Datum: (95 dagen oud)

Quint opnieuw ‘Beste outsourcing adviseur’ door focus op sustainable sourcing

Opgenomen in de ‘Super Stars of the Global Outsourcing 100’

Amstelveen, 16 april 2018 – Adviesbureau Quint mag ook in 2018 de titel ‘World’s Best Outsourcing Advisor’ voeren. IAOP, de International Association of Outsourcing Professionals, heeft Quint bovendien voor de zevende achtereenvolgende keer vermeld op de lijst van ’s werelds beste outsourcingadviseurs. Daarom is het adviesbureau tevens opgenomen in de ‘Super Stars of the Global Outsourcing 100’ met het predicaat ‘Sustained Excellence’.

Met deze erkenningen laat Quint, een van origine Nederlands adviesbureau, vele grote internationale spelers achter zich en mag het in 2018, net als in 2014, 2015, 2016 en 2017 – de titel ‘World’s Best Outsourcing Advisor’ voeren.

Alex van den Bergh, partner Sourcing Advisory bij Quint: “We zijn trots op de erkenning als World’s Best Outsourcing Advisor door IAOP, dé onafhankelijke branche organisatie. De afgelopen jaren hebben onze opdrachtgevers ons steeds weer de maximale score gegeven op klanttevredenheid. Dat geeft veel voldoening en daagt ons uit om te blijven innoveren en verbeteren.”

Sustainable Sourcing
Sinds 2016 neemt IAOP Corporate Social Responsibility (CSR) mee in de beoordeling. Hierbij ligt het zwaartepunt vooral op het aantonen op welke wijze sourcingadviseurs CSR meenemen in hun projecten. Quint is al enige jaren actief om Sustainable Sourcing een van de fundamenten te laten zijn in de uitvoering van opdrachten. De erkenning op dit onderwerp helpt Quint om duurzaamheid op de agenda van zijn opdrachtgevers, waar het de grootste impact kan hebben, te houden.

Klanttevredenheid, focus en innovatie boven omvang
Met de maximale score voor Programs for Innovation, ook dit jaar substantieel hoger dan het marktgemiddelde, geeft Quint blijk van de continue doorontwikkeling van haar dienstverlening. Het enige onderdeel waar Quint gemiddeld op scoort, is ‘Size and Growth’. Daar heeft Van den Bergh geen moeite mee. “De grootste worden is niet onze primaire ambitie; we blijven liever gefocust op de dingen waar we goed in zijn zoals onze unieke cultuur en het partnership met onze opdrachtgevers. Op dit moment hebben we meer dan voldoende omvang om onze klanten wereldwijd te kunnen bedienen.”

Het volledige juryrapport is te vinden op www.iaop.org; de uitkomsten worden begin juni 2017 gepubliceerd in een speciale editie van het FORTUNE 500 Magazine.

Topscorer
“We zijn er trots op Quint te kunnen erkennen als topscorer op het vlak van duurzame sourcing, klanttevredenheid en innovatie”, zegt Debi Hamill, CEO van IAOP. “Het is vandaag de dag voor afnemers van outsourcingdiensten belangrijker dan ooit om eenvoudig de juiste dienstverlener te kunnen identificeren en selecteren. De overzichten van The Global Outsourcing 100 and World’s Best Advisors zijn onmisbare gereedschappen die bedrijven gebruiken om slimmere keuzes te maken. Ze geven waardevolle inzichten in de outsourcingmarkt, in toonaangevende en opkomende dienstverleners en adviseurs, en maken duidelijk welke ontwikkelingen er zijn.”

Over IAOP
De International Association of Outsourcing Professionals (IAOP) verenigt meer dan 120.000 klanten, leveranciers en adviseurs in de outsourcingwereld. IAOP biedt een invloedrijk, actief en groeiend netwerk waarbinnen thought leadership en best practices samenkomen, zodat outsourcing effectief ingezet kan worden als strategisch instrument van het management. IAOP biedt aangeslotenen een groot, wereldwijd netwerk van chapters, trainingen en certificatieprogramma’s, een kenniscentrum, een ledencommunity en nog veel meer. Meer informatie is te vinden op www.iaop.org.

Over Quint
Quint richt zich op twee grote veranderingen die gaande zijn in de wereld: de digitale transformatie en de steeds groter wordende noodzaak tot duurzaamheid. Een belangrijke impuls van verandering komt vanuit technologie. Organisaties hebben moeite om de snel opeenvolgende ontwikkelingen bij te houden en effectief toe te passen. Ze stellen zichzelf de vraag of ze wendbaar genoeg zijn om mee te veranderen en of ze over enkele jaren nog relevant zijn. Quint ziet dat organisaties onder deze druk fundamentele keuzes moeten maken over businessmodellen, besturing en technologie.

In de visie van Quint is niet alleen technologie een beslissende factor, maar gaat het vooral ook om de kennis, het leiderschap en de cultuur van organisaties om de relevante technologie te herkennen en tot waarde te brengen voor de organisatie en haar omgeving.

Quint ondersteunt organisaties bij het ontwerpen en operationaliseren van hun digitale strategie. Samen met de klant ontwikkelt Quint een koers die snel en effectief aan te passen is, anticiperend of reagerend op kansen en bedreigingen. Ze laten technologie - en vooral de toepassing ervan - tot leven komen.

Meer informatie voor de pers

Quint, Jeroen Raijmakers
j.raijmakers@quintgroup.com