Datum: (73 dagen oud)
PR: LVTPR

Veeam levert back-up-systeem aan Equinix, ‘s werelds grootste datacenterbedrijf, voor betere efficiëntie en schaalbaarheid en gegarandeerde databeschikbaarheid

Hyper-Availability-platform van Veeam helpt serviceniveau verbeteren en time-to-market versnellen

Utrecht, 11 juli 2018 - Veeam® Software, marktleider op het gebied van Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise™, heeft Equinix Managed Services Nederland in een periode van groei en uitbreiding geholpen met het verbeteren van de operationele efficiëntie, flexibiliteit en schaalbaarheid van zijn datamanagement-activiteiten. Nu Equinix zijn legacy back-up-oplossing heeft vervangen door Veeam kan het bedrijf klanten voorzien van gegarandeerde hyper-availability van data en op een efficiëntere manier nieuwe diensten ontwikkelen voor klanten. Deze ontwikkeling maakt het bedrijf flexibeler en versnelt de time-to-market.

Equinix heeft datacenters op vijf continenten en bedient meer dan 10.000 klanten in verschillende branches, waaronder de Nederlandse overheid en gezondheidszorg. De kernactiviteit van het bedrijf is het garanderen van always-on databeschikbaarheid aan klanten. Een eerdere Veeam-oplossing gaf Equinix Managed Services Nederland een zeker mate van availability, maar Equinix wilde alle klantgegevens kunnen opslaan binnen specifieke RPO’s (recovery point objectives). Om hyper-availability te bereiken en ervoor te zorgen dat iedere hoeveelheid data ondersteund kon worden, was een upgrade naar de Veaam Availability Suite nodig. Daarnaast was het belangrijk voor Equinix om, in een steeds meer data gedreven economie, te kunnen werken met een virtuele, fysieke en cloud-workload. Op die manier kan het bedrijf zijn klanten flexibiliteit bieden. Dat is dan ook de reden dat Equinix besloot over te stappen op Veeam Backup & Replication.

Art de Blaauw, Director Technology & Innovation van Equinix: “Het was voor ons erg belangrijk om een oplossing te vinden waarmee we onze klanten kunnen voorzien van een beveiligd platform dat digitale transformatie optimaal ondersteund. In deze data gedreven economie zijn organisaties steeds vaker op zoek naar nieuwe manieren van samenwerken en verhoogde flexibiliteit. De hybrid cloud wordt steeds populairder, wat betekent dat we een veelzijdige oplossing nodig hadden die geschikt was voor iedere hoeveelheid data en iedere omgeving. Dat is precies wat Veeam Backup and Replication ons biedt. Met deze nieuwe oplossing kunnen we onze klanten een betere service bieden, aan hun availability-eisen voldoen en ze sneller onboarden. Daarnaast bieden we onze klanten een platform dat compliant is en helpen we ze met regelgevingseisen, zoals de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU.”

Dankzij de implementatie van Veaam Backup & Replication, een belangrijk onderdeel van het complete Veeam Hyper-Availability Platform, kan Equinix Managed Services Nederland de benodigde schaalbaarheid en veelzijdigheid bieden, zowel nu als in de toekomst. Een andere belangrijke reden dat Equinix voor Veeam koos, is de vendor neutral-ondersteuning van opslagplatform-partners en de bijbehorende hardware- en software-integraties. En aangezien het NetApp-platform de standaard opslagoplossing van Veeam is, was met name een goede integratie daarmee van groot belang.

Het gevolg is dat Equinix nu zeer snel data van NetApp Storage-snapshots kan back-uppen en repliceren. Op hun beurt helpen de high-speed back-ups het bedrijf om alle klantgegevens in minder dan vijftien minuten te back-uppen en daardoor te voldoen aan de SLA’s (service level agreements) van klanten. Veeam integreert ook goed met Microsoft PowerShell, VMware vSAN en vCloud Director en is de hardware- en opslag-agnostisch, wat betekent dat de software op verschillende systemen kan draaien. Dat vermindert de hoeveelheid producten die Equinix nodig heeft om zijn klanten te bedienen en vereenvoudigt het beheer van het systeem.

Over Veeam Software
Veeam is wereldwijd marktleider in Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise. Het Veeam Hyper-Availability Platform is de meest complete oplossing om klanten te helpen op hun reis naar het automatiseren van databeheer en het garanderen van beschikbaarheid van data. Veeam heeft wereldwijd meer dan 300.000 klanten, waaronder 75 procent van de Fortune 500- en 58 procent van de Global 2000-bedrijven. Veeam’s klanttevredenheidsscores zijn 3,5 keer hoger dan het branchegemiddelde en behoren daarmee tot de top van de sector. Het wereldwijde ecosysteem van Veeam omvat 55.000 channelpartners, Cisco, HPE en NetApp als exclusieve resellers en bijna 19.000 cloud- en serviceproviders. Veeam heeft zijn hoofdkantoor in Baar, Zwitserland, en kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter via @veeam.