Eaton introduceert de nieuwe generatie van de 93E UPS-systeem

Verhoogde energie-efficiëntie in praktische en veelzijdige stroombeveiliging

Zaltbommel, 30 april 2019 - Powermanagementbedrijf Eaton kondigt de introductie aan van de tweede generatie van de 93E UPS (Uninterruptible Power Supplies). De Eaton 93E UPS biedt een hoge beschikbaarheid, energie-efficiëntie en een compacte footprint voor geavanceerde stroombeveiliging in kleine en middelgrote datacenters en andere toepassingen tegen lagere exploitatiekosten (TCO). De tweede generatie omvat vermogens van 100 tot 200 kVA, met een optionele interne onderhoud bypass-schakelaar voor 100-120 kVA-apparaten.

De tweede generatie van de 93E UPS-serie is geïntroduceerd als antwoord op de vraag van de industrie naar grote energie-efficiënte om lagere exploitatiekosten mogelijk te maken. De Eaton 93E UPS systemen zijn zo ontworpen dat ze praktisch en eenvoudig te gebruiken zijn, terwijl ze een prestatieniveau en de functies bieden die nodig zijn om bedrijfkritische toepassingen te beschermen. De nieuwe UPS-en behoren tot de meest energie-efficiënte in hun klasse, met een efficiëntie tot 96,1% in de dubbele conversiemodus en tot 99,3% in de high-efficiencymodus. Dit vermindert het vermogensverlies en maakt een hoge energiebesparing mogelijk.

"De 93E UPS serie is ontworpen om praktische en betaalbare stroombeveiliging te bieden voor steeds uitbreidende belastingen en toepassingen", aldus Ingmar de Winter, product manager bij Eaton. "Met een vermogensbereik van 15 tot 200 kVA en een verbeterde efficiëntie voor de tweede generatie van 100-200 kVA, zal dit een breed publiek aanspreken dat op zoek is naar modernisering van hun elektrische-, IT- en datacenterinfrastructuur.

De Eaton 93E UPS omvat verschillende functies waarmee Eaton zich onderscheidt en die ontworpen zijn om de hoogst mogelijke beschikbaarheid voor belangrijke infrastructuren te waarborgen. Deze omvatten:
  • Hot Sync, de gepatenteerde technologie van Eaton voor het delen van de belasting tussen UPS-en om de capaciteit en redundantie te verhogen en tegelijkertijd elk punt van storing, in een parallel werkend UPS-systeem, te elimineren.
  • Advanced Battery Management (ABM), dat intelligent opladen mogelijk maakt om de levensduur van de batterijen te behouden en te verlengen.
  • Eatons Intelligent Power Management (IPM) software, die wordt gebruikt voor het monitoren en beheren van de UPS als een integraal onderdeel van de energie- en IT-infrastructuur.
  • Meertalig grafisch LCD-display voor snelle en nauwkeurige UPS statusupdates.
De Eaton 93E UPS heeft een verbeterde compatibiliteit met generatoren en andere kritische apparatuur op hetzelfde netwerk dankzij een actieve Power Factor Correction (PFC) die een ingangspowerfactor van 0,99 biedt, waardoor de UPS-installatie kosteneffectiever is en dit met een ITHD van minder dan 3% voor de tweede generatie. De 93E UPS bevat tevens geïntegreerde, vooraf ontworpen, geteste en geïnstalleerde veiligheidscomponenten voor een veilige installatie en gebruik.

Om meer te ontdekken over de nieuwe Eaton 93E UPS-en, bezoek www.eaton.be/93E.

1.9 MB jpg  Eaton 93E UPS
3.7 MB png  Eaton 93E UPS familie

Er is van dit persbericht ook een Franstalige versie beschikbaar. Indien gewenst kunt u hiervoor contact opnemen met onderstaande perscontact.

Over Eaton
Eatons Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf met een omzet van $ 21,6 miljard in 2018. Wij helpen met energie-efficiënte oplossingen onze klanten op een doeltreffende manier elektrische, hydraulische en mechanische kracht op een meer betrouwbare, veiligere en duurzamere manier te beheren. Het bedrijf is toegewijd aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieudoor het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton heeft ongeveer 99.000 medewerkers wereldwijd en verkoopt producten aan klanten in meer dan 175 landen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.eaton.nl/electrical.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications