IFS meldt groei licentie-omzet van 67 procent en stijging aangepaste EBITDA van 69 procent

Eindhoven –IFS, wereldwijd leverancier van bedrijfsapplicaties, maakt de financiële resultaten bekend van het eerste kwartaal van 2019, dat eindigde op 31 maart.

De netto-omzet in het eerste kwartaal steeg met 29 procent naar 154 miljoen Amerikaanse dollar. Die groei is mede te danken aan de opvallende stijging van 67 procent in licentie-omzet, gestimuleerd door de aanwas van nieuwe klanten wereldwijd. Deze positieve resultaten onderstrepen de mogelijkheden die de producten van IFS te bieden hebben, en de focus van het bedrijf op het voorzien in bedrijfsapplicaties die echt waarde leveren. Ook de IDC MarketScape for SaaS & Cloud ERP erkende onlangs de toonaangevende mogelijkheden van IFS.

De aangepaste EBITDA steeg in het eerste kwartaal met bijna zeventig procent. Hoewel de gestegen omzet de grootste motor achter de winsttoename was, heeft IFS zich ook gericht op het verlagen van historische investeringen in onderdelen van het bedrijf die geen prioriteit hadden of niet bijdroegen aan de waarde voor klanten. Deze gerichte focus op waar klanten waarde aan hechten – en wat ze nodig hebben om uitdagingen in hun respectievelijke sectoren het hoofd te blijven bieden –, blijft een van de kernprincipes van IFS.

IFS focust zich op het bieden van een oplossing die eenvoudig te implementeren is, altijd de nieuwste mogelijkheden biedt en een lagere Total Cost of Ownership heeft dan alternatieve oplossingen. Ongeacht of de klant kiest voor inzet van de software ‘on-premise’ of in de cloud. In het eerste kwartaal kozen meer IFS-klanten dan ooit ervoor om hun IFS-oplossingen in de cloud in te zetten. Deze groei wordt ondersteund door een solide technology partnership met Microsoft Azure, die klanten een veilig, wereldwijd platform biedt binnen 54 Azure-regio’s.

Darren Roos, CEO van IFS: “Onze klantgerichtheid blijft een positief effect hebben op onze financiële resultaten. Wederom lopen we voor op de rest van de markt. Als het snelst groeiende, grote ERP-bedrijf bevinden we ons in de ideale positie om in 2019 en daarna een nog veel groter deel van de markt in te nemen. Legacy ERP-leveranciers houden hun klanten als het ware in een houdgreep en zoals te zien is aan onze resultaten, zijn het juist die klanten, die nu kiezen voor een partner die begrijpt dat klantgericht zijn veel meer is dan alleen een slogan. Klanten accepteren niet langer de jaarlijkse audits, verzonnen compliance-trucjes of upgrade-ultimatums die op grote schaal voorkomen. Simpel gezegd realiseren klanten zich dat IFS het betere alternatief is.”

De vooruitzichten voor het tweede kwartaal zijnwederom positief: de pijplijn en continue erkenning van analistenbureaus bieden een sterke basis voor een zeer gunstig 2019. De afgelopen maand is IFS onder meer uitgeroepen tot Leader in de IDC MarketScape for EAM for Asset Intensive Industries,tot Major Player in de IDC MarketScape for SaaS & Cloud ERP en tot Leader in de Gartner Magic Quadrant for Field Service Management Software.

Meer weten? Ga naar www.ifsworld.com/corp/company/financial-results/.

Over IFS
IFS™ ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 3.500 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Kijk voor meer informatie op IFSworld.com

Volg ons op Twitter: @ifsworld

Lees de IFS-blog over technologie, innovatie en creativiteit: https://blog.ifsworld.com/