KnowBe4 lanceert monitor voor cyberrisico’s van externe leveranciers

KCM GRC biedt organisaties een eenvoudige, effectieve manier om risico van leveranciers te meten, controleren en beoordelen

Utrecht, 3 mei 2019 – KnowBe4, leverancier van ‘s werelds meest uitgebreide platform voor security awareness en phishing-simulaties, heeft zijn governance, risk en compliance  managementplatform, KCM GRC, uitgebreid met een monitor waarmee bedrijven de digitale weerbaarheid en beveiligingsrisico’s van externe leveranciers kunnen beoordelen.

Bedrijven maken gebruik van allerlei leveranciers. Als één van die leveranciers een zwakke beveiliging heeft, kan deze gebruikt worden als aanvalsroute voor een hacker. Third-party risk neemt de laatste jaren sterk toe omdat bedrijven door de digitale transformatie tegenwoordig van allerlei SaaS-, software- en webportals gebruikmaken. 59 procent van de bedrijven heeft wel eens te maken gehad met een datalek via een leverancier of externe partij, zo blijkt uit onderzoek voor Ponemon Institue onder bedrijven in de VS en het Verenigd Koninkrijk.

KnowBe4’s KCM GRC is een intuïtief platform waarmee organisaties de beveiligingsrisico’s van externe leveranciers in kaart kunnen brengen en monitoren. Na een eerste assessment kan het bedrijf het risicogehalte bijhouden op basis van eigen gestelde standaarden. Er is onbeperkte en gratis technische ondersteuning voor KCM GRC, zoals voor alle KnowBe4 modules.

"De beveiligingsrisico’s van externe leveranciers moeten in iedere fase van de vendor lifecycle  geadresseerd worden. Door vendor risk op te nemen in het KCM GRC platform hebben klanten een simpel, intuïtief en schaalbaar platform in handen waarmee ze eenvoudig deze risico’s kunnen beheersen,” zegt Blake Huebner, KnowBe4’s SVP voor KCM Strategy.

Meer informatie over de KnowBe4 KCM GRC vind je hier.

##

Over KnowBe4
KnowBe4 is aanbieder van het meest uitgebreide platform voor security awareness trainingen en phishing-simulaties ter wereld. Het platform helpt duizenden organisaties personeel te trainen in het herkennen, rapporteren en voorkomen van phishing-aanvallen, malware, CEO-fraude en andere vormen van cybercrime. Het bedrijf werd in 2010 opgericht door de Nederlands-Amerikaanse beveiligingsexpert en IT-ondernemer Stu Sjouwerman. Naast het hoofdkantoor in de Verenigde Staten (Tampa Bay, Florida) heeft KnowBe4 ook vestigingen in Zuid-Afrika, Singapore, Engeland, Duitsland en Nederland (Utrecht). Voor meer informatie, zie https://www.knowbe4.com/

Meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong
Bram Semeijn