Lufthansa Technik bouwt digitale toekomst met Red Hat

Red Hat container- en hybride cloudtechnologie├źn op Microsoft Azure basis voor de applicatiediensten van Lufthansa Technik

SAN FRANCISCO – RED HAT SUMMIT 2018 – 8 mei 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, maakt bekend dat Lufthansa Technik, een leverancier van onderhouds-, reparatie en revisiediensten voor vliegtuigen, is overgestapt op een hybride cloudinfrastructuur gebaseerd op Red Hat’s opensourcetechnologieën die draaien op Microsoft Azure. Samen met Red Hat creëerde Lufthansa Technik een open platform, genaamd AVIATAR. Dit platform helpt klanten in de luchtvaartindustrie om beter samen te werken door middel van een digitaal dienstenaanbod om de algehele klantervaring te verbeteren. Met de Linux container en automatiseringstechnologieën van Red Hat, gecombineerd met agile DevOps-processen, kan Lufthansa Technik sneller nieuwe applicaties ontwikkelen en inzetten, en de integratie tussen de interne infrastructuur en oplossingen van derden bevorderen.

Naarmate digitale transformatie in de bedrijfswereld doorzet, staat de luchtvaartsector voor steeds grotere uitdagingen, van de toenemende technische mogelijkheden van moderne vliegtuigen tot complexe wensen en eisen van klanten. Voor Lufthansa Technik is duidelijk dat innovatie noodzakelijk is om competitief te blijven in deze veranderende wereld. Het bedrijf wil voorop blijven lopen op het gebied van digitale luchtvaarttechnologieën die de klantervaring verbeteren en nieuwe zakelijke kansen creëren.

Dit wil het bedrijf doen met AVIATAR, een volledig nieuwe productdivisie. AVIATAR is een open en collaboratief platform voor partners, klanten en ontwikkelaars dat een verscheidenheid aan digitale producten en diensten biedt door meerdere apps op één plaats te verzamelen. AVIATAR is ontwikkeld om de luchtvaartactiviteiten veiliger en betrouwbaarder te maken, wat leidt tot minder vertraagde of geannuleerde vluchten en een betere reiservaring voor passagiers.

Lufthansa Technik heeft een hybride cloudomgeving opgezet met Microsoft Azure en een on-premise infrastructuur waarop de applicatiediensten van AVIATAR draaien. Het bedrijf kan hierdoor sneller nieuwe componenten implementeren en een publieke cloud-optie voor AVIATAR-gebruikers bieden. Lufthansa Technik kiest voor een open architectuur waarbij ze niet afhankelijk zijn van een leverancier met een visie voor een multicloud-scenario. Voor het opstellen van het AVIATAR-platform is gebruik gemaakt van:
  • Red Hat Enterprise Linux, het flexibele, robuuste besturingssysteem.
  • Red Hat OpenShift Container Platform, draaiend op Microsoft Azure, ondersteunt de agile DevOps-benadering voor continue verbeteringen. Het Red Hat OpenShift Container Platform helpt Lufthansa Technik om de componenten van de nieuwe infrastructuur te bouwen, implementeren, gebruiken en integreren, waaronder cloud-native applicaties en microservices.
  • Container-native storage by Red Hat gebaseerd op Red Hat Gluster Storage. Container-native storage biedt flexibele, schaalbare, cluster- en softwaregebaseerde storage, geoptimaliseerd om efficiënter aan de gegevensbehoeften te voldoen met minimale handmatige provisioning.
  • Red Hat JBoss Enterprise Application Platform (JBoss EAP) stelt de core back-end basis voor applicaties beschikbaar aan eindgebruikers via het AVIATAR-platform en helpt de ontwikkeling van enterprise Java-applicaties te versnellen via standaardisatie en gebruiksvriendelijke mogelijkheden.
  • Red Hat Data Grid vervangt traditionele relationele databases om sneller informatie in het geheugen op te slaan en op te halen, en tegelijkertijd computation en querying van die gegevens mogelijk te maken.
  • Red Hat JBoss Fuse maakt integratie van interne en externe data storagebronnen mogelijk.
  • Red Hat 3scale API Management biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om de application programming interfaces (APIs) zelf te beheren.
  • Red Hat Ansible Tower helpt bij het maken en uitvoeren van herbruikbare infrastructuurcodes en het uitvoeren van provisioning-taken voor Microsoft Azure, Red Hat Gluster Storage en andere infrastructuurcomponenten.
Lufthansa Technik heeft door de migratie een ander beeld van zijn digitale toekomst. Van automatisering tot storage tot self-service provisioning, de mogelijkheden van Red Hat-software helpen de ontwikkel- en operations-teams van Lufthansa Technik effectiever samen te werken. Data scientists, vliegtuigtechnici en ontwikkelaars kunnen samenwerken aan interne en externe applicaties voor materiaalplanners, technici en andere eindgebruikers die kunnen helpen om events beter te voorspellen en zodoende helpen tijd en geld te besparen.

De IT- en ontwikkelaarsteams kunnen nu gebruikmaken van moderne werkwijzen en processen, van DevOps en automatisering tot modulaire en op microservices gebaseerde infrastructuurcomponenten om sneller nieuwe ideeën te bespreken. Daarnaast kunnen ze applicaties binnen enkele weken op de markt brengen in plaats van maanden of jaren. Nieuwe applicaties kunnen nu geschreven worden zonder dat men hoeft te wachten op de beschikbare infrastructuur, zodat ontwikkelaars binnen enkele dagen waarde kunnen bieden. Lufthansa Technik ontving in 2018 een Red Hat Innovation Award.

Quotes

Matthew Hicks, senior vice president Engineering bij Red Hat

“Red Hat is verheugd om zowel de digitale transformatie van Lufthansa Technik als de overstap naar een hybride cloudinfrastructuur mogelijk te maken. Het creëren van een nieuw klantgericht digitaal portfolio dat tegemoetkomt aan de eisen van zijn klanten in de luchtvaartindustrie vereist een flexibele architectuur en een nieuwe manier van werken. De technologieën van Red Hat zijn de basis voor deze organisatorische verschuiving: Lufthansa Technik biedt een open technologieplatform dat samenwerking bevordert. Door gebruik te maken van de nieuwe agile en flexibele hybride cloudinfrastructuur kan het bedrijf zich nu richten op het werk dat zijn primaire doel ondersteunt: het verbeteren van de ervaring van vliegtuigpassagiers.”

Thorsten Pohl, projectmanager informatiesystemen bij Lufthansa Technik AG

“Onze Red Hat-stack op Microsoft Azure, een bewezen oplossing voor cloudservices, heeft ons in staat gesteld sneller te worden en een hybride cloud-infrastructuur te creëren die aan onze behoeften voldoet. Met Red Hat OpenShift Container Platform op Microsoft Azure kunnen we bijvoorbeeld onmiddellijk beginnen met de implementatie van een nieuwe applicatie, zonder op een infrastructuur te wachten. Hierdoor kunnen we al na enkele dagen resultaten boeken en na enkele weken een levensvatbaar product opleveren.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to defects in our offerings and third-party hardware upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, JBoss, Ansible, Gluster and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.