Panasonic introduceert kleinste draagbare laserprojectoren ter wereld van 6000 lumen

De nieuwe serie draagbare lcd-laserprojectoren van Panasonic hebben een helderheid van 4.500 tot 6.000 lumen en zijn met een gewicht van 7,2 kg de lichtste in hun soort.

In totaal bestaan de draagbare VMZ60 en VMZ50-series uit vijf nieuwe modellen in WUXGA (PT-VMZ60, PT-VMZ50, PT-VMZ40) en WXGA (PT-VMW60, PT-VMW50). Door het compacte ontwerp zijn de projectoren eenvoudig te transporteren en daarmee zeer geschikt voor locaties waar in verschillende ruimtes wordt samengewerkt, zoals scholen en kantoren. De series zijn verkrijgbaar vanaf maart 2019 (VMZ50) en juni 2019 (VMZ60).

image De lcd-projectoren hebben eenvoudige schermprojectie-instellingen en maken de overstap van lamp naar laser betaalbaar. De helderheid van 4.500 - 6.000 lumen zorgt voor scherpe beelden met een hoge kleurnauwkeurigheid. De projectoren hebben 1.6x zoomlenzen voor short-throw-afstanden en ondersteunen brede V/H-lensverschuivingen. Dit vergroot hun flexibiliteit, waardoor ze perfect zijn voor gebruik in kleine klaslokalen, vergaderruimten en beperkte ruimten. Dankzij een nieuwe koeltechnologie hebben de projectoren een gegarandeerde onderhoudsvrije werking van 20.000 uur.

4 modellen zijn compatibel met DIGITAL LINK™, waardoor video-, audio- en controlesignalen gelijktijdig kunnen worden overdragen over een afstand van maximaal 150 meter via slechts één LAN-kabel. Tot de overige functies behoren onder meer een USB-geheugenviewer en een draadloze module. Met deze laatste optie kunt u uw eigen apparaat meenemen en kunnen bezoekers via een app verbinding maken met de projector en data delen. Alle projectoren ondersteunen 4K- en 30p-signaalinput en zijn daarmee een toekomstbestendige oplossing voor het projecteren van de nieuwste beeldkwaliteit en content.

“Onze klanten vroegen al langere tijd om een lcd-laseroplossing voor eindgebruikers met een ontoereikend budget voor onze hoogwaardige 1-chip DLP™-reeks,“ zegt Hartmut Kulessa, European Marketing Manager bij Panasonic. “Onze projectoren zijn toonaangevend als het gaat om omvang, gewicht en betrouwbaarheid, waardoor wij rekenen op een erg goede ontvangst.”

De projectoren worden gepresenteerd tijdens de ISE 2019 van 5 tot 8 februari in Amsterdam. Bezoek stand 1-H20 in hal 1 om deze en andere nieuwe technologieën van Panasonic te ontdekken.

image

Ga voor meer informatie over Panasonic Visual System Solutions naar: https://business.panasonic.nl/visual-system/

Contact voor de pers
Tessa van Lienden
PR Consultant
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl

Cedric de Ruette
Marketing Manager Benelux
cedric.deruette@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dattechnologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2017 een omzetaandeel van 57% voor rugged en duurzame notebooks en van 56% voor rugged zakelijke tablets (VDC Research, maart 2018).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectors, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectors met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 591 vestigingen en 88 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 61,4 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2018. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global