Nieuw: Toughbook-as-a-Service

Robuuste notebooks en handhelds van Panasonic met betaalbaar abonnement voor ieder budget

Den Bosch - Panasonic kondigt de nieuwe Toughbook-as-a-Service (TaaS) aan, waarmee het mogelijk is robuuste tablets, handhelds en notebooks tegen een rentevrij vast maandelijks bedrag af te nemen. De hoge aanschafkosten voor bedrijven om buitendienstwerknemers met deze robuuste apparaten uit te rusten, zijn hiermee verleden tijd.

Toughbook-as-a-Service is een end-to-end-abonnement, in samenwerking met de Europese digitale dienstverlener Econocom. Bedrijven betalen hiermee over een periode van drie jaar, in vaste maandelijkse termijnen voor hun Toughbook of Toughpad. Of de apparaten nu door het bedrijf zelf worden aangeschaft, of in abonnementsvorm worden afgenomen, de bedragen hiervoor komen overeen. De initiële, hoge investeringskosten blijven bij de abonnementsvorm uit; organisaties profiteren van een oplossing die gebaseerd is op OPEX in plaats van CAPEX.

Een TaaS-abonnement biedt naast het gebruik van een Panasonic Toughbook apparaat, ook drie jaar garantie, helpdeskondersteuning en andere diensten waaronder de inzameling, recycling en het wissen van data aan het eind van de gebruikscyclus van het apparaat. Daarbij is het mogelijk additionele zaken zoals vehicle mounts, docking stations, softwareapplicaties en uiteenlopende accessoires aan het abonnement toe te voegen tegen hetzelfde rentetarief van 0%*. Een uitgebreidere garantie en een verzekering voor schade zijn vanzelfsprekend ook toe te voegen aan het TaaS-abonnement.

Personalisatie van het abonnement is mogelijk met optionele extra’s, waaronder een inruilprogramma. Hiermee is het mogelijk voor een bedrijf om de technologie te upgraden indien nodig. TaaS biedt ook de mogelijkheid om belminuten, MDM en data-analyse te bundelen.

Kevin Jones, Managing Director voor Panasonic Mobile Solution Business in Europa: “Onze robuuste mobiele apparaten verhogen de productiviteit van buitendienstmedewerkers in verschillende industrieën: van retail, horeca, productie en logistiek, tot gezondheidszorg en hulpdiensten. Onze Toughbook-as-a-Service-optie stelt organisaties - ongeacht hun omvang - in staat te profiteren van toptechnologie op maat, toegesneden op specifieke behoeften, maar ook zonder een hoge initiële financiële investering.”

Albert Breedveld, Business Development & Partnerships Director bij Econocom Nederland:“Wij merken dat dit specifieke assortiment van Panasonic-oplossingen ontzettend populair is bij zowel mobiele werknemers als de werkgever. Met de mogelijkheid van de TaaS-oplossing, zijn Toughbooks en Toughpads toegankelijker en betaalbaarder voor een breder scala aan bedrijven dan ooit tevoren. De abonnementsmodellen vormen voor bedrijven een unieke manier om de nodige technologische assets aan te schaffen zonder ingrijpende eenmalige investeringen. Het geeft bedrijven ook een grote flexibiliteit in het updaten en vernieuwen van assets.”

De Panasonic TaaS-oplossing is nu beschikbaar in Nederland. Ga voor meer informatie over TaaS naar: www.Toughbook.eu/TaaS

* TaaS is een 0% financierings-OPEX-oplossing, inclusief 20% indirecte kosten. Als de transactie meer dan 20% indirecte kosten/software vereist, zal de rente over 3 jaar hoger zijn.

Nederlands perscontact:
Tessa van Lienden
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl
Tel: +31 (0)26 443 1523

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2017 een omzetaandeel van 57% voor rugged en duurzame notebooks en van 56% voor rugged zakelijke tablets (VDC Research, maart 2018).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectors, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectors met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 591 vestigingen en 88 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 61,4 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2018. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global

Over Econocom
Econocom financiert en versnelt de digitale transitie van bedrijven. Met meer dan 10.700 medewerkers actief in 19 landen en een omzet van €3 miljard, heeft Econocom alle vereiste kwaliteiten in huis om de implementatie van grootschalige digitale projecten te waarborgen; consultancy, sourcing, technologisch beheer en financiering van digitale assets, infrastructuur-, applicatie- en business solution services en projectfinanciering. Econocom heeft de status van Europees Vennootschap (Societas Europaea). Het aandeel van Econocom Group staat sinds 1986 genoteerd op Euronext Brussel. Het maakt deel uit van de Bel Mid en familie bedrijfsindices.