Datum: (98 dagen oud)
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic scherpt 360-graden bewakingsassortiment aan

Panasonic introduceert twee nieuwe series 360-graden camera's die scherpe beelden en een hoge gevoeligheid garanderen. De camera’s zijn ontworpen voor bewijsregistratie onder uitdagende omstandigheden.

Den Bosch, 16 april 2018 - De nieuwe camera’s van het i-PRO Extreme-assortiment van Panasonic hebben een lager gegevensvolume bij dezelfde hoge videokwaliteit. Dankzij de hoge H.265-compressie met nieuwe Smart Coding-technologie zijn ze uitermate geschikt voor detailhandel, banken, stedelijke surveillance en logistiek. Panasonic heeft als onderdeel van de serie ook een model ontworpen dat kan worden gebruikt voor boordtoepassingen in bijvoorbeeld treinen en bussen.

De 360-graden netwerkcamera’s zijn beschikbaar met een resolutie van 5MP of 9MP. Beide varianten produceren duidelijke videobeelden met weinig vervorming.

De 9MP- en de 5MP-serie zijn beide leverbaar voor gebruik binnenshuis (WV-X4171 en WV-S4150) en buitenshuis (WV-X4571L en WV-S4550L). De beide series hebben diverse intelligente functies, waaronder warmtemapping, tellen van personen en Moving Object Removal (MOR).

Met warmtemapping kunnen zones met druk verkeer, waarin mensen lang verblijven, worden geanalyseerd. De bezoekersaantallen binnen het brede gezichtsveld van de camera worden gevisualiseerd. Bedrijven in bijvoorbeeld de detailhandel en het bankwezen kunnen hiermee hun efficiëntie verbeteren.

De buitencamera’s WV-S4550L en WV-X4571L hebben een hoge duurzaamheid onder extreme omstandigheden. Ze zijn uitgerust met een ontvochtiger en zoutbestendige schroeven. Hierdoor zijn ze geschikt voor extreme omgevingen met bijvoorbeeld schommelende temperaturen, een hoge luchtvochtigheid of plotselinge trillingen.

De modellen voor buitenshuis genereren 's nachts of in het donker ook monobeelden.Dankzij de IR-ledtechnologie van Panasonic kunnen zij zelfs in omgevingen met nul lux de nodige informatie registreren. De WV-X4571L is daarnaast uitgerust met ABF (Auto Back Focus), waarmee de backfocus wordt geoptimaliseerd voor duidelijke, scherpe beelden.

"Met deze twee nieuwe modellen, die een resolutie van 5MP of 9MP combineren met de nieuwste Smart Coding-technologie, kan de opslagruimte en netwerkbandbreedte aanzienlijk worden verlaagd, zodat de TCO (totale gebruikskosten) tot bij de beste van de sector horen", zegt Gerard Figols, Product Marketeer bij Panasonic Security.

"Bovendien combineren we, net zoals bij de rest van ons i-PRO Extreem-assortiment, onze eigen ingebouwde cryptografietechnologie met zeer betrouwbare certificaten en technologieën voor het detecteren en analyseren van cyberaanvallen. Daarmee leveren we een zeer veilige en robuuste beschermingslaag voor onze ingebouwde bewakingsproducten."

Ga voor meer informatie over Panasonic Security Solutions naar: http://business.panasonic.nl/security-oplossingen/

Additionele informatie is op aanvraag verkrijgbaar bij:

Tessa van Lienden
PR Consultant
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl

Cedric de Ruette
Marketing Manager Benelux
cedric.deruette@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Panasonic System Communications Company Europe wil het professionele leven van werknemers eenvoudiger maken en de efficiëntie en prestaties verbeteren van de bedrijven waarvoor ze werken door wereldleidende technologie. Dat gebeurt door bedrijven te helpen bij het vastleggen, berekenen en communiceren van allerhande informatie: van beeld over spraak tot tekst. PSCEU is een expert in haar markten dankzij haar ongeveer 350 werknemers, haar expertise op het vlak van design engineering, haar globaal projectbeheer en haar breed, Europees partnernetwerk.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt producten en oplossingen van hoge kwaliteit voor het verzekeren van de vlotte werking en prestaties van eindgebruikers in het gebied van remote camera’s, switchers, studio camera’s en ENG P2. Het VariCam gamma van professionele digitale videocamera’s zijn beschikbaar in true 4K en High Dynamic Range (HDR) waardoor ze de ideale oplossing zijn voor cinema, televisie, documentaires en live events.
  • Communication Solutions: omvat professionele scanners, multifunctionele printers, telefoniesystemen en SIP-terminals.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met haar gamma robuuste Toughbook notebooks, professionele Toughpad tablets en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Panasonic Toughbook had een marktaandeel van 67% op de Europese markt van robuuste notebooks, en een marktaandeel van 56% op de Europese markt van robuuste, professionele tablets in 2016 (VDC Research, maart 2017).
  • Industrial Medical Vision voorziet toepassingen voor verschillende segmenten zoals gezondheidszorg, levenswetenschappen, ProAV of industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM micro camera oplossingen. Eindgebruikers, system integrators of distributeurs kunnen kiezen van een volledig assortiment van productoplossingen en componenten voor visuele technologie.
  • Security Solutions omvat bewakingscamera’s en recorders, video intercomsystemen, toegangscontrole, inbraakbeveiliging- en brandbeveiligingssystemen.
  • Visual System Solutions: omvat projectoren en professionele displays. Panasonic heeft het breedste AV-aanbod en is de Europese marktleider in hoge helderheidsprojectoren met 37,2% marktaandeel (Futuresource >5klm (FY16 April 2015 – Maart 2016, excl. 4K & digital cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen en produceren van elektronische producten en oplossingen voor consumentenelektronica, woningen, automotive en B2B. De groep viert haar 100-jarig jubileum in 2018. Vandaag omvat de Panasonic Corporation wereldwijd 495 dochterondernemingen en 91 samenwerkingen en voor het fiscaal jaar dat op 31 maart 2017 eindigde, noteerde het een geconsolideerde netto omzet van 61,711 miljard euro. Panasonic zet zich ervoor in toegevoegde waarde te leveren door middel van innovaties die zijn ontwikkeld binnen haar divisies en door het gebruik van haar technologieën om zo een betere wereld voor zijn klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Panasonic naar: http://panasonic.net/.