Gemeente Eindhoven kiest voor PQR

Implementatie en support van hyperconverged IT-infrastructuuroplossing van Nutanix

De Meern, 24 januari 2017 – De gemeente Eindhoven vernieuwt zijn IT-infrastructuur en heeft PQR opdracht gegeven een Nutanix hyperconverged IT-infrastructuur te implementeren en support op deze omgeving te leveren. Dit strategische partnership is gesloten voor meerdere jaren.

Gemeente Eindhoven
Gemeente Eindhoven is met meer dan 225.000 inwoners de vijfde stad van Nederland. Informatisering & Beheer is de interne IT-dienstverlener van de gemeente, die ook voormalige, inmiddels geprivatiseerde onderdelen van de gemeente ondersteunt.

Strategisch partnership met PQR

De gemeente Eindhoven was op zoek naar een stabiele, betrouwbare en veilige infrastructuur waarmee zij wendbaar en flexibel al haar taken en verantwoordelijkheden kan vervullen. De gemeente heeft een Europese Openbare Procedure opgestart waarin aan inschrijvers is gevraagd te beschrijven hoe zij zich onderscheiden, niet alleen op prijs, maar met een zwaar accent op kwaliteit. Op 22 december 2016 hebben gemeente Eindhoven en PQR een strategisch partnership voor vier jaar gesloten dat twee keer één jaar verlengd kan worden. Hierin is vastgelegd dat PQR de aangeboden Nutanix hyperconverged ICT-infrastructuur implementeert en support levert voor de hele omgeving. Mourad Rerhioui, territory sales manager PQR: “Wij zijn heel trots op het feit dat wij deze opdracht mogen uitvoeren. Gemeente Eindhoven heeft zeven inschrijvingen ontvangen en een bewuste keuze gemaakt voor PQR. Voornaamste reden hiervoor is de manier waarop wij tijdens de interviewrondes ons ontwerp hebben toegelicht: het geeft invulling aan voor de gemeente belangrijke criteria zoals Total Cost of Ownership, out-of-the-box functionaliteit en minder complexiteit, nu en in de toekomst.”

PQR biedt hyperconverged Nutanix infrastructuur aan
PQR heeft een Nutanix-oplossing aangeboden, die qua capaciteit op dynamische en flexibele wijze mee kan groeien wanneer de behoefte of vraag verandert. Deze infrastructuur kan zo worden ingericht dat er alleen op capaciteit en kwaliteit gestuurd hoeft te worden. De bediening is eenvoudig, zodat er geen diepgaande kennis voor het beheer nodig is en de gemeentelijke IT-medewerkers zich kunnen richten op ondersteuning van interne klanten en regievoering binnen de sector. Eind december heeft PQR de concretiseringsfase, waarin werd aangetoond dat de beloofde kwaliteit binnen de aangegeven planning en offerteprijs geleverd gaat worden, succesvol afgerond. Pierre van den Heuvel, programmamanager IT, gemeente Eindhoven: “PQR heeft laten zien dat wij op de Nutanix hyperconverged infrastructuur verschillende processen en werkplekken kunnen draaien. De kwaliteit van deze in de praktijk bewezen combinatie van hardware en software staat hoog aangeschreven en ook in het beheeraspect is volledig voorzien. Precies wat we willen.”

Over PQR
Als cloud integrator geeft PQR strategisch IT-advies voor software defined datacenter- en workspaceoplossingen en levert en beheert zij hybride cloudomgevingen. Met jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken, inclusief bijbehorende IT-services, transformeert PQR uw infrastructuur tot stabiele en dynamische werkomgevingen, waarmee ICT altijd binnen bereik is.

Klanten van PQR zijn actief in alle sectoren van de samenleving en te typeren als middelgrote tot grote organisaties waarbij de IT-voorziening van essentieel belang is voor de bedrijfsvoering. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg.

Naast aantoonbare referenties beschikt PQR over veelal de hoogste partnerstatus en certificeringen. PQR is Citrix Platinum Solution Advisor, Commvault Platinum Partner, Hewlett Packard Enterprise Platinum Cloud Builder Partner, Microsoft Gold Partner, Nutanix Elite Partner, RES Platinum Partner en VMware Premier Partner.PQR is opgericht in 1990, gevestigd in De Meern en telt ruim 100 medewerkers.

PQR B.V.
Rijnzathe 7