Nieuw Red Hat Ansible Automation certificeringsprogramma voorziet in geteste, betrouwbare en ondersteunde automatiseringsoplossingen

AUSTIN – ANSIBLEFEST 2018 – 2 oktober 2018 Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt het Red Hat Ansible Automation Certification Program aan om sneller geteste en ondersteunde Red Hat Ansible Automation-oplossingen te bieden. Meer dan twee miljoen klantsystemen worden door Red Hat Ansible Tower beheerd, en het certificeringsprogramma is bedoeld om de implementatietijden van gebruikers te versnellen door content te bieden met een verbeterde betrouwbaarheid, beveiliging en consistentie.

Naarmate IT-infrastructuren complexer worden, neemt de behoefte aan automatisering toe. Om aan die uitdaging tegemoet te komen, breidt Red Hat Ansible het aantal domeinen en ondersteunde use-cases voor automatisering uit qua infrastructuur, netwerken, containers en meer. Hierdoor kunnen gebruikers eenvoudiger meer taken op meer manieren automatiseren. Om organisaties verder te helpen hun automatisering op een veilige manier uit te breiden, biedt Red Hat nu gecertificeerde Ansible-content. Gebruikers kunnen hiermee risico’s verlagen en beveiligingsproblemen verminderen die samenhangen met het gebruik van automatiseringscontent van onbekende bronnen.

Betrouwbaar, getest en ondersteund
Ansible-modules en -plugins die zijn ontwikkeld door Red Hat en partners kunnen bij het certificeringsprogramma ingediend worden, waarna ze worden gescand op bekende kwetsbaarheden, en gecontroleerd en gevalideerd worden op compatibiliteit. Dit biedt eindgebruikers zekerheid dat een gecertificeerde module zoals verwacht presteert in missiekritieke omgevingen.

Gebruikers van Red Hat Ansible Automation en Red Hat Ansible Tower kunnen het programma gebruiken om gemakkelijker gecertificeerde modules, waaronder die van derden, te vinden en gebruiken. Of een module nu afkomstig is van Red Hat of een partner, alle content binnen het programma ondergaan dezelfde strenge evaluatie en testprocedures. Daarnaast heeft de gecertificeerde content een vergelijkbare levenscyclus als Ansible Engine, wordt het regelmatig opnieuw geëvalueerd voor certificeringskwalificatie en volledig ondersteund door Red Hat.

Gecertificeerde partners
Bij de introductie nemen Cisco (ACI-, NSO-, NX-OS- en UCS-productfamilies), CyberArk, F5 Networks, Infoblox, NetApp en Nokia allemaal deel aan het certificeringsprogramma. Naar verwachting bieden deze ecosysteempartners samen meer dan 275 Ansible-gecertificeerde modules, naast wat Red Hat momenteel ondersteunt, waardoor de mogelijkheden voor bedrijfsautomatisering worden verbreed.

Quotes

Joe Fitzgerald, vice president Management bij Red Hat
“De enorme complexiteit van moderne IT-omgevingen maakt automatisering een noodzaak, maar productieomgevingen vereisen vertrouwde en geteste automatiserings-tools die samenwerken met kritieke systemen. Door gecertificeerde Ansible-modules beschikbaar te stellen via het Red Hat Ansible Automation-certificeringsprogramma, bieden we gebruikers direct toegang tot grondig geteste content met prestaties die zijn geverifieerd, en ondersteund wordt door de support en expertise waar Red Hat om bekend staat.”

Ranga Rao, senior director Product Management and Solutions Engineering bij Cisco
“Automatisering is een belangrijk aandachtspunt voor moderne datacenters en Cisco is verheugd een partner te zijn in het Red Hat Ansible Automation-certificeringsprogramma. De gecombineerde mogelijkheden van Ansible, Cisco ACI, NXOS en UCS stellen IT-organisaties in staat het beheer van hun dag 0-, dag 1- en dag 2- operaties in missiekritieke productieomgevingen te vereenvoudigen.”

Adam Bosnian, executive vice president, Global Business Development, CyberArk
“CyberArk ondersteunt de doelstellingen van het Red Hat Ansible Automation-certificeringsprogramma om organisaties het vertrouwen te geven dat ze nodig hebben om automatisering verder te omarmen, terwijl veiligheid prioriteit krijgt. Het feit dat CyberArk is opgenomen in het certificeringsprogramma betekent een nieuwe stap in de richting van het inbouwen van privileged access security in moderne infrastructuurinitiatieven. Dit draagt bij aan de geloofwaardigheid en ondersteuning van onze gezamenlijke oplossingen. Deze mijlpaal betreft CyberArk-integraties in het hele Red Hat-portfolio, waarmee we ons bereik en onze impact binnen wereldwijde organisaties vergroten.”

Calvin Rowland, senior vice president Business Development bij F5 Networks
“Met het Red Hat Ansible Automation Certification Program krijgen onze gezamenlijke klanten end-to-end support voor het automatiseren van F5-applicatieservices, waar missiekritieke omgevingen om vragen.”

Biren Fondekar, vice president Engineering bij NetApp
“Ansible speelt een belangrijke rol in de missie van NetApp om DevOps-teams te voorzien van data, tools en diensten die strategisch voordeel opleveren. Door onze nauwe samenwerking met Ansible en door 66 nieuwe modules vrij te geven via het Red Hat Ansible Automation Certification-programma, tonen we onze inzet om meer consistentere ontwikkelomgevingen te leveren. In een wereld waarin de eisen aan de tijd en middelen van ontwikkelaars exponentieel toenemen, biedt ons partnerschap met Ansible de innovatie waarmee ontwikkelaars kunnen creëren zonder te moeten wachten op IT-teams. Hiermee behouden ze uiteindelijk het vermogen om bedrijfswaarde te genereren.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Shadowman logo and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.