OKI verlegt grenzen van creativiteit en kleur met nieuwe breedformaat- en labelprinters

Op FESPA 2019 demonstreert OKI duurzame scherpe kleurafdrukken op auto’s, behangpapier en wandtextiel voor de meest geavanceerde toepassingen

Vilvoorde, 1 mei 2019 - OKI Europe kondigt nieuwe breedformaat White Toner Transfer Printing en labelprinter oplossingen aan bestemd voor drukkerijen en reclamebureaus die daarmee hun grenzen kunnen verleggen in creativiteit en kleurtoepassingen. De nieuwe Pro8432WT A3 White Toner printer is voorzien van toner waarmee gebruikers direct kunnen schakelen tussen CMYW en CMYK kleuren. Op deze manier wordt diepzwart afdrukken op lichtgekleurd textiel of ander materiaal mogelijk. Of witte toner op donkere stoffen. Verder lanceert OKI de Pro1050-labelprinter. Dit is de enige digitale LED-labelprinter op de markt met vijf kleuren (CMYK+W). Deze nieuwe printeroplossingen worden in Europa voor het eerst getoond op de FESPA 2019 in Duitsland van 14 tot 17 mei a.s. in hal A5, stand F10.

De nieuwe toevoeging aan het OKI White Toner-printerportfolio is een doorbraak op het gebied van transferdruk en een degelijk alternatief voor de Direct to Garment-markt (printen op textiel). De nieuwe Pro8432WT is speciaal ontwikkeld voor industrieel gebruik en daarmee een alternatieve oplossing voor de zeefdrukmarkt. Tegen veel lagere kosten zijn bedrijven nu in staat on-demand kleine oplagen af te drukken op bijzondere lichte en donkere materialen.

Als enige digitale LED-labelprinter met vijf kleuren op de markt geeft de Pro1050 toegang tot lucratieve nieuwe inkomstenbronnen voor drukkerijen en reclamebureaus. Deze nieuwe labelprinter vereist minimale installatietijd, drukt tot 8000 etiketten per dag af en kan eenvoudig schakelen tussen verschillende mediatypen met afdrukmogelijkheden voor donkere of doorzichtige labels. Labelontwerpen worden zo veel creatiever, terwijl de kleinste oplage van slechts één label mogelijk is tegen zeer lage kosten.

Deze Pro1050 CMYK+W labelprinter is perfect voor gebruiksklare etiketten en is uitgerust met droge LED-toner, bestand tegen water en oplosmiddelen op alcoholbasis. Ideaal voor etiketten op bijvoorbeeld diepvriezers, voor buitengebruik of bijzondere andere industriële toepassingen. Klanten profiteren van lagere eigendomskosten omdat coating of speciale laminering van labelmedia niet meer nodig is.

Live carwrapping op de OKI-stand op FESPA 2019
Dit jaar demonstreert OKI Europe tijdens FESPA de indrukwekkende mogelijkheden van de ColorPainter-serie grootformaatprinters met onder meer live carwrapping in samenwerking met Drytac. De carwraps worden live afgedrukt op de ColorPainter M-64s en op de auto aangebracht. Daarmee toont OKI de levendige kleuren en duurzame afdrukkwaliteit voor buiten gebruik. Zo kunnen auto’s eenvoudiger en sneller dan ooit worden voorzien van nieuwe haarscherpe visuals. In samenwerking met Sentect International en Berger Textiles presenteert OKI M-64 afdrukken op behangpapier en H3-104 wandtextiel prints met haarscherpe details en het zwartste zwart op de markt geschikt voor de meest denkbare high-end toepassingen. "Op FESPA 2019 laten we zien hoe onze klanten grenzen kunnen verleggen met kleur en creativiteit tegen lagere kosten dan ooit. Onze nieuwe graphics-arts printers geven drukkerijen en reclamebureaus geweldig veel nieuwe omzetkansen”, vertelt Heiko Thomsen, Senior Product Marketing Manager bij OKI Europe.