Pegasystems koopt business intelligence en datavisualisatiemogelijkheden voor slimmere zakelijke beslissingen

Combinatie van intuïtieve gebruikerservaring met zakelijke functionaliteit voor bruikbare visuele inzichten

AMSTERDAM, 13 februari 2019 Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van krachtige digital transformation toepassingen voor toonaangevende organisaties, heeft de assets gekocht van Infruid Labs, een softwarebedrijf in business analytics en datavisualisatie. De geïntegreerde Business Intelligence (BI) en Data Visualisatie verrijken de bestaande Pega-oplossingen. Voor de klanten betekent de acquisitie dat zij hun data uit Pega-applicaties eenvoudiger kunnen visualiseren én interpreteren.

Veel organisaties beschikken over oneindige hoeveelheden data, maar worstelen met de juiste interpretatie ervan. Deze nieuwe BI en datavisualisatie mogelijkheden van Infruid Labs zijn volledig geïntegreerd binnen de Pega-omgeving en helpen Pega-klanten om op een complete, gestroomlijnde manier hun data visueel te interpreteren, zonder hiervoor een aparte BI-applicatie aan te spreken. Hierdoor kunnen gebruikers verborgen patronen ontdekken om betere zakelijke beslissingen te nemen.

"Data is de sleutel tot elke bedrijfsstrategie, maar veel organisaties hebben niet de juiste tools in huis om inzicht te krijgen en te begrijpen wat voor hen werkt en wat niet", aldus Derk-Jan Brand, VP en managing director Benelux & Nordics, Pegasystems. "Met deze overname kunnen Pega-klanten nog meer waarde uit hun data halen via een gebruiksvriendelijke visuele interface die direct resultaat oplevert. Hierdoor kunnen organisaties hun focus vasthouden op het ontwikkelen van strategieën die het beste zijn voor hun bedrijf en klanten."

"Pega blijft toonaangevend innovatief op het gebied van AI, decisioning en analytics en ik ben erg blij dat de geavanceerde BI- en visualisatiemogelijkheden van Infruid integraal onderdeel gaan uitmaken van de digitale transformatieoplossingen van Pega", aldus Mahesh Yellai, oprichter van Infruid en nu senior director, data & analytics, Pegasystems. "We zijn verheugd onze technologie in te zetten om Pega-klanten te helpen hun klantbetrokkenheid en prestaties naar een hoger niveau te tillen."

Tijdens PegaWorld 2019 – van 2-5 juni in Las Vegas – worden deze visualisatiemogelijkheden voor het eerst gedemonstreerd als onderdeel van een nieuwe business intelligence-oplossing. Meer informatie op: https://www.pega.com/events/pegaworld

Over Pegasystems
Pegasystems is toonaangevend leverancier van software voor customer engagement en operationele excellence. Pega’s toepassingen kenmerken zich door de hoge mate van aanpasbaarheid. Het op een cloud-architectuur gebaseerde Pega PlatformTM stelt gebruikers in staat om applicaties snel in te zetten en uit te breiden om te kunnen voldoen aan strategische business eisen. Al vijfendertig jaar levert Pega mogelijkheden op het gebied van CRM en digital process automation (DPA), aangevuld met kunstmatige intelligentie (AI) en robotic proces automatisering (RPA), om 's werelds meest toonaangevende merken te helpen bij het realiseren van baanbrekende resultaten. Voor meer informatie: www.pega.com

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.