Red Hat OpenStack Platform bevordert innovatie

Red Hat OpenStack Platform biedt een betrouwbare cloudfundament om bedrijven wereldwijd te helpen hun mogelijkheden uit te breiden

Denver – Open Infrastructure Summit – 30 april 2019 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, maakt bekend dat een aantal organisaties heeft gekozen voor zijn schaalbare Infrastructure-as-a-Service (IaaS) oplossing, het Red Hat OpenStack Platform. Klanten zoals VodafoneZiggo, de Universiteit van Adelaide en Algar Telecom, gebruiken Red Hat OpenStack Platform als hun private cloudplatform om compute resources efficiënter te gebruiken, organiseren en beheren.

Met Red Hat OpenStack Platform kunnen bedrijven hun operationele efficiëntie verbeteren, hun innovatievermogen versnellen, vendor lock-in voorkomen, geld besparen en standaardiseren op een enkel schaalbaar platform, terwijl de softwarebeveiliging en dataprivacy verbeterd worden. Enkele innovatieve bedrijven die profiteren van Red Hat OpenStack Platform zijn:
  • VodafoneZiggo, een toonaangevende Nederlandse communicatieprovider die vaste, mobiele en geïntegreerde telecommunicatiediensten aan consumenten en bedrijven levert, wilde een concurrentievoordeel realiseren door de capaciteit te vergroten en zijn aanbod uit te breiden. VodafoneZiggo koos Red Hat OpenStack Platform als de open, schaalbare basis voor zijn Virtualized Evolved Packet Core (vEPC) implementatie, waardoor het niet meer afhankelijk is van legacy-technologieën. Daarnaast kan de communicatieprovider makkelijker opschalen en innoveren.
  • De University of Adelaide, een onderzoeksintensieve, Australische openbare universiteit, wilde medewerkers en studenten een betrouwbare basis bieden om virtuele machines (VM's) te implementeren met opslag in een private cloud. Na eerder twee OpenStack-omgevingen beheerd te hebben, waarvan één speciaal voor IT-ontwikkelaars en een afzonderlijke omgeving voor onderzoekers, wilde de universiteit de ontwikkelaars consolideren en in staat stellen applicaties met een hogere beschikbaarheid in te zetten. Door de implementatie van Red Hat OpenStack Platform op enterprise-grade Kubernetes met Red Hat OpenShift Container Platform beschikken ze nu over een enkele gebruikersinterface met meerdere beschikbaarheidszones. Dit maakt het voor de ontwikkelaars en gebruikers van de universiteit eenvoudiger om applicaties te implementeren, beheren en upgraden. Dankzij dit private cloudplatform kunnen onderzoekers hun studenten ook essentiële probleemoplossende vaardigheden bijbrengen die nodig zijn om technologische oplossingen te leveren die geschikt zijn voor praktijksituaties.
  • Algar Telecom, een aanbieder van internetdiensten in Brazilië, wilde zijn klantenbestand uitbreiden. Om dit te bereiken moest het sneller innovatieve applicaties en diensten kunnen leveren en de infrastructuur eenvoudiger en sneller kunnen opschalen om een instroom van nieuwe klanten te ondersteunen. Met Red Hat OpenStack Platform, Red Hat Ceph Storage en Red Hat CloudForms beschikt Algar Telecom nu over een flexibele private cloudinfrastructuur die schaalbaar en flexibel is, waardoor het eenvoudiger wordt om de infrastructuur en resources te beheren en te upgraden.
Blijvende focus op OpenStack-innovatie
Als belangrijke bijdrager aan het OpenStack-project blijft Red Hat zich richten op het helpen van de community om nieuwe mogelijkheden te realiseren en nieuwe workloads te ondersteunen. Voor de nieuwste OpenStack-release, Stein, behelst dit vGPU-ondersteuning voor artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) workloads, zoals time series forecasting. Dit maakt veel verschillende bedrijfsapplicaties mogelijk, van tools die de verkoop voorspellen tot productie- of arbeidsplanningsdiensten.

Bovendien helpt de voortdurende verfijning van de IT-architectuur door Red Hat om de bare-metal-functionaliteit van OpenStack verder te ontwikkelen, evenals de mogelijkheid om rekenkracht te distribueren voor initiatieven op het gebied van edge computing. Dit kan een uniforme applicatie- en operationele ervaring voor workloads opleveren, op een van de vier footprints (publieke cloud, private cloud, gevirtualiseerd of bare metal), op verschillende locaties, en of dit nu in een kerndatacenter is of op tientallen kleine edge computing sites en randapparatuur.

Red Hat OpenStack Platform 15 is de volgende versie van de schaalbare Infrastructure-as-a-Service (IaaS) oplossing van Red Hat, die gebaseerd zal zijn op de innovaties van de Stein-release.

Quotes
Sandro Mazziotta, director Product Management NFV bij Red Hat
"Een zeer schaalbaar private cloudfundament biedt een soepelere opstap naar hybride cloud computing. Met Red Hat OpenStack Platform willen we bedrijven helpen daaraan te voldoen. Organisaties zoals VodafoneZiggo, de University of Adelaide en Algar Telecom kunnen hun IT-teams helpen te innoveren met cloud-native technologieën, ondersteund met meer vertrouwen dat ze de onderliggende infrastructuur in hun datacenter kunnen uitbreiden en beheren met Red Hat OpenStack Platform.”

Pedro Fragola, IT Engineering Team Lead bij Algar Telecom
"Dankzij het lokale team van consultants en producten van Red Hat, waaronder Red Hat OpenStack Platform, kunnen we nu in slechts een paar uur tijd nieuwe applicatie-omgevingen creëren. Verder kunnen we klantteams trainen en begeleiden om onmiddellijk productief te zijn, en onze nieuwe infrastructuur kan sneller schalen, zodat we op aanvraag meer resources en nieuwe mogelijkheden kunnen toevoegen."

Extra informatie

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to our pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Shadowman logo, Ceph, CloudForms and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.