Nieuwste Panasonic COMPASS 2.0 zorgt voor betere beveiliging en gemakkelijker beheer van robuuste android tablets

Panasonic COMPASS 2.0 – complete Android-services en -beveiliging

Den Bosch - Panasonic Toughbook heeft de nieuwe versie van Panasonic COMPASS aangekondigd, de toonaangevende suite van enterprise management tools voor robuuste Toughbook-tablets en handheld apparaten van Panasonic met het Android-besturingssysteem. De nieuwste toevoegingen aan het COMPASS-pakket (Complete Android Services and Security) omvatten een nieuwe configuratietool, verbeterde beveiligingsupdates voor maximaal 10 jaar na de implementatie van het apparaat, een Mobile Enterprise Application Platform en een portal voor het indienen van apps zodat nieuwe apps voor Panasonic Android-apparaten kunnen worden gecertificeerd.

"Uit ons meest recente onderzoek [1] blijkt dat Android-tablets en -handhelds steeds meer zakelijk worden gebruikt, hoewel directe feedback van sommige klanten erop wijst dat zij zich zorgen maken over de beveiliging van Android-apparaten. Toch zegt 60% dat hun organisatie nog steeds bezig is met de integratie van Android, dus het aantal apparaten zal de komende drie jaar naar verwachting blijven stijgen", zegt Rob Blowers, General Manager of Engineering and Project Management bij Panasonic Computer Product Solutions Europe. "Panasonic COMPASS 2.0 heeft alles wat bedrijven nodig hebben voor het veilig configureren, implementeren en beheren van hun robuuste Android-tablets en -handhelds van Panasonic. Bedrijven kunnen vol vertrouwen gebruik maken van de flexibiliteit van een Android-besturingssysteem, want ze weten dat de apparaten van Panasonic klaar zijn voor zakelijke toepassingen, beheer en beveiliging."

Panasonic COMPASS bestaat uit vijf essentiële elementen voor ondernemingen die robuuste Android-apparaten van Panasonic gebruiken:

1.COMPASS Custom
COMPASS Custom biedt aanpassing van het Android-besturingssysteem op meerdere niveaus, zodat gebruikers - zodra ze het apparaat uit de verpakking halen - een betere ervaring hebben. Ook kunnen de apparaten worden voorzien van de bedrijfsidentiteit. De mogelijkheden variëren van wijzigingen in de look & feel van het besturingssysteem tot en met een aangepaste kernel met specifieke drivers en zelfs volledige toegang tot de ontwikkelomgeving.

2. COMPASS Air
FOTA-technologie (Firmware-Over-The-Air) kan worden gebruikt voor firmware-updates, beveiligingspatches, upgrades van systeemapplicaties en driverfixes met behulp van dataconnectiviteit. Twee keer per jaar worden updates standaard naar alle Panasonic Toughbook-apparaten verzonden als een gratis service.

Advanced FOTA is een betaaldienst voor organisaties die meer controle over updates willen. IT-beheerders bepalen wanneer ze welke policy implementeren op welke apparatuur. Advanced FOTA bevat ook toegang tot de Panasonic SCOMO-functie (Software Component Management Object), dat soortgelijke controle over softwarecomponenten mogelijk maakt.

3. COMPASS Manager
COMPASS Manager biedt verschillende tools voor staging en extern apparaatbeheer, waaronder EMM- of MDM-licentiëring en -certificering van software (Enterprise Mobility Management of Mobile Device Management).

Initiële apparaatconfiguratie
Panasonic biedt uitgebreide opties voor configuratie en staging. Voorbeelden zijn Panasonic-staging in het Toughbook-configuratiecentrum, EMM- of MDM-staging (Enterprise Mobility Management of Mobile Device Management) via een QR-code (Quick Response) of NFC-bump (Near Field Communication) en staging via een USB-stick naar een speciale partitie.

Voor klanten zonder toegang tot deze toepassingen of een datanetwerk is er de nieuwe PARC-tool (Panasonic Rapid Configuration).Klanten kunnen meer dan 40 instellingen configureren en zo veilige profielen maken in een configuratieconsole op een pc. Deze genereert vervolgens een QR-code die moet worden gescand met de te configureren apparatuur. Installeren via NFC is ook mogelijk met PARC.

Applicatiebeheer
Android-modellen van Panasonic worden gecertificeerd voor verschillende EMM-leveranciers (Enterprise Mobility Management). Voordelen van EMM-certificering zijn onder andere toepassingen die zijn geoptimaliseerd voor Panasonic-apparaten en de mogelijkheid om voor Panasonic exclusieve edities van EMM-toepassingen beschikbaar te maken via de Google Play Store. Panasonic-modellen kunnen ook worden geleverd met vooraf geïnstalleerde EMM-clients, waardoor een roll-out eenvoudiger wordt.

Portal voor het indienen van APK's
Upload een app naar het APK-portaal zodat Panasonic deze kan certificeren voor gebruik op Toughbook-apparaten. Zo wordt gegarandeerd dat de juiste versie van de app op apparaten draait en is er een betere bescherming tegen datalekken.

Mobile Enterprise Application Platform (MEAP)
Het MCL-mobiliteitsplatform is een uniek MEAP (Mobile Enterprise Application Platform) voor het bouwen, implementeren, uitvoeren en beheren van apps op meerdere besturingssystemen en hardware. Het MCL-mobiliteitsplatform verzorgt een centraal en virtueel beheer van de volledige infrastructuur van mobiele apparaten. Daarnaast maakt het ingewikkelde en tijdrovende ontwikkeling en testen overbodig. Dit leidt tot lagere kosten, een kortere time-to-market en toekomstbestendige toepassingen voor OS-migratie en hardwaretransitie.

4.COMPASS Security
COMPASS Security is de oplossing voor het volledige lifecyclebeheer voor Toughbook Android-apparaten. Het beveiligt de mobiele apparatuur van een bedrijf en optimaliseert de prestaties van de apparaten. COMPASS Security laat IT-beheerders kiezen hoe zij updates willen implementeren – lokaal of op afstand via MDM, FOTA of Advanced FOTA. De service gaat door tot ver na het einde van de levensduur van het product. De standaardservice heeft gemiddeld 2 updates per jaar en loopt door tot 1 jaar na het einde van de levensduur van het product. De premiumservice biedt ondersteuning tot 3 jaar na het einde van de levensduur van het product en kan worden verlengd tot maximaal 5 jaar. Zij biedt frequentere patches, inclusief ondersteuning via OS-transitie, indien van toepassing.

Beveiligings- en encryptieoplossingen van derden kunnen op verzoek ook worden gecertificeerd en vooraf worden geïnstalleerd, waarbij gebruik gemaakt wordt van COMPASS Manager voor staging en implementatie.

5. COMPASS for Enterprise
Een reeks tools om bedrijfsapparaten voor zakelijk gebruik te vereenvoudigen en te optimaliseren.

Enterprise Launcher
Deze kioskinterface zorgt ervoor dat COSU- en COPE-apparaten (Corporate Owned, Single Use en Corporate Owned, Personally Enabled) alleen voor werk worden gebruikt. Het apparaat kan bijvoorbeeld worden beperkt zodat alleen bepaalde apps en functies voor specifieke eindgebruikers beschikbaar zijn.

MCL Developer
MCL Developer is een low-code applicatieontwikkelingstool voor het maken en implementeren van aangepaste bedrijfsapplicaties op apparaten die gebruik maken van het MCL-platform. Toepassingen voor het MCL-platform kunnen worden gebruikt met diverse besturingssystemen, schermgroottes en apparaten. Panasonic biedt ook een applicatieontwikkelingsservice. Die kan overleg gedurende de ontwikkeling omvatten, maar ook advies over hoe de dagelijkse werkzaamheden kunnen worden verbeterd.

Panasonic Android-apparaten
Panasonic Toughbook introduceerde in 2011 zijn eerste Android-apparaten in Europa en biedt nu een hele reeks robuuste Android-tablets en -handhelds met verschillende schermgroottes voor alle toepassingen aan. Alle nieuwe Toughbook Android-apparaten worden door Google gecertificeerd als robuuste Android Enterprise Recommended-apparaten.

Meer informatie over Panasonic Toughbook en Toughpad kunt u vinden op: https://business.panasonic.nl/computeroplossingen/.

[1] Android on the March in Business, onderzoek namens Panasonic Business

Beelden kunt u hier downloaden

Contact voor de pers

Tessa van Lienden
PR Consultant
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2017 een omzetaandeel van 57% voor rugged en duurzame notebooks en van 56% voor rugged zakelijke tablets (VDC Research, maart 2018).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 591 vestigingen en 88 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 61,4 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2018. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global