Pensioenfonds Thales besteedt pensioenuitvoering uit aan Centric

Gouda, 18 januari 2019 - Stichting Pensioenfonds Thales Nederland (SPTN)  heeft haar pensioenuitvoering uitbesteed aan Centric. SPTN is een ondernemingspensioenfonds met 4.700 deelnemers en een vermogen van 1,3 miljard euro.

De overeenkomst tussen ICT-dienstverlener Centric en SPTN heeft een duur van vijf jaar. Op dit moment is de dienstverlening al deels operationeel; vragen en verzoeken van deelnemers via post, telefoon en mail komen al bij Centric binnen. Naar verwachting is het volledig overbrengen en implementeren van de IT-omgeving aan het einde van het eerste kwartaal afgerond.

Dirk Jan de Bruijn, voorzitter bestuur SPTN: “Wij hebben voor Centric gekozen omdat zij digitale dienstverlening als speerpunt zien en de noodzakelijke investeringen zullen doen in de primaire (administratieve) systemen. Tevens voeren zij hun diensten uit tegen een goede prijs-kwaliteit verhouding. We verwachten met Centric een partner te hebben die goed voorbereid is op de toekomst.”

Marianne de Boer, directeur Centric Pension and Insurance Solutions: “Wij zijn enorm trots dat SPTN voor Centric heeft gekozen. Als relatieve nieuwkomer op de pensioenmarkt hebben we al laten zien een waardevolle partner te zijn - onze diepgaande kennis van zowel pensioenuitvoering als ICT maakt ons uniek binnen de sector. Thales kan met Centric als partner rekenen op enthousiaste en kundige professionals en innovatieve slagkracht.”

Over STPN
SPTN is een ondernemingspensioenfonds die de pensioenregeling voor Thales Nederland uitvoert. Thales Nederland is de Nederlandse vestiging van de Thales Group.  De Thales Group is een wereldwijd opererende hightech onderneming op het gebied van luchtvaart, defensie en informatietechnologie.

Thales heeft 65.000 medewerkers in dienst en is actief in 56 landen. Jaarlijks wordt er ongeveer 800 miljoen dollar uitgegeven aan R&D. In 2017 bedroeg de totale omzet van Thales bijna 16 miljard euro. De helft van de omzet komt uit opdrachten van de diverse ministeries van defensie en de andere helft uit civiele opdrachten. Thales speelt op alle markten waarop men actief is een dominante rol.

Bij Thales draait alles om veiligheid en beveiliging. Op de plaatsen waar kritische (levensbedreigende) beslissingen worden genomen, speelt Thales een cruciale rol. In alle markten waar Thales actief is (luchtvaart, ruimtevaart, transport, defensie en beveiliging) biedt de onderneming haar cliënten oplossingen om de juiste beslissingen te (kunnen) nemen op het juiste tijdstip en te handelen overeenkomstig de instructies. In Nederland werken in de vestigingen van Thales in Hengelo, Huizen, Eindhoven en Delft in totaal 2000 mensen.

Voor meer informatie:
Centric
Manon Corbet
Marketing Adviseur

Over Centric
Centric biedt Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening, zorgt Centric ervoor dat klanten zich op hun kerntaken kunnen richten. Door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, onderscheidt Centric zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners.

Over Centric en de financiële sector
Centric richt zich binnen de financiële sector met name op outsourcing: het uit handen nemen van IT-omgevingen en/of processen zoals betalingsverkeer voor banken en pensioenadministraties voor pensioenfondsen.