Upgrade van Infor EzRMS moderniseert revenue management voor hoteliers

Barneveld, 14 maart 2019 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft een grote upgrade voltooid van zijn Infor EzRMS Mobile-oplossing en Infor EzRMS Pricing Engine. Dit zijn beide belangrijke onderdelen van het Hospitality Revenue Management-portfolio. De mobiele applicatie, beschikbaar via de Google Play Store en Apple App Store, biedt de juiste informatie op het juiste moment, zodat hoteliers trends kunnen analyseren en onderweg beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen.

De nieuwste versie van Infor EzRMS Mobile is ontworpen op basis van feedback van de revenue management-community. Het is een van de weinige mobiele applicaties op dit gebied, waarmee gebruikers hun belangrijkste statistieken direct kunnen bekijken, inclusief de totale omzet. Verder kunnen ze prijzen en beslissingen aanpassen, in de gaten houden wat concurrenten doen en hun verkoopstrategieën op elk moment bijwerken – ook als ze onderweg zijn. Het aanbevelingsscherm is verbeterd en gebruikers kunnen daarmee prijsniveaus van concurrenten bekijken, de beste beschikbare tarieven aanpassen en deze beslissingen op alle interfaces zichtbaar maken. Daarnaast is het eenvoudig om te zien welke dagen de hoogste extra omzetmogelijkheden bieden.

Met deze applicatie hebben gebruikers niet langer een desktop nodig om bijvoorbeeld een tarief aan te passen. En ook al zitten ze in een vergadering of zijn ze niet op kantoor, dan kunnen ze alsnog gegevens bekijken en aanpassingen doorvoeren, direct via hun mobiele apparaat.

De geavanceerde ‘pricing-engine’ van Infor is voorzien van Artificial Intelligence (AI) mogelijkheden en biedt oplossingen voor geoptimaliseerde prijsaanbevelingen, wat aansluit op de behoefte in de markt aan meer flexibiliteit. Concreet werkt het nu onder drie verschillende modi. De eerste biedt aanbevelingen voor de best beschikbare prijs op hotelniveau, de tweede op kamerniveau en de derde biedt prijswaarde-aanbevelingen als een locatie in een zeer prijsgevoelige markt opereert of niet werkt met het principe best beschikbare prijzen. Infor kan dan de beste prijs per kamercategorie (waarde) aanbevelen.

“De applicaties van Infor hebben ons geholpen bij het ontwikkelen van een functioneel revenue management-plan”, zegt Tobi Kuhlang, Vice President, Revenue Management & Distribution bij The Lux Collective Ltd. “We kijken ernaar uit deze nieuwe mobiele functionaliteit te gebruiken om betere prognoses, prijsstellingen en optimalisatiestrategieën te realiseren.”

Infor EzRMS is speciaal voor de horeca ontworpen en helpt hoteliers met de verkoop van het juiste product aan de juiste klant, op het juiste moment, via het juiste kanaal en voor de juiste prijs. De applicatie berekent automatisch de toekomstige vraag naar hotelkamers en beveelt de beste verkoopstrategieën aan.

“Infor wil de gebruikerservaring herdefiniëren en mobiliteit is een pijler van die strategie. Functionaliteit, prognoses en optimalisatie zijn verbeterd en hoteliers kunnen hun prijsstrategieën instellen – waar en wanneer ze maar willen,” aldus Stan van Roij, vicepresident hospitality solutions bij Infor. "Een geavanceerde revenue management-oplossing is belangrijk in een sector waar prijsstelling je onderscheidend vermogen is ten opzichte van concurrenten, en consumenten volop keuze hebben. Moderne technologie kan helpen de bedrijfsresultaten te verbeteren en bezettingsgraad en omzet te maximaliseren. Infor streeft naar een schaalbaar systeem, waarmee bedrijven direct kunnen reageren op snelle veranderingen in marktomstandigheden en vraagtrends."

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 17.300 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.
  • 19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 9 van de top 10 hightechbedrijven
  • 18 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
  • 18 van de 20 grootste Amerikaanse steden