devolo Multiroom WiFi Kit 550+: snel internet van kelder tot zolder

Bunnik, 2 mei 2018 – Een aparte router voor elke kamer? Dat hoeft niet meer. De Multiroom WiFi Kit 550+ van devolo zorgt voor een snelle WiFi-verbinding met alle elektronica in huis. Van kelder tot zolder. De kit werkt met de bekroonde en makkelijk installeerbare devolo Powerline-adapters.

Internetten via het elektriciteitsnetwerk
Een bekend probleem: het WiFi-signaal blijft hangen op een paar meter van de router. Als je iets verder loopt, zitten video’s vol met laadpauzes en word je steeds uit de servers van online games gegooid. Om dit te voorkomen gebruikt de Multiroom WiFi Kit 550+ het elektriciteitsnetwerk voor internetverbinding. Hierdoor zijn muren en plafonds geen obstakel meer. Het resultaat? Een stabiele hotspot!

Zo werkt het
De nieuwe Multiroom WiFi Kit 550+ bestaat uit drie adapters. De eerste adapter zit in een stopcontact en is op de router aangesloten. De andere twee adapters stop je in andere stopcontacten in kamers waar snel WiFi nodig is. Dankzij de twee geïntegreerde Ethernet-aansluitingen op de adapters hebben vaste apparaten ook internettoegang.

Unieke technologie voor maximale betrouwbaarheid
devolo ontwikkelt al sinds 2002 Powerline-producten en heeft internationaal de grootste R&D-afdeling voor Powerline-technologie. Daardoor zijn de devolo-producten uitgerust met unieke technologie. De WiFi Clone-optie zorgt er bijvoorbeeld voor dat de adapters de WiFi-instellingen van de router ontvangen. Zo hoef je je instellingen niet steeds aan te passen. Bovendien garandeert de zogeheten WiFi Move-technologie dat de kwaliteit van het internet altijd hoog blijft. Zelfs als je van kamer naar kamer loopt terwijl je het internet afstruint, een spel speelt of een film streamt.

Meer wifi nodig? Breid de kit uit!
De Multiroom WiFi Kit 550+ is uit te breiden tot acht adapters. Zo tover je in een handomdraai meer stopcontacten om tot wifihotspots. De kit is compatibel met alle devolo Powerline-generaties van de 200-klasse en hoger. De Multiroom WiFi Kit 550+ gebruikt een dLAN® 550+-adapter en twee dLAN® 550+-WiFi-adapters.

De Multiroom WiFi Kit 550+ is in de winkel en online verkrijgbaar voor 199,90 euro met een fabrieksgarantie van drie jaar. Meer informatie over dit nieuwe product is beschikbaar op www.devolo.nl.

Klik hier voor beeldmateriaal of op de link achter de afbeeldingen. Deze tekst en recente productfoto’s zijn ook te vinden in de mediasectie van de devolo-website www.devolo.nl.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 36 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. devolo past zijn producten en oplossingen als OEM-partner aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.