Infor stelt Simon Niesler aan om de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland te leiden

Nieuwe vice president en general manager moet regionale omzet verdubbelen

Barneveld, 26 juni 2018 - Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Simon Niesler benoemd tot vice president en general manager voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Benelux. Voor zijn komst naar Infor werkte Niesler bij SAP, waar hij de functies vervulde van chief operating officer (COO) en head of cloud, SAP Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Niesler is verantwoordelijk voor de verdere groei van de activiteiten van Infor in de westelijke regio. Hij rapporteert aan Cormac Watters, executive vice president en general manager EMEA bij Infor.

Infor wil de inkomsten uit licenties in deze regio in de komende drie jaar verdubbelen en Niesler is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de klantgerichte en branchespecifieke go-to-market-strategie bij Infor. Naast het uitbreiden van de klantendatabase met productie- en distributiebedrijven, en het behouden van bestaande klanten, zal hij de innovatie van Infor gebruiken om een aantrekkelijke propositie te ontwikkelen voor kapitaalintensieve industrieën, zoals energie- en nutsbedrijven.

Niesler ziet bovendien toe op het continu uitbreiden van de Infor-footprint buiten ERP door de cross-selling te vergroten van Infor Enterprise Asset Management (EAM), Human Capital Management (HCM), Infor CloudSuite Financials en Birst Business Intelligence (BI)-applicaties.

Infor loopt momenteel voor op alle grote concurrenten met het migreren van on-premises-klanten naar cloudtechnologie. Niesler heeft de opdracht gekregen om die voorsprong te vergroten.

“We hebben een omslagpunt bereikt in de westelijke regio,” zegt Simon Niesler, vicepresident en general manager, UKI en Benelux bij Infor. “De missiekritieke cloud heeft zich bewezen en er is een hernieuwde vraag naar nieuwe, flexibele en agile technologieën en diensten. Eerlijk gezegd zijn klanten het beu dat ze door hun technologieleveranciers aan vaste processen en deals vastzitten. Ze nemen daarom de regie over hun eigen digitale transformatie. Wij erkennen dit en zullen zwaar investeren in de West-Europese markt om ze te helpen om van deze mogelijkheid te profiteren.”

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 16.500 medewerkers en heeft 90.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong