate van volwassenheid van SOC’s aan de hand van het Security Operations Maturity Model (SOMM). Een hogere mate van volwassenheid betekent dat een SOC haar dienstverlening op consistente wijze uitvoert en continu investeert in het meten en bijsturen ervan. Hoe hoger een SOC scoort op volwassenheid, hoe beter de dienstverlenende partij erachter in staat is de digitale weerbaarheid van haar klanten te vergroten.

De door Motiv behaalde score ligt ver boven de gemiddelde score van alle assessments die Micro Focus de afgelopen vijf jaar heeft afgenomen en is zelfs de hoogst gemeten score in markten als telecom, technologie en overheden.

Gebalanceerde aanpak met hoge scores op innovatie en soft skills
Micro Focus: “Het assessment besteedt aandacht aan de deelgebieden: Technology, People, Business en Process. De behaalde resultaten zijn indrukwekkend en laten zien hoe Motiv investeert in zowel innovatieve middelen zoals geavanceerde detectietechnologieën als in haar mensen.” Naast de ontwikkeling van securitytalent via de Motiv Academy heeft Motiv nadrukkelijk oog voor de soft skills van haar medewerkers. “De positieve en klantgerichte cultuur van het Motiv SOC is uitzonderlijk voor Security Services Providers.”

Aksel Dorèl, algemeen directeur bij Motiv ICT Security:Ik ben enorm trots op deze uitslag. Het SOC van Motiv is toonaangevend en zeer volwassen. Deze uitslag toont aan dat de gekozen strategie het gewenste resultaat sorteert. Door continue investering in de volwassenheid van ons SOC zijn wij in staat om met onze dienstverlening ook de cybervolwassenheid en digitale weerbaarheid van onze klanten naar het hoogste niveau te brengen.”

Motiv ICT Security
Motiv is een Nederlandse, private onderneming die al meer dan 20 jaar toonaangevend is als cybersecurity dienstverlener. Motiv voorziet organisaties in zowel de publieke als de private sector van cybersecurityoplossingen en –diensten ter voorkoming van cybercriminaliteit, datadiefstal en datalekken. Motiv staat voor een veilig digitaliserende Nederlandse samenleving. Dit komt tot uiting in de hoogwaardige cybersecuritydienstverlening. De ervaren security-professionals van Motiv identificeren zorgvuldig beveiligingsrisico’s en bieden innovatieve oplossingen die aanvallen blokkeren, dreigingen signaleren en incidenten mitigeren, door hoogwaardige kennis te combineren met krachtige technologie. https://www.motiv.nl

Marcommit
Lotte Monster