Datum: (372 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Previder Cloud Portal ruim verdubbeld

Groei te danken aan vergaande flexibiliteit, self-service en hybride clouddiensten

Hengelo, 15 juni 2017 – Previder, leverancier van cloud- en managed IT-diensten, meldt een aanzienlijke groei van zijn clouddienstverlening. Zo steeg het gebruik van het Previder Cloud Portal het afgelopen jaar met maar liefst 100 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De groei blijkt vooral te komen uit IaaS en hybride clouddiensten.

De afgelopen jaren heeft Previder een sterke naam opgebouwd als leverancier van kwalitatief hoogstaande oplossingen voor het hosten van bedrijfskritische applicaties, data en servers. Het bedrijf heeft twee eigen datacenters op Nederlandse bodem en ziet de groeiende vraag naar hybride clouddiensten als een belangrijke reden voor het succes. Tim Timmerman, operationeel directeur van Previder: “Wij merken dat steeds meer bedrijven de behoefte hebben om hun eigen IT-omgeving te combineren met een private cloud, de Previder Cloud en bijvoorbeeld een public cloud. Wij kunnen die verschillende technologieën probleemloos voor ze koppelen om de ultieme hybride cloudomgeving te creëren. Daarbij nemen wij het beheer volledig voor onze rekening. Die geïntegreerde dienstverlening en het gebruiksgemak van het self-service portal maken de Previder Cloud zo populair.”

Beperkingen public cloud
Datacenter- en cloudleveranciers hebben een steeds grotere rol in de moderne Nederlandse digitale economie. Dit blijkt onder meer uit een recent rapport van de brancheorganisaties Dutch Hosting Provider Association (DHPA), Dutch Datacenter Association (DDA), ISPConnect en onderzoeksbureau The METISfiles. Volgens Timmerman worden lokale datacenters steeds populairder door de beperkingen van public clouds: “Bedrijven kunnen nooit al hun workloads kwijt in een public cloud. Dat heeft te maken met de beperkte flexibiliteit die ze bieden, maar ook met nieuwe privacywetten als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR). Kies je als bedrijf voor een Nederlands datacenter, dan weet je zeker dat je aan de Europese wetgeving voldoet. En bovendien kun je dan een veel persoonlijkere dienstverlening verwachten. Wij merken dat bedrijven daar veel behoefte aan hebben.”

Afrekenen per uur
De diversiteit aan bedrijven in de Previder-cloud is groot en om aan hun specifieke wensen te kunnen voldoen wordt continu functionaliteit aan de Cloud Portal toegevoegd. Timmerman: “Wij leveren IaaS- en clouddiensten aan ISV’s en IT-dienstverleners, maar ook aan eindklanten in bijvoorbeeld de zorg en overheid. Gebruiksgemak staat hierbij altijd voorop. Ook is het mogelijk om rechtstreeks op onze API-laag te koppelen en DevOps-functionaliteit te realiseren. Dit maakt ons platform uiterst flexibel, wat zeker niet bij elke cloud het geval is. Bij Previder reken je bijvoorbeeld per uur af, terwijl dit nog bij veel andere leveranciers gewoon per maand is. En wij kunnen directe koppelingen leggen met public clouds als Amazon en Azure. Daarmee kunnen wij of onze klanten hun hybride cloud als één omgeving beheren en hun workloads in de meest geschikte cloud zetten. Dus maximale flexibiliteit.”

Over Previder
Previder levert managed IT diensten en adviseert, bouwt en beheert; van werkplek tot in de cloud. Oplossingen worden op locatie of veilig vanuit de eigen twin-datacenters in Nederland geïmplementeerd. Van daar uit worden technische infrastructuur en cloud-technologie geleverd die nodig zijn voor het betrouwbaar en schaalbaar hosten van bedrijfskritische applicaties. Previder is carrier- én cloudneutraal, waardoor meerdere technologieën direct gekoppeld kunnen worden zoals public clouds als Azure en Amazon. Naast een breed aanbod van producten en diensten staat Previder vooral voor een persoonlijke aanpak, betrokkenheid en directe lijnen. Hierdoor is het bedrijf een sterke samenwerkingspartner voor zorg, overheid, bedrijfsleven en de IT sector. Meer informatie: www.previder.nl.

Voor meer informatie voor de pers:

Previder
Pieter de Haer
Productmanager

Lubbers De Jong
Onno Louwen
Communicatieadviseur

Dit bericht en aanvullend beeldmateriaal kunt u ook online vinden.