NETGEAR introduceert WAC510 draadloos AC Wave 2 Access Point

Gouda, 8 februari 2017 - NETGEAR lanceert WAC510, zijn eerste draadloze AC Wave 2 Access Point. Het krachtige access point is bij uitstek geschikt voor gebruik in kleinere bedrijven, zoals cafés, huisartsenpraktijken en andere plekken waar een betrouwbare draadloze verbinding van belang is.

In plaats van via een losse draadloze controller tegen een meerprijs kan de WAC510 worden beheerd met de nieuwe NETGEAR Insight app. Deze is ontworpen voor mobiele interfaces en daardoor gebruiksvriendelijk en uitermate geschikt bij uitrol van zakelijke access points. Het WAC510 Access Points is eveneens voorzien van de nieuwste MU-MIMO-technologie, bereikt wifisnelheden tot 1,2 Gbps en biedt twee ethernetpoorten, waarvan één Power-over-Ethernet (PoE) 1GbE-poort.

“Wat is nou eenvoudiger en efficiënter dan access points opzetten en monitoren via je smartphone of tablet?”, zegt Richard Jonker, vice president SMB product line management bij NETGEAR. “De combinatie van prestaties, functionaliteit, garantie en beheergemak via onze Insight app maakt het WAC510 Access Point tot de slimste en meest betaalbare optie voor bedrijven die hun groeiend aantal apparaten van een draadloze verbinding willen voorzien.”

“De beheeroptie via de Insight app is een waardevolle toevoeging aan dit krachtige Access Point. De gebruikersinterface is goed georganiseerd. Ik draag alle beheeropties te allen tijde bij me en heb op elk moment en overal toegang. IT-beheer zal zich steeds meer naar smartphones verplaatsen en de NETGEAR Insight app is het bewijs dat NETGEAR de markt en zijn klanten begrijpt”, zegt Eric Gorman, COO bij het Amerikaanse Integrated Enterprise Systems.

Belangrijkste functionaliteiten:
  • Eenvoudige, snelle installatie en simpel gecentraliseerd beheer via de NETGEAR Insight app
  • Snelle wifi met dual band Wave 2 802.11ac-prestaties en goed bereik dankzij twee datastreams voor doorvoer met snelheden tot 1.2Gbps (300 Mbps bij 2,4 Ghz, 900 Mbps bij 5Ghz).
  • MU-MIMO-technologie voorkomt verstopping en vergroot de maximale prestaties bij veel gelijktijdige gebruikers
  • Twee Ethernet-poorten, waaronder één PoE 1GbE 802.3af-poort voor een eenvoudige uitrol van een PoE-switch
  • Twee besturingsmodi: routermodus voor WAC510-uitrol in een klein kantoor, of access point-modus voor meerdere WAC510’s in grotere omgevingen
  • Compact en elegant design met twee bevestigingsopties voor optimale plaatsing op de muur of aan het plafond
Prijzen en beschikbaarheid
Het WAC510 draadloos AC Wave 2 Access Point is vanaf deze maand beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. De adviesprijs is 119,99 incl BTW.

Kijk voor meer informatie op www.netgear.com

90 KB jpg WAC510

133 KB jpg WAC510

105 KB jpg WAC510

106 KB jpg WAC510

102 KB jpg WAC510

95 KB jpg WAC510

Voor meer informatie (niet voor publicatie):

Pride PR
Letizia Luijs / Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR