Aankondiging: Inschrijving geopend voor de Dutch PR Awards 2017

De inschrijving voor de officiële Dutch PR Awards (DPRA) 2017 is geopend. De Dutch PR Awards, die traditioneel verschillende categorieën bestrijken, worden op donderdag 14 september in Theater Amsterdam uitgereikt aan de bureaus met de beste PR-cases van 2016-2017.

De Dutch PR Awards zijn dé vakprijzen voor de PR- en communicatiebranche. De prijzen worden uitgereikt door brancheorganisatie VPRA aan PR-cases die het beste bewezen resultaat hebben bereikt. Nieuw in deze vijfde editie van de Dutch PR Awards is dat er geen presentaties op locatie plaatsvinden. Dit doe je namelijk al bij je (digitale) inschrijving in de vorm van een 1 minuut durende video-pitch.

De award-uitreiking start aan het einde van de middag met een borrel, gevolgd door een diner met de feestelijke uitreiking van de felbegeerde Dutch PR Awards 2017. Binnenkort hoor je van ons wie er zitting heeft in de professionele vakjury.

Categorieën

De aankomende editie zijn er in vier categorieën awards te behalen:
  • BTC: in de categorie “Business to Consumer” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld voor een onderneming of instelling waarbij de consument de klant is.
  • BTB: in de categorie “Business to Business” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld waarbij een zakelijke organisatie de klant is.
  • NON-PROFIT: in de categorie “Non-profit” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld in opdracht van een organisatie of instelling zonder winstoogmerk.
  • INNOVATIE-AWARD: de VPRA wil met deze speciale categorie bureaus inspireren om PR-expertise in te zetten om zo innovatie in communicatie te stimuleren. Een Innovatie-Award voor het beste PR-idee, liefst met heldere maatschappelijke relevantie. Tevens wil de VPRA non-profit organisaties oproepen om samen met PR- en communicatiebureaus tot nieuwe initiatieven en ideeën te komen. De campagne hoeft nog niet te zijn uitgevoerd. De winnaar in deze categorie ontvangt een cheque ter waarde van € 25.000,- van De Stichting Auspiciën om het idee te realiseren! Zorg dat je opdrachtgever ook enthousiast meepitcht.

De ingezonden cases worden door de vakjury beoordeeld. De jury kiest drie genomineerden per categorie. Deze genomineerden worden voorafgaand aan de prijsuitreiking bekendgemaakt.

We zetten de Dutch PR Awards 2017 groots op en nodigen zowel VPRA-bureaus als niet-leden en opdrachtgevers uit om hun case in te dienen. We kijken uit naar een grote variëteit aan inzendingen.

Schrijf je via deze pagina in! Op de website vind je alle informatie over de voorwaarden, hoe je inschrijft en de betaling. De inschrijving is vanaf 1 juni tot en met 15 juli geopend.

#DPRA2017

---------------------------

Noot voor de pers: de organisatie van de Dutch PR Awards is in handen van een projectgroep bestaande uit vertegenwoordigers van de VPRA, hierna te noemen Peter Pors – VPRA-bestuurslid en de event-commissie: Thijs Ros, Diane van Hesteren, Amanda Jansen en Marjolein Tijdink. Bij vragen of voor een nadere toelichting kunt u mailen naar: event@vpra.nl of contact opnemen met de voorzitter Huib Bannier via voorzitter@vpra.nl, telefoon 071-5602060.

Over de VPRA
De VPRA is de brancheorganisatie voor public relations en communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormt zij een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers.

E-mail: event@vpra.nl