Nieuwe versie Red Hat Ansible Tower beschikbaar

Red Hat Ansible Tower 3.4 biedt nieuwe workflowfuncties, beveiligingsstandaarden en vereenvoudigd en veiliger beheer van hybride IT-omgevingen

Amsterdam, 10 januari 2019 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Ansible Tower 3.4, de nieuwste versie van zijn enterprise framework voor het automatiseren van IT-processen, inclusief infrastructuur, netwerken, cloud en beveiliging. Workflowverbeteringen zijn onder andere nested workflows en workflow convergence om zo het beheer van complexe hybride cloudinfrastructuren te vereenvoudigen.

Binnen veel bedrijven komt het voor dat gescheiden IT-teams on-premises IT en clouddiensten beheren, en daarvoor hun eigen reeks Ansible Playbooks gebruiken. Om de voordelen van automatisering in een gedistribueerde infrastructuur te maximaliseren, kunnen deze bedrijven een ‘automation center of excellence’ oprichten dat verder gaat dan enkel het invoeren van automatisering. Dit centrum draagt bij aan end-to-end automatisering in de gehele organisatie door gemeenschappelijke oplossingen te bieden en goedgekeurde strategieën voor het invoeren van automatisering in nieuwe IT-gebieden. Met Red Hat Ansible Tower 3.4 kunnen gebruikers nu één master workflow definiëren die verschillende IT-gebieden verbindt – en ontworpen is voor het beheren van een hybride infrastructuur zonder de beperkingen van specifieke technologiesilo’s.

Met het beheerportfolio van Red Hat, inclusief Red Hat Satellite voor het beheer van Red Hat Enterprise Linux en Red Hat CloudForms voor bare metal, virtuele machines en private cloudoperaties geïntegreerd met Red Hat Ansible Tower kunnen IT-teams hun workflows in hun gehele IT-infrastructuur orkestreren.

Verbeterde workflows
Met nieuwe workflowverbeteringen kunnen gebruikers automatiseringworkflows gebruiken die in verschillende omgevingen en scenario’s worden ingezet om hun hybride cloudinfrastructuur efficiënter te beheren. De belangrijkste workflowverbeteringen in Red Hat Ansible Tower 3 zijn:
  • Met nested workflows kunnen gebruikers herbruikbare, modulaire componenten maken. Hiermee kunnen ze complexe bewerkingen met hetzelfde gemak automatiseren als met een eenvoudig playbook.
  • Met workflow convergence kunnen gebruikers workflowtaken pauzeren, afhankelijk van het afronden van verschillende andere workflowtaken, voordat ze naar de volgende stappen gaan.
  • ‘Workflow always job templates’ maken het uitvoeren van een opvolgactie mogelijk waarbij het niet uitmaakt of een voorgaande taak succesvol wordt uitgevoerd of mislukt. Zodra een afhankelijke dienst onafhankelijk van de exit-status van een workflow moet worden uitgevoerd, zorgt een ‘workflow always job template’ ervoor dat alles blijft draaien.
  • Met workflow-niveau inventaris kunnen gebruikers een workflow toepassen op de IT-assets waar ze toegang tot hebben; wat hergebruik van implementatie-workflows in datacenters, IT-omgevingen en teams mogelijk maakt.
Verbeterde schaalbaarheid
Met ‘job slicing’ kunnen gebruikers een enkele grote taak uitvoeren die is ontworpen voor duizenden machines en deze opsplitsen in een aantal kleinere taken voor distributie in een Tower-clusteromgeving. Hierdoor kunnen opdrachten betrouwbaarder uitgevoerd en sneller voltooid worden, zodat gebruikers hun automatisering beter kunnen opschalen.

Verbeterde beveiliging
Red Hat Ansible Tower kan nu tevens op Red Hat Enterprise Linux in de FIPS-compatibele modus draaien. Federal Information Processing Standard (FIPS 140-2) security certification van de National Institute of Standards and Technology (NIST) is een beveiligingsstandaard die de eisen vastlegt voor cryptografische modules - inclusief hardware- en softwarecomponenten – om gebruikt te worden in een beveiligingssysteem voor het beschermen van gevoelige maar niet-geclassificeerde informatie. Doordat Red Hat Ansible Tower in de Red Hat Enterprise Linux FIPS-compatibele modus gebruikt kan worden, kunnen organisaties voldoen aan het noodzakelijk informatiebeveiligingsbeleid zonder hun behoefte aan innovatieve, flexibele softwareoplossingen op te offeren.

Quote

Joe Fitzgerald, vice president, Management, Red Hat

“We zien dat bedrijven ‘automation centers of excellence’ willen bouwen om automatisering te versnellen in een bredere reeks domeinen, waaronder servers, netwerk en opslagsystemen. Met de nieuwe functies in Red Hat Ansible Tower 3.4 kunnen organisaties de grootte en reikwijdte van hun automatiseringsactiviteiten uitbreiden en hebben ze meer controle en zichtbaarheid.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to our pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, Ansible, and CloudForms are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.