Nieuw rapport Palo Alto Networks onthult dat bijna de helft van de databases (49%) niet gecodeerd is

Vandaag heeft Unit 42, het Palo Alto Networks-team voor bedreigingsintelligentie, een nieuw cloudbeveiligingsrapport uitgegeven. Unit 42 onderzocht nieuwe en bestaande bedreigingen in cloudbeveiliging van eind mei tot begin september 2018 en analyseerde hoe ondernemingen deze bedreigingen beheren terwijl zerisico’s en efficiëntie in balans proberen te houden.

Nu steeds meer bedrijven migreren naar de public cloud of hybride versies, zijn er zorgen over de beveiliging van de cloud.

De belangrijkste bevindingen zijn:
  • Accounts die in de problemen komen, nemen in schaal en snelheid toe: 29% van de organisaties heeft potentiële accountproblemen, 27% staat default gebruikersactiviteiten toe en 41% van de wachtwoorden is niet veranderd in de afgelopen 90 dagen.
  • Compliance is werk in uitvoering: 32% van de organisaties heeft ten minste één cloudopslagservice openbaar gemaakt, 49% van de databases is niet gecodeerd en 32% van de GDPR-nalevingscontroles mislukt.
  • Cryptojacking lijkt minder te worden: 11% van de organisaties heeft een cryptojacking-activiteit in hun omgeving meegemaakt - een serieus probleem, maar beter dan de 25% die in mei werd gemeld. De afnemende waarde van cryptocurrencies, samen met betere detectiemogelijkheden, helpt aanvallen te verminderen.
Als je interesse hebt om met een onderzoeker van Unit 42 te praten, laat het me dan weten. We kunnen ook vragen beantwoorden via e-mail.

Zie hier het complete Engelstalige bericht hierover met ook de downloadlink naar het rapport.

Over Palo Alto Networks
Wij zijn de wereldwijde leider in cybersecurity en zijn bekend om het uitdagen van de status quo in deze markt. Onze missie is om onze manier van leven in het digitale tijdperk te beschermen door het voorkomen van succesvolle cyberaanvallen. Dit heeft ons het voorrecht gegeven om tienduizenden bedrijven en hun klanten te beveiligen. Ons Security Operating Platform verstevigt hun digitale transformatie met continue innovatie op het gebied van security, automatisering en analytics. Door het leveren van een platform en het aanmoedigen van een groeiend ecosysteem van innovatoren zoals wij, leveren wij zeer effectieve en innovatieve cybersecurity in de cloud, netwerken en op mobiele apparaten.

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Jacky van der Deure
Text100 Global Communications