Criteo presenteert financiële resultaten vierde kwartaal en boekjaar 2018

Amsterdam, 26 februari 2019 - Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), het advertentieplatform voor het open internet, maakt de financiële resultaten bekend van het vierde kwartaal 2018 en het volledige boekjaar dat eindigde op 31 december 2018.

Een aantal operationele highlights van Criteo in het vierde kwartaal 2018:
  • De omzet exclusief zogeheten Traffic Acquisition Costs (TAC) van de nieuwe oplossingen van Criteo bedroeg 13 procent van het totaal – een stijging van 54 procent vergeleken met Q4-2017.
  • De omzet ex TAC3 bij bestaande klanten bleef gelijk bij vaste wisselkoersen ondanks sterke tegenwind in die periode.
  • Het aantal klanten nam met 7 procent toe vergeleken met een jaar eerder. Het kwartaal werd afgesloten met bijna 19.000 klanten en merken. Het behoud van klanten ligt rond de 90 procent voor alle oplossingen gezamenlijk.
  • De app-activiteiten van Criteo groeiden met 54 procent gebaseerd op ex-TAC-omzet. 13 procent van de live-klanten gebruikt minimaal 2 oplossingen van Criteo, een jaar eerder was dat nog 4 procent.
  • De ‘header bidding’-technologie is in gebruik bij de grote meerderheid van de directe uitgevers – zo’n 3.500 grote uitgeverijen gebruiken nu Criteo Direct Bidder; aan het einde van het derde kwartaal van 2018 waren dat er nog 2.600.
Kijk hier voor het volledige, Engelstalige bericht: https://www.criteo.com/news/press-releases/2019/02/criteo-q4-2018-earnings-release/

Over Criteo
Criteo (NASDAQ: CRTO), het reclameplatform voor het open internet, een ecosysteem dat neutraliteit, transparantie en inclusiviteit voorop stelt. Ruim 2.700 Criteo medewerkers werken wereldwijd samen met 19.000 klanten en duizenden uitgevers om effectief te adverteren op alle kanalen door machine learning toe te passen op uitgebreide datasets. Criteo helpt grote en kleine organisaties met de technologie die ze nodig hebben om hun klanten beter te leren kennen en bedienen. Voor meer informatie, kijk op www.criteo.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications