Datum: (466 dagen oud)
PR: LVTPR

Oracle ontvangt nieuwe certificeringen voor zijn public cloud-aanbod

Certificeringen voor cloud compliance valideren Oracle Cloud in zeer gereguleerde markten

Oracle heeft meerdere compliance-certificeringen en -verklaringen ontvangen voor zijn public cloud-aanbod, waaronder ISO 27001, HIPAA, SOC1 en SOC2 voor een aantal kerndiensten. Deze certificeringen worden toegekend door Schellman & Co. In sectoren als de gezondheidszorg helpen ze de validatie aan te tonen van de oplossingen van Oracle op het gebied van beveiliging, beschikbaarheid, integriteitsverwerking en privacy.

Voor meer informatie verwijzen we je naar het Engelstalige persbericht

Oracle introduceert eerste cloud converged storage

Organisaties slaan brug tussen storage on-premise en in de Oracle Cloud

Oracle introduceert cloud converged storage. Daarmee is Oracle de eerste grootschalige public-cloudleverancier die zijn clouddiensten integreert met zijn on-premise-, high-performance NAS-storagesystemen. Oracle ZFS Cloud-software – inbegrepen in de nieuwste release van Oracle ZFS Storage Appliance – stelt organisaties in staat eenvoudig data en applicaties naar de cloud te migreren. Dat levert ze niet alleen meer waarde en hogere kostenbesparingen op, maar hierdoor zijn ook externe cloudgateways niet meer noodzakelijk. Bovendien hebben ze zo niet te maken met de kosten van softwarelicenties en van licenties voor cloudtoegang, ook wel ‘cloud entrance taxes’ genoemd. Deze kosten brengen legacy on-premise-leveranciers in rekening voor het recht op toegang tot de public cloud vanaf hun infrastructuurplatform. Een voorbeeld: de total cost of ownership (TCO) van Oracle was 87 procent lager dan die van een concurrent in de markt.*

* Op basis van een vergelijking van een vijfjarige TCO van 1 petabyte aan on-premise-capaciteit en 2 petabyte aan storage in de public cloud. Daaruit bleek dat de TCO 87 procent lager is met ZFS Backup Appliance en Oracle Storage Cloud ten opzichte van Dell EMC Data Domain en zijn cloudlicentiemodel.

Voor meer informatie verwijzen we je naar het Engelstalige persbericht.

=/=/=/=/=/=

Over Oracle
Oracle biedt een uitgebreide, volledig geïntegreerde reeks cloudapplicaties en platformdiensten. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL): www.oracle.com

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
Ria Lagerweij