Leaseweb voegt Mathijs Heikamp toe aan zijn wereldwijde productmanagementteam

Leaseweb, de vooraanstaande aanbieder van cloud- en hostingdiensten, maakt bekend dat het Mathijs Heikamp heeft aangesteld als global product manager Dedicated Servers & Colocation. Het zwaartepunt van zijn functie zal liggen op de verdere ontwikkeling van het productportfolio van Leaseweb en het uitbouwen van het productmanagementteam.

Leaseweb haalt met Heikamp een uiterst ervaren productmanager binnen. Hij was eerder actief bij British Telecom als productmanager voor BT One Voice-oplossingen en bij T-Mobile als marketingmanager Business. Heikamp is eraan gewend om in dynamische omgevingen te werken. Na meer dan 10 jaar in de telecomwereld besloot Heikamp dat het tijd was om aan een nieuw hoofdstuk in zijn carrière te beginnen. Hij zal zich volledig toeleggen op het ondersteunen van de groei van Leaseweb.

Heikamp is gefascineerd door de hostingsector: “De hostingwereld verandert in een razendsnel tempo en is sterk op technologie gericht. Er zijn legio opties op het gebied van hardware en software en mogelijkheden voor het vinden van de beste oplossing voor onze klanten. Dat is een compleet nieuwe dimensie voor mij. Ik zie het als een uitdaging om nieuwe ervaringen op te doen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen.”

Heikamp was positief verrast over de bedrijfscultuur van Leaseweb: “Binnen het team is er enorm veel energie aanwezig, en er heerst een proactieve mentaliteit. Dat maakt het makkelijk om snel te schakelen en in te springen op nieuwe ontwikkelingen zonder tijd te verliezen aan bureaucratische procedures. Leaseweb is een ambitieus en snel groeiend bedrijf en biedt mensen volop ruimte om initiatieven te ontplooien.”

“Het doet ons een genoegen om Heikamp binnen onze organisatie te verwelkomen”, zegt Alexander Kalkman, de chief marketing officer van Leaseweb. “We zijn bijzonder enthousiast over de positieve invloed die hij op het team heeft. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat Mathijs ons productaanbod verder zal ontwikkelen om bij te dragen aan het succes van onze klanten.”

MATHIJS HEIKAMP