Google veteraan Vinod Marur start bij Rubrik als Senior Vice President Engineering

Marur leider top ontwikkelteam bij marktleider in Cloud Data Management-oplossingen

Amsterdam, 16 mei 2019 – Rubrik, het Cloud Data Management bedrijf, heeft de benoeming aangekondigd van Vinod Marur. Marur treedt aan als Senior Vice President of Engineering. Vinod Marur rapporteert direct aan Rubrik’s mede-oprichter en CEO Bipul Sinha. Nu Rubrik aan het begin van zijn volgende groeifase staat zal Marur het ontwikkelteam van het bedrijf leiden.

“Vinod is een van de knapste koppen in technologie en heeft een van de meest invloedrijke en innovatieve engineeringteams in Silicon Valley geleid,” aldus mede-oprichter en CEO van Rubrik Bipul. “Hij zal een belangrijke rol vervullen in het helpen van het team met het ontwikkelen van categorie-specifieke producten in de $48B data management markt, die wij sinds onze oprichting continu herdefiniëren.”

Marur komt van Google, waar hij bijna 15 jaar verschillende leidinggevende functies heeft vervuld bij de belangrijkste bedrijfdsonderdelen, waaronder: Search, Ads en Payments. Onlangs heeft hij ‘Actions’ op het Google-platform ontwikkeld en geleid. Dit wordt door derden gebruikt voor de ontwikkeling van Google Assistent en andere Google-producten.

"Het engineeringteam van Rubrik is echt van ongekende wereldklasse. In slechts vijf jaar hebben ze revolutionaire oplossingen op de markt gebracht voor bedrijven die worstelen met steeds minder samenhangende hybride cloudomgevingen," aldus Vinod Marur, de nieuwe Senior Vice President of Engineering bij Rubrik. "Cloud-datamanagement is de kern van de moderne IT-infrastructuur en ik kon de kans gewoon niet voorbij laten gaan om het sterke en gevarieerde ontwikkelteam van Rubrik verder uit te bouwen."

221 KB jpg  Vinod Marur Headshot_SVP of Engineering at Rubrik.jpg

Over Rubrik
Rubrik levert een enkel softwareplatform voor het beheren en beschermen van gegevens in de cloud, aan de rand en op locatie. Ondernemingen kiezen voor Rubrik's Cloud Data Management-software om back-up en herstel te vereenvoudigen, de acceptatie van de cloud te versnellen en automatisering op grote schaal mogelijk te maken. Organisaties van elke omvang die een cloud first-beleid voeren, vertrouwen op het Rubrik Polaris SaaS-platform om gegevens te unificeren voor beveiliging, governance en compliance. Ga voor meer informatie naar www.rubrik.com en volg @rubrikInc op Twitter.

Rubrik is een geregistreerd handelsmerk van Rubrik, Inc.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Andrea Wigman