e-shelter vervolgt zijn Europese groeipad en kondigt zijn eerste Amsterdamse datacentrum aan

Frankfurt (D), 28 maart 2018 - e-shelter, de toonaangevende Europese datacentrum-leverancier van NTT Communications Group Company, vervolgt zijn snelle groeipad met de aankondiging vandaag dat het zijn eerste Nederlandse datacentrum in ontwikkeling neemt. Het nieuwe ´Amsterdam 1 Data Center´ wordt gebouwd in vier fasen van elk 4.000 m2 IT-ruimte volgens e-shelter’s geslaagde bedrijfsmodel, waarin grootschalige co-locatiediensten worden aangeboden naast kleinschalige, beheerde diensten en hybride IT-bedrijfsoplossingen.

e-shelter heeft op Schiphol-Rijk een ontwikkelingslocatie van 40.000 m2 verworven en een bouwvergunning verkregen voor 16.000 m2 IT-ruimte in twee gebouwen, waarvan de bouw nu in gang is. Fase één nadert de opleveringsdatum en heeft in eerste instantie een IT-vermogenscapaciteit van 6 megawatt. Begin 2019 kunnen de eerste klanten worden bediend.

Eenmaal voltooid, biedt het datacentrum een maximale IT-vermogenscapaciteit van 39,6 megawatt met een uitgebreide reeks flexibele en verschaalbare datacentrumdiensten voor e-shelter’s klanten en partners, alsook carrieronafhankelijkheid dankzij veelvuldige carrier- en cloudverbindingsmogelijkheden – en alles volgens NTT Communication’s Nexcenterstandaarden voor wereldwijde datacentra.

“Ons bedrijf groeit voorspoedig dankzij de voortdurende vraag in onze belangrijkste klantsegmenten voor ondernemingen en voor ´hyperscale´ - met enkelvoudige huurders van volledige datacentra. Ons marktuitbreidingsplan is grotendeels ingegeven door de vraag naar datacentrumdiensten van bestaande klanten in onze huidige Duits-Oostenrijks-Zwitserse markt”, zegt Rupprecht Rittweger, CEO en oprichter van e-shelter.

“Nederland wordt beschouwd als een van de dichtst bekabelde landen ter wereld, en Nederland is een van de meest ontwikkelde markten voor datacentrum-ondernemingen binnen Europa, en dat maakt het de ideale plek voor e-shelter en NTT Communication’s volgende datacentrum”, zegt Rittweger. “Amsterdam in het bijzonder, heeft zichzelf bewezen als de datacentrumstad van Nederland en we kijken er naar uit ons hoogwaardige datacentrumco-locatieproduct op deze markt te brengen.”

Nederland is een belangrijke markt voor NTT Communications en e-shelter zal samenwerken met andere bedrijven van NTT Group Companies met Nederlandse vestigingen, zoals NTT Europe, Dimension Data en NTT Security.

e-shelter werkt momenteel vanuit tien Europese plaatsen, waaronder Frankfurt, Wenen en Zürich, en heeft meer Europese ontwikkelingslocaties op de planning staan die vooruitlopend op de vraag worden ontwikkeld. De uitbreiding naar Nederland onderstreept e-shelter´s toonaangevende positie als aanbieder van Europese co-locatie- en clouddiensten. Het Amsterdamse datacentrum is de jongste Europese aanvulling op NTT Communications’ wereldwijde aanwezigheid.

Over e-shelter
e-shelter is een toonaangevende Europese datacentrumleverancier die hoogst beveiligde omgevingen biedt voor huisvesting en verbindingen van IT- en netwerksystemen. e-shelter gebruikt 300 megawatt aan IT-vermogenscapaciteit en 90.000 m2 aan vloeroppervlakte ten behoeve van schaalbare datacentrumoplossingen voor veelsoortige klanten. Tien datacentra staan in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijkstria en nu breidt e-shelter uit buiten de regio. Als onderdeel van de NTT Communications Group biedt e-shelter toegang tot een wereldwijd netwerk van 140 datacentra. Klanten komen uit de financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheid, IT-dienstverlening, en zijn leveranciers van uitbestedings- en clouddiensten.

Behalve e-shelter, maken bedrijven als Arcadin, Dimension Data, itelligence, NTT Communications, NTT DATA en NTT Security onderdeel uit van de NTT Group in de Duitstalige regio. Er werken ongeveer 5.300 medewerkers en de geconsolideerde jaaromzet overstijgt de € 1,2 miljard. Meer informatie bieden  www.ntt-global.com en www.e-shelter.com.

e-shelter services GmbH
Eschborner Landstraße 100