NETGEAR lanceert nieuw Orbi-wifisysteem in Europa

Eenvoudig te installeren mesh-systeem zorgt voor hoge wifisnelheden in het hele huis

Barcelona, 26 februari 2018 - NETGEAR introduceert een nieuw model in de Orbi-reeks, speciaal voor de Europese markt. Deze nieuwe Orbi, de RBK20, combineert een 2.2Gbps wifi-router met een satelliet die speciaal ontworpen is voor betere mesh-netwerken in en om huizen, met een totale oppervlakte van 375 vierkante meter. NETGEAR stelt het nieuwe Orbi-systeem van 26 februari tot 1 maart ten toon in hal 5, stand 5F21 van het Mobile World Congress in Barcelona.

Het Orbi Whole Home wifisysteem combineert prestaties met stijl en levert wifisnelheden tot 2.2Gbps, verbeterd met gepatenteerde Fastlane3-technologie in een slank, modern ontwerp. De vier krachtige interne antennes in elke Orbi-router en satelliet vergroten het draadloze bereik op moeilijk bereikbare plekken in huis. Het veilige wifinetwerk is binnen enkele minuten te installeren: Orbi kan direct uit de verpakking in gebruik worden genomen. Je hoeft het alleen maar met je internetmodem te verbinden en kunt het netwerk via de Orbi-app of een webbrowser configureren.

Orbi werkt met één enkele wifinetwerknaam en beschikt over speciale tri-bandwifi, die zorgt voor ononderbroken streaming van 4K-content en online games, ook wanneer je je in huis beweegt. Daarnaast is Orbi te bedienen met Amazon Alexa en de Google Assistant. Dankzij Circle with Disney Smart Parental Controls kunnen ouders eenvoudig bepalen welk kind op welk device welke content hoelang mag bekijken.

“Hoe groot of klein je huis ook is, iedereen verdient de best mogelijke wifi-ervaring”, zegt David Henry, senior vice president of Connected Home Products bij Netgear. “De Orbi-router en satelliet zorgen voor wifidekking in het hele huis - tot een totale oppervlakte van 375 vierkante meter. Met Orbi behoren dode hoeken op moeilijk bereikbare plekken tot het verleden, aangezien er onder dezelfde netwerknaam altijd een extra satelliet kan worden toegevoegd. Met onze gepatenteerde tri-bandwifisysteem kun je je favoriete televisieseries streamen naar de slaapkamer, terwijl de kinderen in de woonkamer online gamen, allemaal zonder ook maar de kleinste hik.”

Belangrijkste eigenschappen en voordelen van het Orbi-systeem (RBK20):
  • Uitgebreid bereik - tot 2.2Gbps wifi-snelheden over een oppervlakte van 375 vierkante meter;
  • Gepatenteerde FastLane3™ Technology — De speciale wifi-backhaul zorgt voor betere 4K HD-streaming en gaming;
  • Eén wifinetwerk — Geniet van het gemak van één wifinaam voor het hele huis, waardoor je in het hele huis van een naadloze verbinding kunt genieten;
  • Slimme instellingen voor ouders — Circle® with Disney Smart Parental Controls laten je eenvoudig content en online tijd beheren op ieder device;
  • Gastenwifi — Bied internettoegang aan vrienden en familie zonder je wifiwachtwoord te delen;
  • Ethernetpoorten — Gebruik de twee gigabit-ethernetpoorten op elke router en satelliet om bedrade apparaten op aan te sluiten;
  • Ondersteuning voor Amazon Alexa™ en de Google© Assistant — Gebruik je stem om je thuisnetwerk te bedienen.
Prijzen en beschikbaarheid
Het Orbi-wifisysteem is nu beschikbaar via geautoriseerde NETGEAR-partners en resellers. De adviesprijzen zijn:
  • RBK20 — (1) Orbi 2.2Gbps-router (RBR20) met één satelliet (RBS20) voor €249.99
  • RBK23 — (1) Orbi 2.2Gbps-router met twee satellieten voor €349.99
Wie al een Orbi-wifisysteem heeft staan, kan de nieuwe RBS20 satelliet los aanschaffen. Dat breidt het bereik van het netwerk verder uit tot 125 vierkante meter.

Bezoek de website van NETGEAR voor alle modellen in de Orbi Tri-Band-familie.

Thumbnail
1.6 MB jpg RBK20_Hero_HiRes.jpg

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and Orbi are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

* Maximum wireless signal rate derived from IEEE standard 802.11 specifications. AC2200 WiFi or 2.2Gbps equals 450Mbps at 2.4GHz 802.11n + 1733Mbps at 5GHz 802.11ac. Up to 1733 Mbps wireless speeds achievable when connecting to other 802.11ac 1733Mbps devices. Actual data throughput and wireless coverage will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate and wireless coverage. NETGEAR makes no express or implied representations or warranties about this product’s compatibility with any future standards.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR-G

U.S. Media Contact: Nathan Papadopulos, (408) 890-3889, NPapadopulos@netgear.com

U.S. Sales Inquiries: (408) 907-8000, sales@netgear.com

U.S. Customer Inquiries: (888) NETGEAR