Red Hat en Microsoft ontwikkelen de eerste gezamenlijk beheerde Red Hat OpenShift-oplossing in een publieke cloud

SAN FRANCISCO – RED HAT SUMMIT 2018 – 8 mei 2018 – Microsoft Corp. (Nasdaq “MSFT”) en Red Hat Inc. (NYSE: RHT) hebben hun samenwerking uitgebreid zodat ontwikkelaars container-gebaseerde applicaties op Microsoft Azure en on-premises kunnen laten draaien. Daarnaast introduceren beide bedrijven de eerste gezamenlijk beheerde OpenShift-oplossingen in de publieke cloud. Hierbij wordt de kracht van Red Hat OpenShift, het meest uitgebreide zakelijke Kubernetes-platform, gecombineerd met Azure, de publieke cloud van Microsoft.

“Gartner voorspelt dat in 2020 meer dan 50 procent van de wereldwijde organisaties container-applicaties in een productieomgeving zullen gebruiken, vergeleken met minder dan 20 procent vandaag de dag.”[1]

Organisaties die container-applicaties en Kubernetes kiezen voor hun digitale transformatie en om klant-, concurrentie- en marktvraagstukken aan te pakken, hebben oplossingen nodig om deze applicaties eenvoudig te orkestreren en te beheren – zowel in de publieke cloud als on-premises. Red Hat OpenShift op Azure wordt gezamenlijk ontworpen om de complexiteit van containerbeheer voor klanten te verminderen. Red Hat en Microsoft zullen de oplossing samen voor klanten beheren en ondersteuning leveren.

Red Hat OpenShift op Azure biedt enterprise ontwikkelaars verder de volgende voordelen:
  • Flexibiliteit: verplaats applicaties tussen on-premises omgevingen en Azure door gebruik te maken van OpenShift, dat een consistent containerplatform voor de hybride cloud biedt.
  • Snelheid: verbind sneller en met verbeterde beveiliging tussen Azure en on-premises OpenShift-clusters met hybrid networking.
  • Productiviteit: ontwikkelaars zijn nog productiever door toegang tot Azure-diensten, zoals Azure Cosmos DB, Azure Machine Learning, en Azure SQL DB.
Wanneer klanten voor Red Hat OpenShift op Azure kiezen, ontvangen ze een managed service die wordt ondersteund door de operations- en ondersteuningsdiensten van beide bedrijven. Ondersteuning betreft container-applicaties, besturingssystemen, infrastructuur en de orchestrator. Verder zullen de verkooporganisaties van Red Hat en Microsoft samenwerken om de uitgebreide technologieplatformen van de bedrijven naar klanten te brengen, waarmee ze meer cloud-native applicaties kunnen bouwen en bestaande applicaties kunnen moderniseren.

Klanten kunnen hun applicaties gemakkelijker verplaatsen tussen lokale infrastructuren en Microsoft Azure als ze gebruik maken van een consistent containerplatform in OpenShift voor beide omgevingen in de hybride cloud.

De uitgebreide samenwerking tussen Microsoft en Red Hat omvat verder:
  • Ondersteuning voor hybride cloud met Red Hat OpenShift Container Platform on-premises en op Microsoft Azure Stack. Dit biedt een consistent on- en off-premises fundament voor het ontwikkelen, inzetten en beheren van cloud-native applicaties op de Microsoft-infrastructuur. Dit biedt klanten de mogelijkheid om de kracht van de Azure publieke cloud te combineren met de flexibiliteit en controle van OpenShift on-premises op Azure Stack.
  • Multi-architectuurcontainerbeheer voor zowel containers op Windows Server- als Red Hat Enterprise Linux. Red Hat OpenShift op Microsoft Azure ondersteunt consequent Windows-containers naast Red Hat Enterprise Linux-containers, en biedt een uniform orkestratieplatform dat zich uitstrekt over de enterprise-platformen van toonaangevende leveranciers.

• Meer manieren om gegevens te gebruiken door de uitgebreide integratie van Microsoft SQL Server met het Red Hat OpenShift-landschap. Dit omvat binnenkort SQL Server als een door Red Hat gecertificeerde container voor implementatie op Red Hat OpenShift op Azure en Red Hat OpenShift Container Platform via de hybride cloud, inclusief Azure Stack.

• Meer manieren voor ontwikkelaars om Microsoft-tools met Red Hat te gebruiken aangezien een abonnement op Visual Studio Enterprise en Visual Studio Professional garant staat voor een Red Hat Enterprise Linux-tegoed. Ontwikkelaars kunnen nu het eerst op dit enkel en ondersteunde platform werken met .NET, Java of populaire open source frameworks.
Beschikbaarheid
Red Hat OpenShift op Azure is naar verwachting ergens in de komende maanden als preview beschikbaar. Red Hat OpenShift Container Platform en Red Hat Enterprise Linux op Azure en Azure Stack zijn reeds beschikbaar.

Quotes

Paul Cormier, president, Products and Technologies, Red Hat

“Zeer weinig organisaties zijn in staat hun IT-activiteiten volledig af te bakenen in een on-premises of publieke cloud-omgeving. In plaats daarvan biedt een hybride mix van deze omgevingen wel een pad naar digitale transformatie. Door onze samenwerking met Microsoft uit te breiden, zijn we in staat om het meest uitgebreide Kubernetes-platform aan te bieden op een toonaangevende publieke cloud. Klanten kunnen hierdoor gemakkelijker innoveren in de hybride cloud zonder productiestabiliteit op te offeren.”

Scott Guthrie, executive vice president, Cloud and Enterprise Group, Microsoft
“Microsoft en Red Hat delen de visie om ontwikkelaars van zakelijke, cloud-native applicaties van eenvoud, keuzemogelijkheid en flexibiliteit te voorzien. Vanaf heden combineren we het leiderschap van beide bedrijven op de gebieden Kubernetes, hybride cloud en enterprise besturingssystemen om het complexe proces van containerbeheer te vereenvoudigen, met de eerste oplossing in de markt voor Azure.”

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Red Hat’s Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, JBoss, Ansible, Ceph, CloudForms, Gluster and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.

[1] Gartner, Inc., Smarter with Gartner, “6 Best Practices for Creating a Container Platform Strategy,” Contributor: Christy Pettey, Oct. 31, 2017.