Programma Data Meets Hospitality 2019 compleet

Peter Van Praet (BAVET), Koen de Leus (BNP Paribas) en Patrick Apostolo (Radisson) komen spreken

Amsterdam, 7 mei 2019 - De tweede editie van Data Meets Hospitality staat voor de deur. Op dit event, georganiseerd door Lightspeed (kassasysteem-leverancier voor de horeca), draait alles om het thema ‘Turn data into action’. Op 17 juni is Bocadero in Antwerpen de locatie waar horeca-uitbaters samenkomen om te leren over het gebruik van data in hun onderneming. Dit doen zij aan de hand van vier thema’s: marketing, werknemers, klanten en service. Met praktische sessies en keynotes krijgen ondernemers handvatten om hun business een boost te geven en klaar te maken voor de toekomst. Het volledige programma is nu bekend.

Nieuwe sprekers
Eerder werd al bekend dat Thijs Meliefste, Casper Reinders en de ‘de jongens’ van Chez Claire en de Wasbar hun inzichten en ervaringen gaan delen. De volgende grote namen zijn ook bevestigd:
  • Patrick Apostolo - Radisson
    Patrick is corporate operations manager en spreekt in zijn sessie over de mogelijkheden die er zijn om data over gasten te verzamelen en interpreteren. In het verleden werden deze gegevens nog beperkt ingezet. Met de tools die er nu beschikbaar zijn, kan je vandaag de dag aan de hand van data een breed begrip krijgen van alle aspecten van de gastervaring en zo de customer journey binnen én buiten de zaak optimaliseren.

• Peter Van Praet - BAVET
    Wie aan BAVET denkt, denkt aan spaghetti. Peter is het creatieve brein achter het concept en de oprichter van dit succesvolle Vlaamse bedrijf. Zonder een achtergrond in de horeca, maar met veel affiniteit met hospitality, zette hij vier jaar geleden toch de stap om zijn zaak te openen. Inmiddels is BAVET gegroeid naar een imperium met tien vestigingen en volop bezig met nieuwe plannen voor uitbreiding. Op het podium vertelt hij aan de hand van verschillende voorbeelden over de transformatie die zijn bedrijf de afgelopen jaren heeft gemaakt op digitaal vlak. Ook vertelt hij over zijn toekomstplannen.
  • Koen de Leus - BNP Paribas
    Koen is Chief Economist bij BNP Paribas en schrijver van het boek: ‘De Winnaarseconomie: uitdagingen en kansen van de digitale revolutie’. Tijdens zijn keynote spreekt Koen over digitalisering. Welke nieuwe ondernemingsmodellen ontstaan als gevolg hiervan en welke zijn toepasbaar op de horeca? In zijn keynote onderzoekt hij verschillende aspecten waarop deze digitalisering impact heeft binnen horecazaken.
Ook zijn SD Worx, Apicbase, Deliverect, Annoncer, Resengo, Online Werkrooster, Epson, Unilever en AAPI aanwezig.

Aanvullend programma
Naast de keynote sessies is er op 17 juni nog veel meer te beleven. Gault & Millau houdt ook dit jaar weer haar POP-event op Data Meets Hospitality. POP is een selectie van populaire restaurants waarbij de beleving van de gast en het concept centraal staan. De hoofdsponsor van Data Meets Hospitality 2019 is SD Worx.

Kaarten en praktische informatie
Data Meets Hospitality vindt plaats op 17 juni bij Bocadero, Rijnkaai 150 te Antwerpen. Tickets zijn te bestellen via de website: https://www.datameetshospitality.eu/

Informatie voor de pers
Dit evenement is gratis toegankelijk voor pers. Wil je graag aanwezig zijn en/of de mediakit ontvangen, stuur dan een mail naar lightspeed@marcommit.nl.

Over Lightspeed POS Inc.
Lightspeed, met het hoofdkantoor in Montréal, Canada, is een cloud-gebaseerd commercieplatform voor kleine en middelgrote bedrijven. Ondernemers worden voorzien van functionaliteiten die ze nodig hebben om via verschillende kanalen te verkopen, de dagelijkse activiteiten te managen, verbinding aan te gaan met consumenten, betalingen te accepteren en hierdoor te groeien. Lightspeed is actief in meer dan 100 landen en ondersteunt lokale ondernemingen zowel binnen de retail als horeca. Het bedrijf is opgericht in 2005. In 2019 is Lightspeed naar de beurs gegaan. De beursgang staat in de top 10 van de Toronto Stock Exchange. Lightspeed is uitgegroeid tot ruim 700 medewerkers, met kantoren in Canada, de VS, Europa en Australië. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam.

Voor meer informatie, bezoek: https://www.lightspeedhq.nl
Facebook: Facebook.com/LightspeedHQ, Twitter: @LightspeedHQ en Instagram: @LightspeedHQ.

Over Data Meets Hospitality:
Data Meets Hospitality is het eerste evenement in de Benelux dat zich volledig richt op het gebruik van data in de horeca. Dit evenement biedt ondernemers kennis en inspiratie om met behulp van data hun business te laten groeien. In 2018 hebben ruim 750 bezoekers Data Meets Hospitality bijgewoond. Na deze eerste editie gaf 79,5 procent van de bezoekers aan meer inzichten te hebben gekregen over hoe ze hun business kunnen verbeteren aan de hand van data.

Website: http://www.datameetshospitality.eu/
Facebook: Facebook.com/Datameetshospitality