Siemens introduceert validatieprogramma om de ontwikkeling van autonome voertuigplatformen te versnellen

Den Bosch, 21 mei 2019 – Siemens introduceert PAVE360™, een pre-silicium autonome validatieomgeving. Het programma is opgezet om de ontwikkeling van innovatieve autonome voertuigplatformen mogelijk te maken en te versnellen. PAVE360 biedt een complete omgeving waarin leveranciers kunnen samenwerken binnen het automotive-ecosysteem voor de ontwikkeling van de nieuwste automotive-chips. PAVE360 breidt de digital twin-simulatie niet alleen uit voor processoren, maar ook voor automotive hardware- en software-subsystemen, volledige voertuigmodellen, verkeersstromen, de bundeling van sensordata en zelfs voor de simulatie van slimme steden waar zelfrijdende auto’s uiteindelijk gaan rijden.

"PAVE360 is het eerste resultaat van een innovatieproces dat twee jaar geleden is ontstaan uit de combinatie van Mentor- en Siemens-medewerkers, -ideeën en -technologieën", zegt Ravi Subramanian, Vice President en General Manager van de IC Verification Solutions Division van Mentor, onderdeel van Siemens. "PAVE360 van Siemens levert een uitgebreid programma ter ondersteuning van de diepgaande samenwerking die nodig is voor onze klanten om krachtige, op maat gemaakte silicium- en softwareoplossingen te ontwikkelen om de autonome voertuigrevolutie aan te drijven."

"PAVE360 stelt iedereen in de automotive-waardeketen in staat om op maat gemaakte systemen te ontwikkelen, die geoptimaliseerd zijn voor de prestaties, het vermogen, de veiligheid, thermische en vormfactoren van bestuurde en volledig geautomatiseerde voertuigen in een volledig virtuele omgeving", zegt Jim McGregor, Principal Analyst bij TIRIAS Research. "PAVE360 maakt deel uit van een complete, closed-loop simulatie-oplossing van Siemens waarmee ontwerpers alles kunnen testen, van siliciumontwikkeling tot volledige voertuigvalidatie."

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Siemens Digital Industries Software is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens Digital Industries Softwaremet bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens Digital Industries Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.Volg ons ook op Twitter.

Siemens AG(Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden: energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen, en automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie. Via het afzonderlijk beheerde bedrijf Siemens Mobility, leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen voor spoor- en wegtransport, geeft Siemens vorm aan de wereldmarkt voor passagiers- en vrachtdiensten. Dankzij zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde bedrijven Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldleider op het gebied van medische technologie en digitale gezondheidszorg en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2018, welke eindigde op 30 september 2018, behaalde Siemens een omzet van €83 miljard en een nettowinst van €6,1 miljard. Eind september 2018 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 379.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600