PrivacyPerfect zet volgende stap met nieuwe CEO

Rotterdam, 18 februari 2019 – In de afgelopen drie jaar heeft privacycompliance softwareleverancier PrivacyPerfect veel nieuwe klanten binnen en buiten Europa mogen verwelkomen. Vandaag kondigt het bedrijf de benoeming van Sander Schoneveld als nieuwe CEO aan. In deze rol zal Sander het klantenportfolio in Europa verder uitbreiden in overeenstemming met de bestaande groeistrategie voor de (middel)lange termijn. Evert de Pender, CEO vanaf medio 2015, blijft aan als lid van de Board.

Voordat Sander Schoneveld startte bij PrivacyPerfect, bekleedde hij verschillende rollen binnen de K3 Business Technology Group. Als laatste functie daar leidde hij de softwaredivisie en was hij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en internationaal marketen van diverse softwareproducten. Ook bouwde hij een reseller-netwerk op in ruim 40 landen wereldwijd. Sander is van oorsprong een ingenieur en werkte 12 jaar in de software-industrie. Recent voltooide hij een MBA aan Nyenrode University.

Sander zegt over zijn nieuwe rol bij PrivacyPerfect: "Ik ben verheugd een nieuw hoofdstuk open te slaan als onderdeel van het team van PrivacyPerfect. De organisatie heeft een uitstekend team, een mooie klantenkring en een indrukwekkende oplossing die bedrijven helpt bij de compliance met de AVG. Ik kijk er naar uit om PrivacyPerfect te helpen de groei verder te accelereren."

"Ik ben opgetogen Sander Schoneveld te mogen verwelkomen als nieuwe CEO van PrivacyPerfect", zegt Evert de Pender. "Sander komt aan boord om PrivacyPerfect van het stadium 'late venture' tot volle wasdom te gaan brengen. Ik denk dat Sander de ideale kandidaat is met zijn ervaring met het laten groeien van bedrijven en zijn open managementstijl die gericht is op samenwerking."

Over PrivacyPerfect
PrivacyPerfect is een vooraanstaande Europese leverancier van AVG-compliance-software. Het bedrijf werd in 2013 opgericht in Nederland. Onder de huidige klanten zijn leidende spelers in diverse sectoren zoals vrijetijdsbesteding, luchtvaart, retail, banken, verzekeraars, telecommunicatie, zorg, onderwijs en ook MKB-bedrijven.

PrivacyPerfect is een software-bedrijf uit Rotterdam dat zich geheel toelegt op het bouwen van gebruiksvriendelijke software voor AVG-compliance. Deze software wordt gehost in de EU en is aantrekkelijk geprijsd. Gebruikers kunnen hiermee de drie volgens de AVG verplichte registers samenstellen en onderhouden: voor DPIA’s (assessments), verwerkingen en incidenten/datalekken. PrivacyPerfect biedt daartoe duidelijke formulieren, uitleg bij juridische concepten, herbruikbare ‘bouwstenen’, workflow, rapportages en gebruikers- en rollenbeheer. Daarmee kan uw organisatie op een eenvoudige manier het beheer voeren over stromen van persoonsgegevens.

PrivacyPerfect werd op 12 februari j.l. genomineerd voor een Gouden Zandloper in de categorie Legal Tech.