Nieuwe upgrades maken Panasonic Toughpad FZ-G1 sneller, sterker en zuiniger

Panasonic gaat de hoeveelheid RAM en opslagcapaciteit op de recentste versie van zijn populaire Panasonic Toughpad FZ-G1 verdubbelen en de processor upgraden naar de 7e generatie Intel Core i5-processor. Door de toevoeging van een optionele warmtebeeldcamera met hoge resolutie is de tablet geschikt voor nog meer verschillende sectoren en toepassingen.

De 5e generatie van de volledig robuuste Panasonic Toughpad FZ-G1 functioneert beter met lager vermogen dankzij een geüpgradede Intel® Core™ i5-7300U vPro™ processor. Daarnaast zijn de RAM en de opslag verdubbeld naar respectievelijk 8GB en 256GB SSD.

De Toughpad FZ-G1 met Windows 10 Pro is voorzien van een capacitief multitouch-display voor tienvingerbediening dat ook buiten bij fel zonlicht goed leesbaar is. Hierdoor kan dit apparaat worden gebruikt voor het bekijken van HD-documentatie en afbeeldingen buiten de standaard kantooromgeving. De waterdichte IP 55 digitizer pen verzekert efficiënt gebruik onder alle weersomstandigheden. De Toughpad is voorzien van de benodigde connectiviteitsopties om overal in contact te blijven. De flexibele configuratiepoort biedt zakelijke gebruikers alle benodigde poortopties in een compacte, fully rugged en lichtgewicht vorm.

Ontworpen voor mobiele medewerkers
De Toughpad FZ-G1-tablet heeft tot 11 uur accuduur (MobileMark 2014 tot 22 uur met optionele grote accu) en een hot swap optie om langere periodes op locatie te werken. Het uitgebreide ecosysteem van accessoires en randapparatuur zorgt ervoor dat de tablet in elke omgeving kan worden gebruikt, of die nu in een voertuighouder is geplaatst of wordt gedragen. Net als de rest van het assortiment robuuste apparaten van Panasonic is deze tablet zo ontworpen en getest dat hij extreme omstandigheden aankan. Dit wordt bevestigd door de MIL-STD 810G- en IP65-certificeringen. Het apparaat heeft flexibele configuratiemogelijkheden waaronder een 2D-barcodescanner, GPS, micro SD, 2e USB 2.0, WLAN of een smartcardlezer. Bijzondere opties zijn de warmtebeeldcamera en de mobiele betaaloplossing.

Toepassingen van warmtebeelden
Met de optionele FLIR warmtebeeldcamera kunnen buitendienstmedewerkers op locatie nauwkeurige warmtebeelden maken en verwerken. Ze kunnen deze beelden vervolgens koppelen aan andere bedrijfstoepassingen en er metadata zoals QR-codes aan toevoegen.

Naast voor de hand liggende toepassingen voor warmteopsporing voor brandweer, hulpdiensten en defensie, kan de oplossing bij fabricageprocessen worden gebruikt voor het monitoren van productielijnen en kwaliteitscontrole en in nutsbedrijven en buitendiensten voor onderhoud en reparaties. Maar de camera kan ook worden ingezet in de olie- en gasindustrie, de luchtvaart en de bouw, bijvoorbeeld voor assetmanagement en diagnose.

Panasonic heeft de warmtebeeldtoepassing ontworpen op basis van twintig jaar ervaring met hardware- en softwareoplossingen voor zakelijke klanten. De FLIR Lepton 3.5-warmtebeeldcamera heeft een hoge resolutie (160x120), een framesnelheid van 8fps en is geschikt voor temperaturen tot 450 ºC. Daarnaast is er keuze tussen een modus voor hogere nauwkeurigheid (op ±5 ºC of ±5% nauwkeurig voor temperaturen tussen -10 ºC en 140 ºC) of een modus voor een groter bereik (op ±10 ºC of ±10% nauwkeurig voor temperaturen tot 450 ºC)

mPOS-oplossing
Een andere recent gelanceerde optie voor de Panasonic Toughpad FZ-G1 tablet is een geïntegreerde oplossing voor mobiele point-of-sale. De speciaal voor mobiele betalingen ontwikkelde geïntegreerde apparaathouder zorgt ervoor dat het apparaat gemakkelijk kan worden gebruikt in combinatie met een mobiele betaaloplossing, zoals de Ingenico iSMP4 en de Verifone e355.

De geïntegreerde apparaathouder maakt van de Panasonic FZ-G1 een logische keuze voor mobiele Point-of-Sales (mPOS) in winkels en in de horeca. Hij kan worden gebruikt om wachtrijen weg te werken, bestellingen op te nemen aan de tafel, mensen te helpen bij hun aankoop, bij aankopen tijdens vluchten en bij verkooptransacties buiten de winkel.

Jan Kaempfer, General Marketing Manager bij Panasonic Computer Product Solutions: “Met de recente upgrades maken we een van de populairste robuuste tablets op de markt futureproof. Ons onophoudelijke streven naar functionaliteit en applicaties heeft geresulteerd in een robuust mobiel apparaat dat flexibel genoeg is om te voldoen aan de specifieke behoeften van bijna iedere medewerker in elke sector.”

De Panasonic Toughpad FZ-G1mk5 is vanaf eind augustus verkrijgbaar voor de adviesprijs van € 2.299,00 excl. btw.

Nederlands perscontact:
Tessa van Lienden
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl
Tel: +31 (0)26 443 1523

Cédric de Ruette
Marketing Manager Benelux
cedric.deruette@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) wil met technologie van wereldklasse het professionele leven van werknemers eenvoudiger maken, en de efficiëntie en prestaties verbeteren van de bedrijven waarvoor ze werken. Dat gebeurt door bedrijven te helpen bij het vastleggen, berekenen en communiceren van allerhande informatie: van beeld tot spraak en tekst. PSCEU is een expert in zijn markten dankzij zijn ongeveer 350 werknemers, zijn expertise op het vlak van design engineering, zijn wereldwijde projectbeheer en zijn brede Europese partnernetwerk.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV levert producten en oplossingen van hoge kwaliteit met soepele bediening en een uitstekende prijs-prestatieverhouding aan eindgebruikers op het gebied van externe-cameraoplossingen, switchers, studiocameraoplossingen en ENG P2. De professionele digitale videocamera's uit het VariCam-assortiment zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutionslevert communicatieoplossingen van wereldklasse, waaronder professionele scanners, telefoonsystemen en SIP-terminalapparaten.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment robuuste Toughbook-notebooks, professionele tablets, handhelds en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europees marktleider had Panasonic Toughbook een omzetaandeel van 57% in de markt voor rugged en duurzame notebooks en tablets in 2017 (VDC Research, maart 2018).
  • Industrial Medical Visionlevert toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio omvat complete en OEM-microcameraoplossingen. Eindgebruikers, systeemintegrators en distributeurs kunnen kiezen uit een breed assortiment producten en componenten voor beeldvormingstechnologie.
  • Security Solutions, waaronder videobewakingscamera's en -recorders, video-intercomsystemen en inbraakalarm vallen.
  • Visual System Solutions: omvat projectoren en professionele displays. Panasonic heeft het breedste assortiment visuele producten en is Europees marktleider voor projectors met hoge helderheid, met een marktaandeel in omzet van 37,20% (Futuresource >5klm (fiscaal jaar 2016 van april 2015 - maart 2016, excl. 4K en digitale film).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 495 vestigingen en 91 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 61,711 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2017. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic:https://www.panasonic.com/nl/