ICTroom behaalt ISO 45001:2018 certificaat

Een essentiële pijler onder het MVO beleid

Amsterdam, april 2019 - Na een jaar van voorbereiding heeft ICTroom recent het ISO 45001:2018 certificaat behaald (ook wel: "Occupational Health and Safety"  - OH&S).

ISO 45001 is de nieuwe internationale veiligheidsnorm die in heel Europa wordt  gehanteerd. ICTroom heeft Europese datacenter projecten in uitvoering in onder andere Nederland, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Ierland, Denemarken en Frankrijk en hierdoor ontstond de wens een internationale veiligheidsstandaard te implementeren. De ISO 45001 wordt algemeen aanvaard in Europese aanbestedingsprocedures.

ICTroom werkt systematisch aan goede arbeidsomstandigheden en de gezondheid en veiligheid van haar medewerkers. Om de certificering mogelijk te maken werd het managementsysteem voor ISO 9001 uitgebreid met de elementen van de ISO 45001. Daarnaast blijven de vereisten voor de VCA**, waarvoor ICTroom ook gecertificeerd is integraal van kracht.

Volgens Frank Brand, CEO van de ICTroom groep is deze aanpak is een essentiële pijler onder het MVO beleid. Daarnaast kan nu ook Europees aantoonbaar worden voldaan aan de eisen van opdrachtgevers met betrekking tot veiligheid en goede arbeidsomstandigheden.

Over ICTroom
ICTroom gelooft in het uitdagen van de status-quo, de traditionele en ouderwetse manier waarop technische gebouwen worden ontwikkeld en gebouwd.  ICTroom ontwerpt slimmer en bouwt sneller en realiseert geweldige datacenters! Opgericht in 2001, met het hoofdkantoor in Nederland en met kantoren in België, Frankrijk en Duitsland, heeft ICTroom inmiddels meer dan 250 datacenters en computerruimtes in heel Europa gerealiseerd. Klanten zijn nationale en internationale ondernemingen, cloudproviders, overheden en IT-servicebedrijven. ICTroom levert een totaalconcept voor Datacenter Facility Infrastructure, gebouwd op de 3 pijlers in het portfolio:
  • Datacenter Projects
  • Datacenter Installation Services