devolo Magic verbeterd met delos-update

Bunnik, 14 maart 2019 – Meer comfort en gemak, eenvoudigere bediening – dat is waar de 5.2-versie van het devolo-besturingssysteem (delos) om draait. Dankzij nauwkeurigere functies voor ouderlijk toezicht zijn gebruikers beter in staat de schermtijden van hun kinderen te monitoren. Ook maakt de update het opzetten van een WiFi-gastnetwerk nog eenvoudiger. delos 5.2 is nu te downloaden.

devolo Magic: een kwestie van updaten
delos is het nieuwe devolo-besturingssysteem waarvan de functionaliteit continu wordt uitgebreid door middel van gratis updates. Het gemak van de delos 5.2-update begint al bij het updaten zelf. devolo Magic-gebruikers starten de update simpelweg met de Home Network-app of de devolo Cockpit-browsersoftware. Nog eenvoudiger is het als de ‘Automatische update’-optie voor het devolo Magic-thuisnetwerk al is geactiveerd: in dat geval regelt het systeem de update volledig automatisch.

Verzorg je gasten goed met betere WiFi
Wanneer je gasten over de vloer hebt, wil je ze voorzien van een goed werkend WiFi-gastnetwerk. De delos-update naar versie 5.2 maakt dit nog slimmer en makkelijker. Met slechts een paar klikken creëer je in de Home Network-app een gastnetwerk via de WiFi-opties van de adapters. Vervolgens loggen je gasten moeiteloos in via een persoonlijk wachtwoord voor handmatige toegang of via een QR-code. Door een foto te maken van deze QR-code, maken smartphones en tablets automatisch verbinding met het WiFi-gastnetwerk. Zo profiteren je gasten van een snelle WiFi-verbinding, terwijl jij ’s avonds een voetbalwedstrijd met ze kijkt, of tijdens je volgende tuin- of verjaardagsfeestje. Ook handig: dankzij de update zijn gastnetwerken voor een vooraf bepaalde tijd in te stellen en worden na deze periode automatisch gedeactiveerd.

Voorzien van kinderbeveiliging
Veel ouders laten hun kinderen op bepaalde tijdstippen gebruikmaken van hun smartphone of tablet. Maar met vindingrijke kinderen is het soms best lastig om de afgesproken gebruiksregels te monitoren. De kinderbeveiligingsfunctie in deze update helpt ouders hierbij. Dankzij de WiFi-opties van de devolo Magic-adapters beheren ouders eenvoudig de onlinetijd van hun kinderen door een maximaal dagelijks gebruik in te stellen of WiFi-toegang alleen op specifieke momenten toe te staan. Buiten deze tijden of zodra het maximale gebruik op is, gaan de smartphones en tablets van je kinderen offline. Zo draagt devolo Magic bij aan de mediaopvoeding: kinderen krijgen hun huiswerk op tijd af en kunnen geen YouTube-filmpjes meer kijken als het bedtijd is. Het handige instellingenmenu van de Home Network-app voorziet daarnaast in verschillende specificaties voor schooldagen en het weekend.

Prijzen en beschikbaarheid
De devolo Magic-adapters zijn verkrijgbaar in de Magic 1- en Magic 2-variant, zowel in de winkel als online. Voor het instellen van een nieuw Magic-thuisnetwerk is de Starter Kit met twee adapters ideaal. De adviesprijs van devolo Magic 2 WiFi Starter Kit is 199,90 euro, de devolo Magic 1 WiFi Starter Kit kost 149,90 euro. De adapters zijn ook apart verkrijgbaar voor de verdere uitbreiding van je thuisnetwerk. Daarnaast zijn de devolo Magic 1 en Magic 2 ook verkrijgbaar als LAN-variant.

delos-update ook beschikbaar voor dLAN-adapter
devolo verliest gebruikers van de bekende dLAN-adapters 550 WiFi, 550+ WiFi, Outdoor WiFi en 1200+ WiFi ac niet uit het oog. Voor deze apparaten is een auto-updater beschikbaar, die de respectievelijke adapters in het delos-platform integreert. De delos-update garandeert dat dLAN-eigenaren ook in de toekomst altijd beschikken over de nieuwste veiligheidsmaatregelen, meer gemak en betere performance. Nog een voordeel: na de update zijn de bovenstaande dLAN-adapters ook te bedienen met de Home Network-app. Meer informatie over de installatie is te vinden op:  https://www.devolo.nl/delos-update-voor-dlan.

Ondanks de update voor beide productfamilies blijven de dLAN- en devolo Magic-adapters onderling niet-compatibel. Voor de best mogelijke prestaties op basis van de meest recente technologiegeneratie beveelt devolo een thuisnetwerk aan dat alleen uit devolo Magic-adapters bestaat.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.

Deze tekst en recente productfoto’s zijn ook te vinden in de mediasectie van de devolo-website  www.devolo.nl.

Noot voor redactie, niet voor publicatie:
Klik op de  link achter de afbeeldingen voor meer beeldmateriaal.

Voor meer informatie en/ of reviewmogelijkheden, neem contact met ons op.

Mediacontact

LVTPR