Eaton sluit zich aan bij FEN Research Campus als industrial partner

Bedrijven bundelen krachten om energie-innovatie te stimuleren

Hengelo, 16 mei 2018 - Eaton, wereldwijd marktleider in powermanagementoplossingen, heeft zich aangesloten bij het Low-Voltage (LV) Consortium van de FEN Research Campus van de RWTH Universiteit Aken. Als nieuwe industrial partner legt Eaton zich toe op innovatieve energieprojecten. Eaton gaat bijdragen aan de onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten van het LV Consortium. In het consortium werken 13 partners uit de industrie en 15 instituten van RWTH Universiteit Aken samen aan de energienetwerken van de toekomst.

Eaton produceert elektrische componenten en systemen voor energiedistributie en automatisering in industriële en infrastructurele omgevingen en residentiële gebouwen. Door de aansluiting bij het consortium verenigt Eaton mensen binnen diverse takken van het bedrijf, waaronder het Eaton European Innovation Center, energy storage, M-OEM, eMobility en power quality, om één van de belangrijkste energieonderwerpen van dit moment aan te pakken.

De FEN Research Campus is een internationaal initiatief dat de grootste bedrijven in de industrie samenbrengt met professoren van de grootste technische universiteit van Duitsland. Samen houden zij zich bezig met onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe laagspanningssystemen. Naarmate hernieuwbare energie en nieuwe technologieën zoals energieopslagsystemen een steeds belangrijker onderdeel uitmaken van de energiemix, wordt een verschuiving naar een systeem op lagere spanning essentieel. Met de samenwerking wordt een belangrijke stap richting deze verschuiving gezet. Eatons deelname maakt bovendien deel uit van een bredere reeks projecten op het gebied van energie-innovatie waar Eaton aan werkt.

Engelbert Hetzmannseder, directeur van het Eaton European Innovation Center, geeft aan: “Nu de microgrid- en energieopslag markt zich blijft ontwikkelen om aan de toenemende vraag naar energie te voldoen, duiken er nieuwe modellen op voor een meer hernieuwbare mix. Met onze FEN-deelname bevinden we ons samen met andere marktleiders in het hart van energie innovatie. Door onze participatie draagt Eaton bij aan de ontwikkeling van deze opwindende verschuiving naar gedecentraliseerde, schone energiesystemen die het wereldwijde energielandschap kunnen transformeren. Eatons FEN-lidmaatschap stelt een aantal van onze meest nieuwsgierige mensen in staat om oplossingen te ontwikkelen die wereldwijd helpen het energieverbruik en de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, terwijl de productiviteit en winstgevendheid worden verhoogd. Zo dragen ze rechtstreeks bij aan een betere kwaliteit van leven en schoner milieu voor iedereen."

Dr. Christian Haag, managing director bij FEN, voegt daaraan toe: "Eaton heeft zich bij ons aangesloten om te helpen bij de uitvoering van verschillende energieprojecten, waaronder het DC-net met lagere spanning. Eaton is met zijn meer dan 100 jaar ervaring in powermanagement zeer geschikt voor ons internationale consortium."

Bezoek https://fenaachen.net/ voor meer informatie over de FEN Research Campus.

Over Eaton
Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2017 een omzet realiseerde van $20,4 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.com.

Voor meer informatie:

Yellow Communications