OPnGO en Ingenico maken het leven van autobezitters makkelijker

Brussel, 30 april 2019 - Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 - ING), wereldwijd marktleider in geïntegreerde betalingsoplossingen, ondersteunt OPnGO, 's werelds eerste universele mobiele parkeerapp, bij de Europese opmars van het bedrijf.

OPnGO werd in 2015 ontwikkeld binnen de Indigo Group (wereldwijd marktleider in parkeer- en mobiliteitsoplossingen). Met OPnGO vinden automobilisten een parking bij hen in de buurt, en kunnen ze betalen voor parkeren op straat. De app stelt gebruikers in staat parkings in en uit te rijden zonder parkeerticket. In plaats daarvan kunnen bestuurders eenvoudige online betalen, waarna ze direct per e-mail een rekening ontvangen.

OPnGO gebruikers hebben momenteel de keuzen uit meer dan 300.000 parkeerplekken (zowel in parkeergarages als op straat) in 200 steden in België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.

Omdat OPnGO een app is, moest het bedrijf op zoek naar een internationale partner voor betalingsverkeer die ervoor zorgt dat bestuurders in de app kunnen betalen met de betaalmethode die hun voorkeur heeft. Dankzij Ingenico kunnen gebruikers hun credit- of debetkaart eenvoudig toevoegen aan de app. Op die manier worden bedragen automatisch afgeschreven zodra ze een parking in- en uitrijden. Gebruikers kunnen zo veel kaarten toe voegen als ze willen en schakelen zo bijvoorbeeld eenvoudig tussen hun zakelijke en privérekening.

Ingenico werkt al sinds de lancering samen met de slimme parkeerapp en is nu een onmisbare partner in de internationale ontwikkeling van het bedrijf, door het gebruik van de oplossing in het buitenland te faciliteren. In 2018 schreven zich meer dan 300.000 nieuwe klanten in voor OPnGO: goed voor een groei van 265% in slechts één jaar.

Om deze internationale groei te ondersteunen biedt Ingenico talloze lokale betaalmethoden aan, waarbij alle transacties beveiligd zijn. Daarnaast verlicht Ingenico de last die bedrijven ervaren rondom wet- en regelgeving aangaande betalingen in verschillende regio's.

Arnaud Parfait, Chief Customer & Data Officer bij OPnGO, licht de samenwerking toe: "Ingenico is ontzettend belangrijk voor onze klanten en partners, door de garantie van veiligheid en vertrouwen te bieden. Het is een flexibele oplossing die ervoor zorgt dat we alle veiligheidsuitdagingen rondom betalingsmanagement aankunnen."

Benoit Boudier, Managing Director, SMB Online Europe, Ingenico ePayments, voegt daaraan toe: "We zijn blij dat we OPnGO van opstart tot internationale groei kunnen ondersteunen. De alles-in-een digitale parkeerhulp bedient al talloze gebruikers. Bij Ingenico zorgen we ervoor dat steden verder kunnen transformeren dankzij wijdverspreid gebruik van dit soort applicaties."

Innovaties op het gebied van betalingen laten al jaren zien dat er behoefte is aan een meer eenvoudige, veilige en leuke gebruikservaring in stedelijke omgevingen. OPnGO is een voorbeeld van zo'n innovatie, door de stedelijke mobiliteitservaring te koppelen aan een compleet digitale omgeving.

Over Ingenico Group
Ingenico Group is wereldwijd marktleider in betalingen en voorziet in seamless, betrouwbare en veilige oplossingen om verkoop op alle fronten te versterken, of dat nou in-store, online of mobiel is. Met het grootste payment acceptance netwerk ter wereld levert het bedrijf veilige betaaloplossingen op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Ingenico is een betrouwbare partner van wereldklasse voor financiële instellingen en retailers, van kleine winkeliers tot bij iedereen bekende multinationals. De oplossingen van Ingenico stellen winkeliers in staat het betaalproces te vereenvoudigen en hun merkbelofte waar te maken.

www.ingenico.be twitter.com/ingenico

Over OPnGO
OPnGO werd in 2015 opgericht na een Frans-Estse fusie. De app werd gelanceerd in juni 2016 en biedt alle parkeerdiensten in één app (en website). Of het nu gaat om het reserveren van een parkeerplek, betalen voor parkeren op straat of boeken van een valet bij een station of vliegveld: OPnGO richt zich erop het leven van automobilisten eenvoudiger te maken met allerhande parkeermogelijkheden die bij hun behoeften passen. De app wijst gebruikers op parkeerplaatsen in de buurt, waardoor gebruikers minder tijd kwijt zijn aan de zoektocht naar een geschikte plek. Door op voorhand een plek te reserveren, kunnen bestuurders tot wel 50% op hun parkeerkosten besparen. Dankzij verschillende technologieën voor toegang (nummerplaatherkenning, Bluetooth, mobiel betalen) hebben gebruikers een 100% digitale ervaring. OPnGO omvat vandaag de dag bijna 300.000 parkeerplaatsen in België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.

www.opngo.com

Ingenico ePayments Persdesk