Nedap voorziet Belgisch zorgcentrum van fysieke toegangscontrole en automatische voertuigidentificatie

Technologiebedrijf Nedap gaat het omvangrijke nieuwe zorgcentrum AZ Zeno in het Belgische Knokke-Heist voorzien van fysieke toegangscontrole  en van langeafstandslezers voor voertuigidentificatie. A.Z. Zeno, dat sinds april 2018 in gebruik is, bestaat uit een ziekenhuis met  revalidatiecentrum, polikliniek, auditoria, publiek evenementenruimte en een helihaven. Voor dit omvangrijke project hebben Nedap Security Management en Nedap Identification Systems de krachten gebundeld.

© Milosz Siebert voor TV AAPROG-BOECKX-B2Ai.

Veiligheid en toegankelijkheid
Voor het AZ Zeno is veiligheid – van patiënten en medewerkers – van groot belang. Met AEOS biedt Nedap het zorgcentrum een totaaloplossing op het gebied van fysieke toegangscontrole. Naast toegangscontrole wordt AEOS ook toegepast op de personeelslockers. Nedap’s TRANSIT-langeafstandslezers worden onder meer gebruikt om ziekenauto’s snel en eenvoudig toegang te geven tot het terrein en het ziekenhuisgebouw. Dankzij deze combinatie van Nedap oplossingen zijn optimale veiligheid én toegankelijkheid gegarandeerd.

Complementaire producten
AZ Zeno koppelt functionaliteit aan duurzaamheid en houdt daarbij maximaal rekening met het landelijke karakter van de omgeving.  De link tussen binnen en buiten, tussen zorgfaciliteiten en publieke ruimtes is vrijwel naadloos. Het complex is duurzaam ontworpen en gebouwd met oog voor integratie in het landschap, ecologische energie en gebruikte materialen. Nedap-CEO Ruben Wegman: “Wij zijn trots dat we met twee van onze marktgroepen mogen bijdragen aan de veiligheid van dit bijzondere, innovatieve zorgcentrum en aan een grotere toegankelijkheid voor haar gebruikers. De gelijktijdige implementatie van AEOS en TRANSIT is een mooi voorbeeld van het complementaire karakter van de diverse Nedap-producten.”

Nedap werkt bij de uitrol van haar systemen in het AZ Zeno nauw samen met haar partner Electro Enterprise Gullegem.

Over Nedap N.V.
High-tech onderneming N.V. Nederlandsche Apparatenfabriek “Nedap” creëert hoogwaardige, innovatieve hard- en softwareproducten waarmee mensen productiever en succesvoller kunnen zijn in hun werk. Nedap N.V. is met ruim 680 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Mardy Lammers
Marketing & Communications