Datum: (402 dagen oud)
PR: LVTPR

GÉANT levert Dimension Data-clouddiensten aan Europese onderzoeks- en opleidingsinstituten

GÉANT-lid SURFnet bedient Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen

Barneveld/Amsterdam, 16 mei 2017 GÉANT, Europa’s toonaangevende samenwerkingsverband op het gebied van netwerk- en bijbehorende e-infrastructuurdiensten voor onderzoek en opleiding, gaat Dimension Data-clouddiensten aanbieden via achttien van zijn National Research and Education Network-partners (NREN). Hiermee bereikt de organisatie duizenden universiteiten, scholen en onderzoeksinstituten. Als GÉANT-lid gaat SURFnet in Nederland deze clouddiensten leveren onder de naam SURFcumulus.

Na het opzetten van een Europese Infrastructure-as-a-Service-tender (IaaS) voegde GÉANT Dimension Data’s enterprise-clouddiensten toe aan zijn cloudportfolio. Hiermee speelt de organisatie in op de behoefte van de onderwijscommunity aan transformatie op het gebied van platformflexibiliteit, -security en -samenwerking. Onderwijs- en onderzoeksinstituten profiteren nu van:
  • direct afnemen van Dimension Data-diensten zonder complexe en tijdrovende tenders en contractprocedures;
  • staffelkortingen;
  • raamcontracten afgestemd op Europese privacy- en datasecuritywetgeving;
  • single sign-on, via identity management;
  • sterk gereduceerde dataverkeerkosten bij gebruik van Dimension Data’s diensten, die zijn aangesloten op de high-performance datanetwerken van GÉANT en zijn NREN-partners, zoals SURFnet.

Steven Cotter, CEO van GÉANT: “We zijn blij met de toevoeging van Dimension Data aan ons cloudportfolio. Dit portfolio stelt onze NREN-partners namelijk in staat de beste oplossing te kiezen voor hun klanten. Clouddiensten die specifiek zijn afgestemd op de onderzoeks- en onderwijscommunity, zijn daardoor beschikbaar voor miljoenen potentiële Europese gebruikers.”

“Dimension Data kan de digitale transformatie van onze klanten uitstekend ondersteunen door middel van een portfolio met onder meer advies en managed services”, zegt Vincent Steenhuis, Principal Business Development Manager Cloud bij Dimension Data. “Onze servicegerichte aanpak stelt GÉANT – en in Nederland SURFnet – in staat een flexibel, schaalbaar en veilig platform te leveren aan instituten die hun studenten, academici en onderzoekers een digitale ervaring willen bieden.”

GÉANT is nu een van het groeiend aantal serviceproviders, resellers, independent software vendors (ISV’s) en trading community’s, die profiteren van Dimension Data’s OneCloud-partnerprogramma, inclusief toegang tot Dimension Data’s wereldwijde Managed Cloud Platforms.

Over GÉANT
GÉANT is Europa’s toonaangevende samenwerkingsverband op het gebied van netwerk- en bijbehorende e-infrastructuurdiensten voor onderzoek en opleiding en draagt bij aan Europa’s economische groei en concurrentiepositie. De organisatie ontwikkelt, levert en promoot geavanceerde netwerk- en bijbehorende e-infrastructuurdiensten en stimuleert innovatie en kennisdeling onder haar leden, partners en de algemene onderzoeks- en onderwijscommunity. Meer informatie is te vinden op www.geant.org of volg GÉANT via Twitter @GEANTnews.

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cyber security. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France, en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.