Fujitsu maakt Proof of Business in vijf dagen mogelijk

Blockchainraamwerk biedt organisaties vliegende start in Distributed Ledger Technologieën

Maarssen, juli 11, 2018 – Fujitsu lanceert vandaag een nieuwe blockchainraamwerk waardoor een Minimum Viable Product (MVP) in slechts vijf dagen kan worden ontwikkeld. De dienst is voornamelijk ontwikkeld voor organisaties die een vliegende start willen maken met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van blockchain, of de risico’s van bestaande blockchainprojecten willen verkleinen.

In het programma staat een assessment van een week centraal. Hierin ontwikkelt de klant samen met Fujitsu nieuwe ideeën gebaseerd op blockchain en/of andere Distributed Ledger Technologieën (DLT’s). Aan de hand hiervan worden specifieke bedrijfsprocessen geïdentificeerd die in potentie op grote schaal geïmplementeerd kunnen worden binnen de organisatie. Deze Proof of Business (PoB) aanpak concentreert zich voornamelijk op toegevoegde waarde voor de onderneming, waardoor de meest voorkomende valkuilen van blockchainprojecten worden omzeild.

Met de assessment kunnen stakeholders een eerste Hyperledger Fabric applicatie ontwikkelen en tegelijkertijd de resultaten ervan binnen een bedrijfsomgeving testen. De applicatie wordt ontwikkeld aan de hand van het MVP-beginsel. Het voldoet hiermee aan de eisen: voldoende waarde bieden zodat mensen bereid zijn het te gebruiken; voldoende potentieel hebben om de loyaliteit van early adopters te winnen en genoeg feedback genereren omtoekomstige ontwikkeling mogelijk te maken.

Frederik de Breuck, Hoofd van het Fujitsu Blockchain Innovatie Centrum in Brussels, reageert: “Blockchain en andere DLT’s hebben de potentie om zowel organisaties als hele sectoren te veranderen. We hebben dit ready-to-go pakket ontwikkeld vanwege de grote interesse vanuit onze klanten, waardoor zij niet alleen een vliegende start kunnen maken met nieuwe blockchain projecten maar ook bestaande projecten kunnen evalueren en verbeteren. We verwachten daarom dat deze oplossing een enorme impact gaat hebben op het aanboren van de potentiële impact van blockchain op bedrijfscases.”

De assessments staan onder leiding van Fujitsu’s internationale blockchain experts. Zij zorgen voor inzichten, ideeën en technische know-how, wat wordt gecombineerd met Fujitsu’s Human-Centric Experience Design (HXD). HXD is een door Fujitsu ontwikkelde methode voor snelle transformatie van bedrijven, gebaseerd op honderden eerdere digitale transformatie projecten in Japan. Het vormt de kern van Fujitsu’s global network of Digital Transformation Centers en Blockchain Innovatie Centrum in Brussel, die toezicht houden op het nieuwe raamwerk.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

PR Contact:
Inès Godart
Communications Manager Fujitsu Benelux - Corporate Communications
Ines.godart@ts.fujitsu.com
@godartI

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Over Fujitsu EMEIA
Fujitsu stelt klanten in staat te profiteren van digitale mogelijkheden door hen te helpen om IT en digitale innovatie in evenwicht te brengen. Fujitsu's volledige portfolio van producten, oplossingen en services biedt haar klanten een concurrentievoordeel in het tijdperk van digitale transformatie. Fujitsu telt in de EMEIA-landen (Europa-Midden Oosten, India & Afrika) meer dan 29.000werknemers. Voor meer informatie, kunt u terecht op: http://www.fujitsu.com/fts/about/

Alle andere bedrijfs- of productnamen die hier worden vermeld, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars. De informatie die in dit persbericht wordt vrijgegeven, is correct op het moment van publicatie en is onderhevig aan wijziging zonder voorafgaande melding.